Uj Péter nemrég magasztalta a Csodatevő Szent Bőrülést, ami pár száz kilométer után jótékony hatással volt kínzó derékfájására. Pár hete, egy angol autós szaklapban pedig láttam egy hirdetést, amiben új A4-esét a Brit Orthopéd Sebészek Egyesülete által hátfájásilag hivatalosan is gyógyhatásúként elismert üléseivel árulta az Audi.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Meg nem láttam volna az összefüggéseket, ha múlt csütörtökön nem újul ki rég nem látott hátfájásom. Ekkor eszméltem: U.P.-nak javult a dereka az A3-ban, a hibbant brit kereskedők a reklám kedvéért orvosokkal vizsgáltatták az üléseket, nekem meg megfájdult a gerincem miután visszaadtam az Audi A4-es Cabrio tesztautót. Mi is történt?
Hihetetlen igazságtalanság: 12 553 000 forintért egy életre megoldhatóak lennének a derékpanaszok. Évi másfél nap kezelés, kétszázötvenegy minimálbéren élő állampolgárnak. Szerencsére a Cabrio négyszemélyes, így valójában évente hat napot tölthetnének minden idők talán legcsöndesebb, legzaj- és hőszigetelőbb ponyvateteje alatt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Sajnos, ha az ülés csak haladás közben kezel, újra mélyen a zsebükbe kellene nyúlniuk, hiszen a szépen metszett karosszéria elöl egy meglehetősen falánk V6-os motort rejt. A benzintank nem véletlenül 70 literes.
Majdnem teljesen feltöltött állapotban a sebesség- és a fordulatszámmérő közötti egérmozin 580 km megtehető utat jelzett az előrejelző-műszer, a napi számláló pár km-en állt. Mire az Audi pár nap alatt levizsgázott szlalomból, végsebességből, országútból, jaszkarizásból és bevásárlásból, az üzemanyag is elfogyott, pedig a kilométerszámláló még 300-nál sem járt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ezalatt bőven volt alkalom kitapasztalni, hogy milyen a 2,4 literes motor 170 lóereje. Megszállottaknak kevés. Az autó összsúlya 1681 kg, egy fizikálisan megfelelően kifejlett sofőrrel a kormánynál már biztos, hogy több mint 10 kg-ot kell egy lóerőnek mozgatnia. Ez pedig sok, a kettőnégyes kabrió nem rakéta.
Ugyanakkor lomhának sem bélyegezhetjük: 9,7 másodperc alatt gyorsul százra, az adott feltételekkel elég jó idő, ráadásul a gyorsulásin kívül az adat jelentősége is kicsi. A mindennapokban sokkal fontosabb, és ténylegesen kiautózható a V6-os motor rugalmassága. Amikor már lendületben van - 3500-as fordulat felett - nem lehet probléma, hiszen a gázpedál lenyomására bőséges nyomaték- és lóerőtartalékok kelnek életre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
4500 felett már egy kicsit sem tűnik erőtlennek. A haj lobog, az elektromosan állítható deréktámasz egyre mélyebben masszírozza a fájós porcokat, az A4-es pedig alig észrevehetően, de tépni kezd. Mindegy, hogy 60-ról gyorsítunk 90-re hármasban, vagy 130-ról 180-ra ötösben, a precízen megalkotott Durchtechnik különösebb erőlködés nélkül hajtja végre a feladatokat. Ennek a könnyedségnek azonban ára van. A hivatalosan kiadott 9,7 literes átlagfogyasztást maximum a trottyos Brinkmann professzor tudná tartani.
Ezzel az autóval még ő is tudna nőzni, bár sokkal inkább az I-es Golf Cabrióval is sokat zsákoló Udo stílusa.
Funkcionalitás über szépség. Semmi különös, kiugró éleket, sarkokat, vagy látványos íveket ne is keressünk. Legagresszívabb része a TT-hez hasonlatosan lapított orr. Külső dizájnelemből három darabot találunk: a szélvédő alukeretét, ami körbefutja az övvonalat is, a limuzin hátsó ablakából a csomagtérajtó peremére költöztetett, spoilerként enyhén kiemelkedő harmadik féklámpát, és a kétoldalt kikandikáló kipufogócsöveket.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Nagyon decens kis darab. Ha a CLK kabrió a keresztapa, és a 330 Ci a banda erős embere, akkor az Audi kabriója a banda agytrösztje, a szürke eminenciás. Tulajdonképpen nem is értettem, hogy a karosszériaelemeket összeillesztő robotok munkáját leszámítva, kívülről mi csodálnivaló van rajta.
Az illesztések belül is gyönyörűek, egy héten át megszállottan kutattam sorjás műanyag, zörgő díszléc vagy elvarratlan cérnaszál után, sikertelenül. Az igényes anyagokat különös gondossággal rakták össze, az embernek még a műfa díszléc miatt sincs kedve beszólni. Minden kezelőszerv a helyén, a színek harmonikusak, kis króm a váltógombon, alu a légbefúvók és a műszerek körül, de semmi túlzás, csak visszafogottság.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó valóban négyszemélyes, az utazás hátul is kényelmes, a beltérnek jót tett az elődnél 10 centivel hosszabb tengelytáv. Easy Entry a beszállást megkönnyítő funkció neve: a támla oldalára helyezett gomb nyomására elektromotor segít előretolni az első üléseket.
A belsőt belengi az Audi-bőr jellegzetes szaga, az ülés nem csak gyógyászati szempontból érdemel elismerést. Az ülőlap oldalán található három elektronikus állító bigyóval arcpirítóan kényelmes testhelyzeteket lehet kialakítani. Ezt maximum a középső könyöktámasz lehajtásával lehet elrontani, ami váltásnál zavaró.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megoldás egyszerű, rendeljük az autó karakteréhez jobban illő Multitronic váltóval , kevesebbet fog fogyasztani, és városban is kitámaszthatunk a középvonal fölött. Az ötsebességes manuális szerkezet amúgy sem inspirálja túlzottan a vad pakolást, feltűnés nékül teszi a dolgát. Rosszat nem lehet rá mondani, igaz, különösebb dicsérnivaló sincs rajta. Jó hosszúak a fokozatok, egy kihúzatott kettes jóval 100 fölött ér véget. A hármas araszolgatásra, kigyorsításra és folyamatos 50-es haladásra is jó.
Az említett karfában füstfüggöny, golyóspricc nincs, ellenben a tetejét felhajtva tároló. Amint tároló a kesztyűtartó (klimatizált), az első ülések alatti kihúzható rekeszek, vagy a hátsó ülés karfájával együtt kiszedhető rejtekhely is. A középkonzol felső traktusában a legendásan finom csillapítású ajtókkal rendelkező irat, aprópénz- és pohártartók kaptak helyet. A térképzsebek és apróbb tárolók nélkül ez nyolc különálló tárhely, egy kabriótól rendkívül korrekt. Az ablakok jönnek-mennek, akár mind a négy egy nyomásra.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
