Alapvetően nem az a legjobb, ha az embernek ki kell szállnia egy kétszemélyes középmotoros piros sportautóból, csak hogy beülhessen egy dízel kisautóba csupán abból a célból, hogy elutazzon vele kipróbálni egy német luxusautót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kedvezőtlen kilátások ellenére pár órával ébredés után már önfeledten vihogtam a Rábaring hosszabbik parabolikájában, és még az sem zavart, hogy mindezt az anyósülésen teszem mások szeme láttára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Jochen Kleint mellett nincs is más lehetőség: vagy élvezi, ahogy 1979 rali Európa-bajnoka halálos nyugalommal csapat padkáról padkára egy 334 lóerős, 30 milliós luxuslimuzinnal, miközben folyamatosan magyaráz - easy, not too fast - a too szócskát kicsit megnyomva, hogy azért ne keseredjünk el túlzottan. Vagy simán befogja a szemét és halk imába fog, ami valamiképp összefüggésben van a testnyílások zárva tartásával.
Csalódott arcok nem nagyon voltak a futást követően, meghökkentek annál inkább. Ami érthető, hisz legyenek akárhány száz lóerősek is, a felsőkategóriás limuzinok világa jellemzően nem a kerékfüstölésről szól. A demonstráció célja nem is volt más, mint annak bizonyítása, hogy az Audi nem áldozta fel a luxus oltárán az autó menetteljesítményeinek maximális kihasználhatóságát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A limuzin dinamikája alapvetően három tulajdonságának köszönhető: bivalyerős V8-as motor, állandó 50-50 % eloszlású quattro-meghajtás és mindössze 1780 kg-os saját tömeg. Az öt méter feletti limuzin a térvázas technológiának köszönhetően lett ennyire könnyű, még a 4,2-es motor tömege sem több mint 190 kg.
Az autó formája előnyére változott. Kerekei a sarkokba kitolva helyezkednek el, a tetővonal még kupészerűbb, kicsit hangsúlyosabbak lettek az élek, így hiába nőtt a hossza, elődjénél agresszívabb kiállású. A hátsó nézet már-már olaszautós: a szögletesebb hátsó lámpák és a két oldalra kihelyezett kipufogóvégek enyhén a Maserati Quattroportéra emlékeztetnek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A beltér fenséges, a bőrök, fák és fémek gyönyörűek, a klíma és az MMI tekerőgombjai pedig, mintha egy exkluzív csöves erősítőről származnának. A kimunkáltság és a helykínálat átlagon felüli, ebben az osztályban ez alapkövetelmény.
Az A8 felvonultat pár érdekes újdonságot is. Az első ilyen az MMI-Multi Media Interface, melyen keresztül az autó legfontosabb és kevésbé lényeges beállításait variálhatjuk. Alapfunkcióját (hifi, navigáció, tv, net, autó beállításai) főgombokkal állíthatjuk, míg a menüben történő navigációra négy, a képernyő sarkaiban elhelyezett gomb és egy tekerő-nyomógomb szolgál. A szerkezet használata roppant egyszerű, öt perces magyarázat után azt hiszem senkinek sem okozna gondot a keréknyomások ellenőrzése, vagy a parkolóradar sípjának megfelelő magasságúra hangolása.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kanyarfényszóró eddigi legegyszerűbb megoldását is most láttam. A két fényszóró közé integrált harmadik kiegészítő lámpa fénye oldalra vetül, és akkor kapcsolódik be, amikor a sofőr elfordítja a kormányt, rükvercel, vagy hosszabb ideje működteti az indexet. Nincs mozgóalkatrész, gyorsabb a működés és kisebb a hibalehetőség. Egyszerű és nagyszerű.
Az A8 továbbfejlesztett advanced key funkcióval is szolgál. Ekkor nincs szükség a kulcs használatára, elég, ha a zsebünkben tartjuk. Az ajtó nyitásához-zárásához elegendő a kilincsen található kis műanyag lapocska megérintése, a motor pedig a váltókar mellett található gombbal indítható. Az indítógombot rendelhetjük ujjlenyomat-olvasós kivitelben is, ekkor automatikusan jönnek elő a személyes ülés, klíma, és egyéb beállítások.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hihetetlen stabilitást csak részben magyarázza a quattro meghajtás, az adaptív légrugózás alkalmazása nélkül az autó nem lehetett volna egyszerre ennyire stabil és kényelmes. A légrugókat különböző beállításokkal használhatjuk, comfort, dynamic, vagy auto, ekkor az elektronika állítja be az autó magasságát. 120 km/h felett automatikusan lesüllyed a kocsiszekrény, göröngyös úton a lift funkció segíthet.
Sajnos az autó vezetésére nem juthatott mindenkinek idő, így menet közbeni viselkedéséről nem sokat írhatok. Ami bizonyos, hogy hihetetlenül kényelmes, abszolút hangszigetelésű, de legszebb élmény a motorhang. A V8-as morgása frenetikus, igazi dühödt fenevad. A váltások simán, és úgy tűnt elég gyorsan történnek, használjuk akár kézi akár automata módban a hatfokozatú Tiptronic-ot.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó kezdetben 3,7 literes (280 Le, 360 Nm) és 4,2 literes (334 Le, 430 Nm) V8-as motorokkal kapható, de a jövőre nézve csicseregnek nagyteljesítményű dízelekről is. Az alapár 22 millió környékéről indul, de ilyen modellből mindig a csúcsváltozatok tűnnek a legvonzóbbnak, ezek pedig már jóval harminc fölött kezdődnek. Az importőr jövőre körülbelül 15 példány értékesítésével számol, ami reálisnak is tűnik. Bizakodásukat mindenesetre inkább okozhatja az új limuzin, mint az eddigi eladások, hiszen a modell az egyik kedvence a szürkeimportőröknek.
Kényeztetésből bármit tud az A8, elképesztő ahogy megy, és még a formája is érdekesebb lett. Egyetlen hátránya, hogy ilyen autót kevesen képesek megfizetni, de akik egyszerre vágynak fényűzésre és zúzásra, azoknak ideális lehet.
|

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
