Odaszóltam apámnak: „Csinálj helyet a garázsban, kérlek, kombival megyek.” Amikor begurultam a ház elé, már égtek az utcai lámpák – a sárga fényben ott látszott a garázs előtt a három megpakolt zöldségesláda. Az öregem látatlanban ráizgult a kombira.
Amikor mackónadrágban vakarta hasát a kocsi mellett, láttam rajta, nem ilyenre számított. Mikor kinyitottam a csomagtartót, már nem ragaszkodott a bepakoláshoz; hatvannyolc évébe nem fért bele a csilivili kombi fogalma. Reggel, mikor kinéztem az ablakon, ismét a Honda mellett találtam, újságbehozás ürügyén nyálazta körbe a gépet. Mikor bejött, rám nézett: „Fiam, én ezt nem gondoltam volna a japánokról.”
Szemében felértékelődött az egyszerű, megbízható japán autók sztereotípiája, de a három zöldségesláda ott maradt kikészítve. Vajon befér? Akármilyen hülyén néz ki a felvágott aprófa a beépített mélynyomó mellett, ez a kombi képes ellátni kombiságát: ha szűkösen is, de befért. Zöldségesek, azért ne adjátok el a háromszázas dízel mercit – jó ez a gép, de nem a ti autótok.
Van benne hely, de a csomagtér nem versenyezhet a kategóriatársakkal. Az osztályból izomtömeg-növelővel kigömbölyített Ford Mondeo 150 literrel többet nyel el, de a lista hosszú: ennél mindenki többet tud. Passzentos a jó szó. Olyan, mint egy rockerfarmer: guggolva szorítja a zacsit, de csápolni még épp lehet benne.
Az Accord Tourer tantopenge-szerű profilja hideg, könyörtelen – japánosan szép. Az alacsony tetővonal sajnos kiköveteli a magáét: a magyar átlagmagasságba bőven beleférő testemnek már kevés a hely. Zavaróan közel a tető, az arcomba hajló szélvédő íve éppen a homlokfalamon végződik. A halántékomba dőlő ablakok is a bezártságérzetet növelik; ehhez ugyan a saját kisautómban hozzászoktam, de könyörgöm, az Accordot a BMW mellé akarják felfényezni, az a pár centi tényleg hiányzik.
Tanto – 15-30 centiméter hosszú, kard formájú tradicionális japán tőr, neve két részből áll: tan (rövid) és to (kard). Pengéje a szokásos japán típus, tulajdonképpen egy apró katana. Mint közelharcra alkalmas eszköz a Heian korszakban jelent meg, igazán jelentős kézi szúrófegyverré a Muromachi érában lett. Legismertebb fegyverkovács mestere Yoshimitsu.
A jó bornak és a jó bőrnek is a fenekére néznek, ezzel sincs másképp. A két kipufogóvég még egy Wartburg kombit is sportossá tenne, a Honda mögött autózókban pedig zsigeri versenyszellemet szül. A márkára részben rányomta bélyegét a sok utcán gyorsuló nagykamasz, talán ez, talán a széles és sportos sziluett néhány közlekedőben meghozza a bizonyítás kényszerét.
A hátsó ajtó nyitása után rendezett és átgondolt tér fogad: valóban nem ütni-vágni való kombi érzését adja. Rekeszkék, háló és jól eldolgozott borítás – ilyen szempontból nagyon rendben van az Accord. Egészen finom megoldások próbálják feljebb tolni az értékérzetet: a csomagtér ajtaja gombnyomásra csukja le magát.
Ha behunyt szemmel tapogatóztam volna a kocsiban, azonnal egy kategóriával feljebb, az igazi prémiumba sorolom. A műszerfalborítás tapintásra sokkal többet nyújt, mint várnánk. Nem kopog, nem zörren, érezni, hogy ha csak pár tizedet, de enged az ujj nyomásának. Viszont ha kinézünk a képzeletbeli szemfedél alól, a középkonzol azonnal egyértelművé teszi az árkategóriát. A szegényes kinézetű kijelző a Civic szintje, hiába építettek köré egy otthonosan hajló és kárpitozott műszerfalat, az összkép felemás.
Helyenként szűkös, de a mérnököknek jár a dicséret. Ahol lehetett, kihasználták a zugokat, így került a középkonzol oldalaira egy-egy apró térkép- vagy számlazseb. A könyöklő alá szerelték egymás mellé a 12V kimenetét, az AUX és az USB csatlakozót; nincsenek műszerfalra lógó kábelek. Ha valami megfelel a magasabb kategóriának, akkor ez az: a japán szellemiség, a tökéletességre való törekvés az apró részletekben ütközik ki igazán.
Az elektromosan állítható, programozható pozíciójú bőrülések benne vannak a 8 milló 690 ezres árban. A kidolgozásra és ergonómiára nem lehet panasz, jó érzés csak úgy üldögélni bennük. Egyáltalán nem hivalkodó az Accord belseje, nem érezni felesleges látszatluxusra való törekvést – egyszerűen csak jó. Rendben az összes illesztés, minden a helyén van, örömmel nyúl a kéz bármihez: ez az, ami nincs meg így egyben a konkurenciában, ez a hondaság lényege.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Egy felmérés szerint a németek 97 százaléka nem venne Teslát
Musk politikai megnyilvánulásai miatt (is) esett a népszerűség.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
