A kormány elég könnyű ahhoz, hogy gyöngyöző homlok nélkül manőverezhessünk be mégoly szűk belvárosi parkolóhelyekre is. A futómű sokkal inkább kényelmes, mint sportos, hirtelen kormánymozdulatokra nagyokat dől a kasztni. A fék kisautósan hirtelenül reagál a pedálra, nehéz precízen adagolni. Az Agilában minden-minden a könnyed, gondtalan városi kocsikázást szolgálja. A lendületes autózás, a körforgalmi körismétlés gondolata soha fel sem merült bennem, amíg ezzel a kis magassal lófráltam. Viszont nagyon jól oda tudtam figyelni Bolgár úrra és kedves hallgatóira délutánonként a dugóban (mindenkinek megvannak a maga kis perverziói).
Apró érdekesség: Opelék ellopták a Renault tévéfoci-effektjét! Az index az Agilában is elektronikusan tikktakkolva jelez vissza kattogás helyett.
Az igazi EU-ban remek második autó, a mi félgyarmati szintünkön pedig elfogadható kis családi kocsi ez az Agila. Kicsi, de nem nyomasztóan szűk, kopogós, de jól felszerelt, csepp motorja pedig az egy tonna alatti tömegű kasztniban képes lépést tartani a forgalommal. Egy tökéletes világban minden ifjú párnak egy alanyi jogon járó 1,2-es Agilával kéne kezdeni az életét.
A kicsi, takarékos kocsi mindent tud, ami a napi közlekedéshez kell. El lehet menni vele vásárolni, még két gyereket is be lehet passzírozni hátra, ha muszáj. Van benne rádió, klíma, fűtés, fejtér bőven. Épp csak egy kicsit kényelmetlen, épp csak annyira idegesítő, épp csak olyan lassú, hogy a megajándékozott ifjú pár egy kis idő elteltével inspirálva érezze magát: dolgozzunk, hajtsunk, hogy vehessünk egy drágábbat, jobbat.
De abban az én tökéletes világomban ez az univerzális kis kocsi nem kerülhetne bő hárommillióba. Az ugyanis nem is olyan kevés pénz, sok minden kijön belőle, meg kevesebből is. Például ott a Splash. Az Opel klímával, MP3-as, CD-s rádióval, két légzsákkal 3,15 millió forintba kerül. A Suzuki meg ezzel a motorral, GLX-ként 2,956-ba. Négy légzsákkal. Hoppá. De ha nem veszik meg egyiket sem annyiért, amennyi az árcédulán áll, azt is megértem.
Korábbi összehasonlító tesztünkben a Splash kitornyosult két kategóriatársa, az i10 és a Panda közül. Még akkor is, ha valójában a Hyundai utastere tágasabbnak bizonyult. De ettől még a Splash, így az Agila is kisautó. Ehhez képest elég érdekes az árazása.
Ugyanis van ebben az árkategóriában komolyabb autó bőven. Ne is távolodjunk el a GM-től: a Chevrolet Aveo öt ajtóval, klímával, 1,2 literes motorral 3,015 millió. A Fiat most akciózza a Grande Puntót 2,4 millióért – ESP-vel. A Kia Rio 110 lovas dízelmotorral elvihető akcijóssan klímásan 2,97 millióért.
Legyen ön az első, aki az új Agiláról ír!
Szóval ennyiért ez a kis kocsi egy csöppet drága. Divatcikknek meg kicsit kommersz. Új és csinos, de azért ahhoz, hogy egy kisautó igazán menő legyen, illik legalább Lancia Ypsilonnak lenni. Ja, mellesleg 3,2 millióért már azt is adnak klímával.