2003.12.17. 10:28

Belül semmi extra. A most divatos vonalaknak nyomát sem találjuk, nevezzük hát jóindulatúan klasszikus, örök érvényű dizájnnak. Akadnak rakodóhelyek bőven, bár igazán használhatót nem találtam. Viccesek a kicsike, fedeles ajtórekeszek, szűk a kesztyűtartó, és a műszerfal tetején csekély mélységű a rakhely. Az ajtózsebekbe lehet komolyabban pakolni.

A beltér anyaga tökéletes, passzoló illesztésekkel, zörgésmentes kapcsolatokkal. Még jelzésértékű, diszkrét, fabetétszerű csíkot is kapunk. Szerencsére ez az extra nem uralkodik a belsőn. Kellemesek a karfás székek, és álló helyzetben hasznát vettük a székek hátuljából nyíló asztalkáknak. Bár a lehetőség adott, a mélyláda és az erősítő miatt három üléssor helyett csak kettő volt a tesztautóban. Cserébe jutna 850 literes csomagtér, ami az imént említett hifiizék miatt igen körülményesen pakolható.

A villanyablakot remélem, már nem kell erényként említeni, a tükör elektromos behajtása viszont okos, praktikus. Kár hogy az ajtó zárására nem működik. Én biztosan átbarkácsolnám. Érdekesség, hogy a jobb hátsó pillangóablak elektromosan nyílik a váltókar mellől. De csak a jobb oldali. Bal oldalon a hátsó üléssor biztonsági öve található, ott nem fér el a nyitómotor.

Az első szélvédő fűthető. Vékonyka fémszálak futnak az egész üvegfelületen. Amíg nem veszi észre a vezető, semmi gond, de utána a szeme állandóan a fűtőszálra fókuszál. Állandó használatban biztos meg lehet szokni, de nem hiszem, hogy ne fárasztaná a szemet. Sötétben, ahogy a karcos üvegeknél lenni szokott, a fémszálak sokkal jobban törik a fényt. Lehet, hogy hihetetlenül praktikus, de én ezt az extrát kihagynám.

Az autó épségét hivatott megőrizni az első és a hátsó radar. A parkolást segítve különböző hangmagasságú sípolásokkal adja tudtunkra, ha elöl vagy hátul kisebb a hely. Néha kicsit túlzásba vitte a védelmet, így éltem a lehetőséggel, és egy gombnyomással véget vetettem az őrületes üvöltözésnek.



A bent ülők épségére a megerősített oldalütközés elleni védelmen túl ABS, ESP, övfeszítő, oldal- és 60 literes vezetőoldali, valamint 90 literes utasoldali légzsák ügyel. Furcsa módon viszont nincs semmilyen biztonságiöv-figyelmeztető jelzés. Tesztautónk xenonizzós fényvetőt kapott, amit a szembejövők lehet, hogy nem üdvözöltek annyira, mint én.

Seat Alhambra 1.9 PD TDI Signo

Az Alhambra Sport változata annak ellenére, hogy formájában nem a legmodernebb, elnyerte tetszésem. Még elvetemült olaszautó-rajongó barátom is elismeréssel szólt egy alhambrás kalandjáról. A Seat-orr szerintem sokkal markánsabb, mint a Sharan konzervatív eleje, és a sportos opciók nagyon jót tesznek a formának. A dízelmotor dinamikus, amennyire egy MPV-hez illik, de ami a legfontosabb, igen gazdaságos.

Ha választanom kéne, a fűthető szélvédő mellett a piros színt és az autómozit hagynám el. A Signo luxusfelszereltség, optikai extrák nélkül 9 270 000 Ft, kevésbé igényes családosok már 5 990 000 Ft-ért hozzájutnak egy jó kis buszlimuzinhoz.

 
  Műszaki adatok
 
  Motor: 1.9 TDI
Váltó: hatfokozatú kézi váltó
Max. teljesítmény: 115 LE / 4000 1/min
Max. nyomaték: 310 Nm / 1900 1/min
Hosszúság: 4634—4739 mm
Szélesség: 1810—1816 mm (2142 mm tükrökkel együtt)
Magasság: 1707—1820 mm (1762 tetőcsomagtartóval együtt)
Tengelytáv: 2835 mm
Nyomtáv elöl: 1520—1532 mm
Nyomtáv hátul: 1506—1518 mm
Fordulási kör átmérője: 11,9 m
Csomagtartó-térfogat: 256/852/2610 liter (7/5/2 üléssel)
Üzemanyagtartály: 70/8 liter
Menetkész tömeg: 1660—1995 kg
Fékezett utánfutó max. tömege: 2000 kg
Max. sebesség: 181 km/h
Gyorsulás (0—100 km/h-ra): 13,7 s
Fogyasztás (átlag): 6,4 l/100 km