Belül semmi extra. A most divatos vonalaknak nyomát sem találjuk, nevezzük hát jóindulatúan klasszikus, örök érvényű dizájnnak. Akadnak rakodóhelyek bőven, bár igazán használhatót nem találtam. Viccesek a kicsike, fedeles ajtórekeszek, szűk a kesztyűtartó, és a műszerfal tetején csekély mélységű a rakhely. Az ajtózsebekbe lehet komolyabban pakolni.
A beltér anyaga tökéletes, passzoló illesztésekkel, zörgésmentes kapcsolatokkal. Még jelzésértékű, diszkrét, fabetétszerű csíkot is kapunk. Szerencsére ez az extra nem uralkodik a belsőn. Kellemesek a karfás székek, és álló helyzetben hasznát vettük a székek hátuljából nyíló asztalkáknak. Bár a lehetőség adott, a mélyláda és az erősítő miatt három üléssor helyett csak kettő volt a tesztautóban. Cserébe jutna 850 literes csomagtér, ami az imént említett hifiizék miatt igen körülményesen pakolható.
A villanyablakot remélem, már nem kell erényként említeni, a tükör elektromos behajtása viszont okos, praktikus. Kár hogy az ajtó zárására nem működik. Én biztosan átbarkácsolnám. Érdekesség, hogy a jobb hátsó pillangóablak elektromosan nyílik a váltókar mellől. De csak a jobb oldali. Bal oldalon a hátsó üléssor biztonsági öve található, ott nem fér el a nyitómotor.
Az első szélvédő fűthető. Vékonyka fémszálak futnak az egész üvegfelületen. Amíg nem veszi észre a vezető, semmi gond, de utána a szeme állandóan a fűtőszálra fókuszál. Állandó használatban biztos meg lehet szokni, de nem hiszem, hogy ne fárasztaná a szemet. Sötétben, ahogy a karcos üvegeknél lenni szokott, a fémszálak sokkal jobban törik a fényt. Lehet, hogy hihetetlenül praktikus, de én ezt az extrát kihagynám.
Az autó épségét hivatott megőrizni
az első és a hátsó radar. A parkolást segítve különböző
hangmagasságú sípolásokkal adja tudtunkra, ha elöl vagy hátul kisebb a
hely. Néha kicsit túlzásba vitte a védelmet, így éltem a lehetőséggel,
és egy gombnyomással véget vetettem az őrületes üvöltözésnek.
A bent ülők épségére a megerősített oldalütközés elleni védelmen túl ABS, ESP, övfeszítő, oldal- és 60 literes vezetőoldali, valamint 90 literes utasoldali légzsák ügyel. Furcsa módon viszont nincs semmilyen biztonságiöv-figyelmeztető jelzés. Tesztautónk xenonizzós fényvetőt kapott, amit a szembejövők lehet, hogy nem üdvözöltek annyira, mint én.
Az Alhambra Sport változata annak ellenére, hogy formájában nem a legmodernebb, elnyerte tetszésem. Még elvetemült olaszautó-rajongó barátom is elismeréssel szólt egy alhambrás kalandjáról. A Seat-orr szerintem sokkal markánsabb, mint a Sharan konzervatív eleje, és a sportos opciók nagyon jót tesznek a formának. A dízelmotor dinamikus, amennyire egy MPV-hez illik, de ami a legfontosabb, igen gazdaságos.
Ha választanom kéne, a fűthető szélvédő mellett a piros színt és az autómozit hagynám el. A Signo luxusfelszereltség, optikai extrák nélkül 9 270 000 Ft, kevésbé igényes családosok már 5 990 000 Ft-ért hozzájutnak egy jó kis buszlimuzinhoz.
|