A műszerfallal ezt leszámítva semmi bajom nincs. Nagyon tetszik, hogy a szögletesítés ide is visszatér. Jók a kapcsolók, a gombocskák melyek funkciója néha érthetetlen. A beépített CD játszó viszont MP3-as lemezek lejátszására is alkalmas. Az ötfokozatú szekvencionális váltó karja egyenesen iparművészeti remekmű, a váltóról ugyanez a kiválóság már nem mondható el, de erre még visszatérek. Az ajtókárpitok is kezdenek egyenes vonalakból állni, és ezek is nagyon tetszenek. Kellemes érzés az autóban ücsörögni, egyedül a szürke szín különböző árnyalatai teszik kicsit rideggé.
A megfelelő üléspozíciót nem nehéz megtalálni a magasságban is állítható vezetőülésnél, amihez természetesen a kormány is hozzáigazítható. A sima ötajtóshoz képest közel 9 centivel hosszabb tengelytáv hátra is elég lábteret eredményez. Ezzel együtt az egész autó hosszabb lett 24 centivel, ami elsősorban a csomagtartóban jelentkezik. Az Enjoy felszereltségnél a hátsó ülések előre-hátra mozgathatóságával az 1590 literes űrtartalom variálható.
És ott van még a FlexOrganizer, ami a csomagtartóba helyezett, menet közben röpködésre hajlamos apróbb tárgyak egyszerű rögzítésére szolgál. A kétoldalt végigfutó sínekbe kampók, vagy hálók, vagy egyéb tagolást segítő alkatrészek akaszthatók, és az így felparcellázott csomagtartóban már nincs röpködés. A bőrkötényből kialakított kalaptartó közepén levő műanyag fül meglökésére feltekeredik a kötény, mint Tom az ablakrolóra, ha Jerry meghúzza a nyakkendőjét. Így fél kézzel csinálhatunk helyet amorf cuccainknak.
Az okosnak tűnő váltót felszerelték téli üzemmóddal is. A hópehely gomb itt nem a klímát kapcsolja, hanem a váltónak ad utasítást, hogy eleve kettesből induljon, és hamarabb váltson, így nehezítve a kerekek síkos úton való kipörgését. Szárazon, nyári üzemmódban viszont semmi akadálya a gumicsikorgatós gavallér rajtoknak. Ekkor a váltó elengedi a motort a piros fordulatszám-tartományig, és nagyon sportos menettulajdonságokkal kápráztatja a sofőrt. Egyetlen baj a lassításnál való szintén sportos visszaváltogatás, 30 km/h-nál simán visszavált egyesbe, amit kézzel ugye nem tennénk.
A műszerfalon a többi közé elrejtett sport gomb a futóművet alakítja a tempósabb haladáshoz megfelelőbbé, és a váltót is gyorsabb kapcsolásra készteti, valamint - állítólag - a gázpedál is érzékenyebb lesz tőle. Ezek közül számomra egyik tulajdonság sem derült ki, mivel semmi változást nem éreztem. A menetdinamikával előtte se volt gond, elég a 105 lóerő az üres kombihoz. Az orrnehéz, 1280 kg önsúlyú autóra pedig látatlanban megmondtam, hogy kanyarban alulkormányzott, amin semmiféle sport gomb sem segít.
Az biztos, hogy a Classic 3 a korábbi Astra Caravánoknak megfelelően méltó helyet fog kiharcolni magának a vásárlók között, mielőtt leváltják a Classic 4-re. Az ára felszereltségtől függően 4.4 és 4.8 millió között változik. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az érdeklődés az egyterűek mellett a kombik irányába növekszik, nem hiszem, hogy bármiben is lemaradna a vetélytársaktól. Talán csak az Opelsága lesz hátrány, de az megszokható.