Ha tíz éve azt mondja valaki, hogy az Opel szebb, elegánsabb kupé-kabriót fog tervezni, mint francia riválisai, az arcába nyerítek. Pedig így történt.
Az természetesen nem igaz, hogy egy kabriónál nem számít az ár, de egyértelmű, hogy ez a szegmens sokkal kevésbé árérzékeny, mint mondjuk az alap alsó-középkategóriás modelleké vagy a kisautóké. Természetesen az sem igaz, hogy egy kabriónál nem számít a sportosság, hiszen minden autótulajdonos - a hedonista kabriós meg aztán különösen - szereti, ha jól megy a verda, ebben a kategóriában mégsem a vezetési élményé a legfontosabb szerep, őrjöngeni ott vannak a roadsterek. A kabrió sportos, vagy éppen kevésbé sportos cirkáló - sajnálom, az angol cruiser szónak sincs igazán jó magyar megfelelője -, és elsősorban szép.
Napjaink alsó-középkategóriás kupé-kabrióinak története 2004-ben, a Peugeot 307 CC megjelenésével kezdődött. A Renault Mégane CC valamivel később, de még ugyanabban az évben jelent meg. Tavaly aztán nem történt semmi, de idén igazi dömping lesz. Itt van, ugye, az Astra TT, vagyis TwinTop, már készen van a VW Eos is, és valamikor nyár vége felé a Ford Focus nyitható keménytetős változata is elkészül végre, lesz hát miből válogatni.
Amikor először láttam képeket az Astra TwinTopról, tulajdonképpen tetszett, de nem voltam elájulva. Aztán megláttam élőben, és leesett az állam. Egyszerre kecses és masszív, sportos és elegáns, és bár különösen hangzik az ilyesfajta ömlengés egy Opellel kapcsolatban, mégis megkockáztatom, gyönyörű lett. Igen, az Astra TwinTop csodaszép.
Ahogy a monitoron nézegetem a fotókat, már nem látom a csodát, de élőben, higgyék el, egészen más volt. Az orra sportos és lapos. A hatalmas macskaszemeket a Speedsteren láthattuk először, de még ma is szépek és agresszívek. Az ajtók nem annyira nagyok, mint általában a kétajtós modelleknél, a tető vonala azonban kupéhoz méltó módon, meredeken zúdul le, amitől persze a hátsó ablakok nem nagyobbak, mint a Kispolski pillangóablakai.
Az Astra TT formatervét nem lihegték túl, de tettek egy díszcsíkot ide, egy szép lámpatestet amoda, kicsit játszottak a fény-árnyék effektekkel, és összehoztak egy olyan kasztnit, ami kenterbe veri a rivális francia iskolák munkáit, ráadásul a kupé éppoly elegáns, mint a kabrió.
A TwinTop tehát jól vette az első és legfontosabb akadályt. A szépség azonban nem minden, a kényelem és a használhatóság is számít. A hátsó ülésekkel szemben ebben a kategóriában senki nem támaszt komoly elvárásokat. Az Astrában elfér négy ember, ha a tengerparti üdülőhelyről kell bekocsikázni a városba, de hosszabb úton kétszemélyes. A csomagtartó is csak kupé üzemmódban nagy, bár a kabrióban is marad 234 liter űr a pakkoknak, ami két személynek nagyjából egy hét nyaralásra elég, utána mosni, ne adj' isten, vásárolni kell.