Egy Avensis Versót már kipipáltunk januárban, az benzines volt és hm... nem túl takarékos. Az éhezőművész dízelváltozat jóval kisebb veszélyt jelent.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Még egy tömegileg és méretileg egyaránt súlyosan hendikeppelt autófajtánál, mint a buszlimuzin is csodafegyverként hat a dízelesítés. Ha valaki kidolgozna a dízelmotorhoz mérhető étvágycsökkentő szert homo sapiens-kivitelben, Amerika a kétszázmillió éhező országává válna - persze már ami a súlyfelesleget illeti.
Noha a korábban tesztelt benzines Verso-verzió tizenkét liter fölötti fogyasztását elfogadhatónak kellett mondanunk - a konkurensek még ennél is jóval tőbbet zabálnak - a Toyota házi fejlesztéséből származó, közös nyomócsöves, a mai követelmények szerint turbóval paprikázott D4-es motor nem igényel több naftát, mint amennyi vacsorát Misu macska az orvul befalt maxi-doboz Friskies száraztáp után.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hogy rögvest lelőjük a teszt poénját: a Verso ezzel a motorral országúton kisposzki-gyilkos 6,1 l/100 km körüli eredményt ért el, de városban is a Suzukikat megszégyenítő 6,8-7,2 közötti fogyasztást produkált -- gázolajban diszkontárasnak mondható.
Ahogy azonban fizetett internetes szörfözésből sem vett senki villát és jachtot Costa Del Sol-on, az Avensis Verso dízel sem képes teljeskörű csodatevésre. Az egyik kompromisszum, amire fel kell készülni, akusztikai jellegű. A benzines változat bársonyos duruzsolása után kerregése kisáruszállítókat idéz, noha állandó sebességnél már valóban csitul a motorhang. Hidegindításnál meredekebb a helyzet - mintha valami modern művész egy Wagner-operát hangszerelt volna át szekercére és kasztanyettára.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A harkályfarm-gazdák a motor reggeli ébredezése közben eksztatikus élvezettel vonaglanak majd az ülésben, ám az ornitológiailag kevésbé fejlett ízlésű autósnak bizony szoknia kell az első perceket. Itt következik a benzineshez képest tapasztalható második kompromisszum: bemelegedési tünetekről a dízelnél az út első szakaszában nem beszélhetünk, a jeges hűtővízre utaló kék visszajelzőlámpa kialvását és a szellőzőrostélyokból érkező első langy fuvallatot leghamarább öt-tíz perc után regisztrálhatja a Verso-pilóta.
Ezt követően azonban már hatásos a fűtés, és ekkor a zajok is kultúrautóhoz illő jelleget öltenek. Nem véletlenül csak a motorhangot jártuk körül ilyen alapossággal, hiszen egyéb (gördülési-, avagy szél-) zaj, zörej ismeretlen a Versóban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Menetben viszont nem mond le élményekről az Avensis Verso tulajdonosa. Amint azt a modern turbódízelektől megszoktuk, valamivel ezerötszázas fordulat alatt megjön a mobilt a műszerfalról ölünkbe gyorsuló nyomaték-szeánsz. A Toyota-féle egység olyat is tud, amit kevesen mások: a fordulatszámmérő még nem éri el az ezres osztást, amikor a motor már érezhetően noszogatni kezdi az autót.
Még húzatni is lehet valamelyest, igaz amolyan dízeles stílusban; a szelepek négyezres fordulat fölött sem indulnak orbitális pályára, s a motornak ereje is van még, noha ilyenkor már jövedelmezőbbnek bizonyul egy gyors kapcsolás az egyébként zseniális pontossággal működő váltóval. Egy szó mint száz, a D4-es motor dízelektől szokatlanul széles tartományban is jól használható.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kocsi jóval könnyebb a hasonló egyterűeknél, ennélfogva dinamikusabb és takarékosabb is. Futóművének egyszerű a konstrukciója, de meglepően ott van a kanyarokban, és a rugózása is finom. A hét ülés, mint minden ilyen nagyszerű nagyterűben, inkább csak kábítás, korrekt házigazda a felnőtt utasoknak csak az első öt férőhelyre oszt jegyet, a kisdedek meg hadd marakodjanak a maradék két, szűkös fotelkén.
A hátsó két üléssor helykínálata egyébként valamelyest demokratikusabbá tehető a középső ülések sínen való előrecsúsztatgatásával, a támlák meredekebbre állításával, de a hely olyan, mint Mauritánia búzatermése: néhány százan királymód megélnek belőle, de ha szétosztják az ország lakói közt, mindenkinek csak egy-egy szem zsizsik jut.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ideális kiépítésében egyébként ötszemélyes az Avensis Verso - ilyenkor fejedelmi benne a hely, a csomagtere pedig elegendően tágas, hogy a Szicíliára tervezett családi utazásnál az előteres sátrat, a kempigfőzőt, a tábori széket, a reggelizőasztalt és a bicajokat is benyelje. Akik eljutnak arra a felismerésre, hogy elég az öt ülés is, azoknak a Toyota importőr árul olyan Avensis Verso dízelt, amelyikből hiányzik a két leghátsó - valamint 740 ezer forint a 7,7 milliós vételárból.
A kemény utastéri műanyagokat félretéve ez a Toyota is olyan, mint a többi: tökéletes a kidolgozása, sallangmentes, nem túlzottan izgalmas, de ízléses és időtálló a belseje. Az is biztos, hogy nemcsak a sokat szajkózott Corolla, de az Avensis Verso is megbízhatóság- és tartósságbajnok lesz a kategóriájában - ezt már most előre borítékolhatjuk. A középkategóriás limuzin árán hozzánk vágott Verso dízel pedig egy hét személlyel eszik annyit, mint a postás ETZ-je.
Műszaki adatok
Toyota Avensis Verso 2.0 D4-D
Lökettérfogat: 1995 cm3
Teljesítmény: 116 LE/4000 1/min
Nyomaték: 250 Nm/1800-3000 1/min
Végsebesség: 180 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 12,5 s
Hosszúság: 4650 mm
Szélesség: 1760 mm
Magasság: 1725 mm
Tengelytáv: 2825 mm
Csomagtartó (7 szem., 2 szem.): 212+70 l, 2422 l
Fordulókör átmérője: 11,8 m
Üzemanyagtartály: 60 l
Saját tömeg: 1550 kg
Terhelhetőség: 700 kg
Tesztfogyasztás (min.-max.): 5,7-8,7 l/100 km
Árak: 7 700 000 Ft (ötüléses változat: 6 960 000 Ft)
2.0 D4-D 5 üléses 1995 85/116 6 960 000
2.0 D4-D 7 üléses 1995 85/116 7 700 000
2.0 D4 VVT-i 1998 110/150 7 800 000 2.0 D4 VVT-i Automata* 1998 110/150 9 450 000

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
