A rekordeladásokat megünneplendő a Mazda a jelentéktelen mértékben felfrissített B2500 és Tribute modellek kipróbálására invitálta a hazai szaksajtót. Döbröntére, illetve inkább egy Döbrönte melletti kavicsbányába, a Bakonyba.

Praxisomban nem ez az első ilyen eset a Mazdával, tavasszal Hőgyészen jártunk Mazdákat próbálni. Akkor a teljes Mazda-paletta áttekintése volt a cél, ezúttal azonban csak a terepjárásra alkalmas modellekre koncentráltunk - a Tribute és a B2500 volt a lényeg.
A B2500
Mindkét autó járt már nálunk hosszabb teszten, de azóta történt egy-két olyan változás, melyről érdemes megemlékezni. A 2002-ben született B2500-teszt megjelenése óta két év telt el, most a 2005-ös modellel találkozhattam. Ebben a kategóriában egy-egy modellfrissítés közel sem azt jelenti, amit a személyautóknál megszokhattunk. A B2500 szinte teljes egészében a régi, a külső változás az opciók bővülésében merül ki. Két új 15 hüvelykes könnyűfém felni, színre fújt kiegészítők, három új szín (fekete, titánszürke, óceánkék) és fehér indexek (hú!) jelezheti: ez egy új teher-Mazda.
A gyártó profiltisztítása következtében immár a B2500 az egyetlen Mazda-emblémás teherautó. Egy leheletnyit ezt is eltolták a személyautósodás felé: immár belülről nyitható a tanksapka fedele, igényesebb lett a műszerek megvilágítása, új ülés- és ajtókárpitok kerültek az autóba, a magasabb felszereltségű autók átalakított, kettős fedelű könyöktámaszt kaptak, bennük bőséges tárolóhellyel. De nem ez az igazán durva, hanem - most kapaszkodjanak meg - a legjobban felszerelt B2500 hátsó üléssora elé hármas pohártartó került! Átszabták továbbá az üléstámla-zsebeket és - még egy kápráztató újítás - nyitható tollú bicska-kulcstartó indítja a csúcsmodellt.
A B2500 továbbra is kétféle motorral, 84 vagy 109 lóerősre beállított 2,5 literes turbódízellel készül. A kishaszonjármű rendelhető két-, vagy négykerékhajtással, a hátsó hídban minden verzióban részlegesen önzáró differenciálművet találunk. Opcióként ABS és EBD, elektronikus fékerő-elosztó kérhető az autóhoz. A B2500 négy karosszériaformában, Regular Cab, Stretch Cab, Freestyle Cab és Double Cab kivitelben létezik.
B2500-kabinok
Regular Cab: kétszemélyes, kétajtós, 2280x1535 mm-es
platóval
Stretch Cab: négyszemélyes, kétajtós, 1755x1535 mm-es a
rakfelület - csak 2WD van belőle.
Freestyle Cab: négyszemélyes, négyajtós. Nincs
B-oszlopa, a hátsó ajtók hátra nyílnak, így az ajtónyílás
szélessége 150 cm. A plató ezen is 1755x1535 mm-es.
Double Cab: ez a legszemélyautósabb B2500, klasszikus
duplakabin, négy ajtó, öt személy, 1530x1535 mm-es
rakfelület.
A Döbröntére vezető utat egyedül, egy duplakabinos, csúcsfelszereltségű B2500-zal tettem meg - és egy ilyen autóval teljesíthettem a Mazda által szervezett kis házi off-road verseny ügyességi feladatait is. Élményeim felemásak az autóval kapcsolatban.
A B2500 elsősorban árával tűnik ki a mezőnyből. A legolcsóbb, legfapadosabb, legkevesebb személyt befogadó és legalacsonyabb ajtószámú modell ára 2 799 900 Ft+ÁFA. Nálunk ebből alig-alig fogy, inkább az árlista másik végén álló csúcsmodellből, a 4 599 000 Ft+ÁFÁ-s Double Cab TE-ből kapkodnak a vevők, ez teszi ki az eladások 80 %-át. Én is egy ilyet vezethettem. Összehasonlításképp: a csúcs-Nissan Pickup, a Navara Plus nettó 6 290 000 , a csúcs-L200, mit is beszélek, Pajero Pickup, a Double Cab Intese 5 990 000 Ft. Még a műszakilag a Mazdával azonos Ford Ranger is drágább, 5 550 000 forint.
A kategória egyértelműen az észnek szól - különösen Magyarországon. Ötszemélyes, négyajtós, terepezésre is alkalmas, sok mindent elvihet, vontathat nehéz dolgokat, a hó sem akadály számára, a fogyasztás elviselhető és ott az adu ász: az ÁFA visszaigényelhető. A szellem érveivel a fenék és a fül csatázik: borzalmas a menetkomfort, a pattogás, a zaj még a legolcsóbb személyautókban tapasztalhatónál is durvább. Ez ugye nem újdonság, ugyanezt tapasztalhatjuk a többi 4x4-es kisteherautónál is.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
