A Citroën is kijött a hétszemélyes puttonyos egyterűvel, de közben elfogyott a lábtér. Talán pont az a 30 centi hiányzik, ami a teher verzió nyújtott változatában megvan.
Voltunk a bemutatón, vezettük a gyengébb dízelt. Ez a 110 lovas, 1,6 literes dízelmotor remekül helytállt, alul is jól húzott, bár egy 6 fokozatú váltót is el tudnék képzelni hozzá. Túlnyomórészt városi forgalomban hozta a gyári fogyasztási adatokat, olyan 6,5-7 literre jött ki a vége. A kaszni kocka jellege ellenére meglepően kevéssé volt szélérzékeny. A kényelmes ülésen magasan ülünk, így jól áttekinthető a forgalom, és hatalmas tükrök biztosítják a hátratekintést, ami mellett ebben a modellben parkolóradar is segíti tolatást.
Belül teherautós múltjának is köszönhetően sok hely van felfele, de mivel ezt az ember általában nem használja ki, én biztos megrendelném hozzá a Modutop fedőnevű tárolórendszert. Ez az általunk tesztelt modellben lévő gyér belső világítás problémáját is megoldja. Az szélvédő feletti polcoknál számítsunk arra, hogy az apróbb tárgyak erősebb fékezéskor a rögzítési pontok mögé csúszhatnak, ahonnan lehetetlen kibányászni őket.
Mivel sima fröccsöntött műanyag, talán érdemes lett volna valami gumírozással csúszásgátolni, amit így a tulajnak kell majd megoldania. Az előző Berlingo-tulajdonosokat kérdezve kiderül, korábban hajlamos volt idővel elengedni és zörögni a tetőpolc. Eddig a népítéletek ezt a problémát nem említik, így reméljük, ezt már megoldották.
Azért ez a modell is tele van tárolórekeszekkel, amik nagyszerűen használhatók, bár számomra néha rejtély a tervező szándéka. Remélhetőleg egy majdani facelift megnöveli a kizárólag 0,33-as dobozos üdítő tárolására alkalmas pohártartókat. Bár azok is kiborulnak kanyarban, akárcsak a gumírozott gyári hamveder, ami egyszer csak menekülőre fogta, és a padlón végezte.
Sajnos hosszirányban nem ilyen jó a térhelyzet. Hírszerkesztőnk nem éppen kis méretekkel rendelkezik, de kényelmesen elfért az ötszemélyes Partner Tepee-ben hátul. Ezzel szemben a 7 személyes verzióban még az én nyüzüge testem is nehézségekbe és az első ülésbe ütközik. A sajtóanyag szerint 9 centit hozták előre az üléseket, hogy beférjen a hátsó sor.
Talán a csúsztatható második üléssor segítene ezen, a leghátulsó helyet amúgy csak nagyon rövid lábúaknak és gyerekülésben ülőknek javasolnám. Sajnos az összes ülést betéve a csomagtér elfogy, konkrétan 100 nagyon keskeny liter marad. Viszont az ülések külön-külön variálhatók, hajtogathatók és könnyedén kiemelhetők, ha az ember rájön a nyitjára. Előredöntött állapotban egy biztosítópecek akadályozza meg, hogy az ülés visszaessen és agyonnyomja a hátraparancsolt Fifikét, a pitbullkölyköt.
Extra funkció nagycsaládosoknak, hogy egy kiránduláson instant szabadtéri buszos játékhoz lehet használni a kivett üléseket, amennyiben jó erőben van az anyuka vagy a ház ura. Már csak egy kivehető kormányt kell szerezni hozzá. Kis leffentyűn jelzik, hogy melyik szék hova való, de visszarakáskor amúgy sem lehet összekeverni, mert nem kattan be a rossz helyre tett ülés. Ha ötszemélyes módban használjuk, a padló alól, egy rekeszből elővarázsolhatjuk a csomagtakaró rolót. Egyébként − a francia autókra jellemzően − tele van padlórekeszekkel, így remek csempészautó lehetne, ha a vámosok nem ezeket néznék meg először.
Nem is értem, hogy a hivatásos háziasszonyok az általuk olyannyira kedvelt SUV-k helyett miért nem ilyeneket vesznek. Terepre úgyse mennek, hegyre meg legfeljebb a villáig, oda meg bármi felvisz. Felszereltségben a Berlingo közel ott van, mint egy 10-12 milliós, hétszemélyes városi terepjáró, miközben az ára a fele, még a full-full verzióé is. Persze a Berlingo talán nem olyan brutális és trendi darab. A nálunk járt modell security csomaggal (ESP, kipörgésgátló, hill assist, függönylégzsák), detection csomaggal (tolatóradar, elektromosan behajló visszapillantó, tempomat), kétzónás klímával, MP3-as rádióval, +2 üléssel, könnyűfém felnivel és tetősínnel 5 510 000 forintba kerül. A Fiat Doblo Family 4 812 000, a VW Caddy Maxi Life (amit a haszonjárműveknél kell keresni) alapára 6 775 400, így a hétszemélyes dobozosok között a középmezőben végzett.