Íme, egy újabb nagy seggű autó, amit egyenesen nekünk, a világ szegényebb szegleteiben élő embereknek készítettek. Óriási csomagtartót, tágas utasteret és nagyon kényelmes futóművet kap, aki Pallast vesz. De sajnos mást is.
A C4 Pallas karrierje Kínában kezdődött, ahol C-Triomphe néven lassan két éve töretlen sikerrel forgalmazzák. Egy évvel később – 2007 közepén – kezdték árulni Dél-Amerikában. Állítólag a brazilok meg az argentinok megvesznek érte, óriási a kereslet, a Citroën argentin összeszerelő üzeme nehezen tudja kielégíteni az igényeket. Hozzánk csak idén jutott el, és ez jó jel. Optimista olvasatban azt jelenti, egyelőre még nem olyan szar a helyzet itt, mint Kínában vagy Dél-Amerikában. (Kínában óriási lehetőségek vannak, és rohamléptekkel fejlődik az ország, de egyelőre a többség szegénységben él, az egy főre jutó GDP az utóbbi évek sikerei ellenére is nagyon alacsony.)
Kicsit értelmetlennek érzem, hogy pont a legdrágább, legjobban felszerelt változatot kaptuk tesztelésre. A C4 Pallas Exclusive egészen biztosan nem az a modell, amire a célközönség java feni a fogát, hiszen alsó-középkategóriás szedánt a legtöbb esetben olyan emberek vesznek, akiknek nagyobb a családjuk, mint amilyen vastag a pénztárcájuk.
Az alapváltozat ára 4,3 millió, a tesztelt darabé 5,7, de csak papíron. Természetesen mindkettőt megkaphatjuk olcsóbban, akcióban: előbbit 4, utóbbit 5,2 millióért, vagyis tesztautónk 30 százalékkal drágább, mint a benzines alap-Pallas. Dízelből egyébként fapados nincs is, a Prestige felszereltségű modell pedig majdnem ugyanannyiba kerül, mint a csúcs – akciósan 4,9 millió az ára –, viszont nincs benne tolatóradar, automata világítás és ablaktörlő, nincs hozzá alufelni meg bőrkormány, szóval akkor már inkább kifizetném azt a plusz háromszázezret az Exclusive-ért, vagy még inkább megvenném a fapados benzinest jó olcsón.
Pallas, Athéné, a Citroën, meg a fegyverforgatás
A pallas görög szó, jelentése: fegyverforgató. Mi köze a fegyverforgatásnak a Citroënhez? Az égvilágon semmi, ugorjunk. Pallasz Athéné Zeusz és Métisz gyermeke, a bölcsesség, az igazságos háború, a jog, az igazságosság, a művészetek, a kézművesség és a képzés istennője a görög mitológiában. Kissé erőltetett módon talán a művészeteket vagy magát az istenség fogalmát összefüggésbe lehet hozni a Citroënnel, egy efféle laza képzettársítás azonban kevés ahhoz, hogy határozottan kijelenthessük, ez motiválta a névadókat.Kicsit mélyebbre kell ásnunk, hogy megtaláljuk a kulcsot a megoldáshoz, nevezetesen a Citroën DS-t amit 55-től húsz éven át gyártottak. Ennek az autónak a nevét a franciák – akárcsak mi – déessznek ejtik, pont ugyanúgy, mint franciául az istennőt, ami így írandó: déesse. A DS legjobban felszerelt változatát nevezték először Pallasnak; ez tökéletesen érthető húzás volt részükről, hiszen Athéné kiváló istennő számos erénnyel, akiről azt jövendölték, hogy még apjánál, Zeusznál is hatalmasabb és okosabb lesz.
Később a GS-ből, majd a CX-ből és az XM-ből is készült Pallas kivitelű modellváltozat, itt már nem annyira az asszociáció, mint inkább a hagyomány miatt. Aztán a név egy időre eltűnt, de a Citroën újra előszedte, leporolgatta, kifényesítette, és ráragasztotta a legjobban felszerelt C6-osra.
De miért nevezik így a négyajtós C4-et is? Ravasz kérdés. Nem is nagyon tudok válaszolni rá. Mert hogy a C6 legfényűzőbb változata megkapta az isteni nevet, az rendben van, én ugyan sosem vezettem, de ránézésre istennő a javából. A C4 szedán viszont egy tipikusan a szegényebb piacokra szánt modell – Nyugat-Európában nem is lehet kapni –, szóval a fene se érti; de legalább jól hangzik.
További előnyök és hátrányok, valamint értékelés a következő oldalon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
