Íme, egy újabb nagy seggű autó, amit egyenesen nekünk, a világ szegényebb szegleteiben élő embereknek készítettek. Óriási csomagtartót, tágas utasteret és nagyon kényelmes futóművet kap, aki Pallast vesz. De sajnos mást is.
A C4 Pallas karrierje Kínában kezdődött, ahol C-Triomphe néven lassan két éve töretlen sikerrel forgalmazzák. Egy évvel később – 2007 közepén – kezdték árulni Dél-Amerikában. Állítólag a brazilok meg az argentinok megvesznek érte, óriási a kereslet, a Citroën argentin összeszerelő üzeme nehezen tudja kielégíteni az igényeket. Hozzánk csak idén jutott el, és ez jó jel. Optimista olvasatban azt jelenti, egyelőre még nem olyan szar a helyzet itt, mint Kínában vagy Dél-Amerikában. (Kínában óriási lehetőségek vannak, és rohamléptekkel fejlődik az ország, de egyelőre a többség szegénységben él, az egy főre jutó GDP az utóbbi évek sikerei ellenére is nagyon alacsony.)
Kicsit értelmetlennek érzem, hogy pont a legdrágább, legjobban felszerelt változatot kaptuk tesztelésre. A C4 Pallas Exclusive egészen biztosan nem az a modell, amire a célközönség java feni a fogát, hiszen alsó-középkategóriás szedánt a legtöbb esetben olyan emberek vesznek, akiknek nagyobb a családjuk, mint amilyen vastag a pénztárcájuk.
Az alapváltozat ára 4,3 millió, a tesztelt darabé 5,7, de csak papíron. Természetesen mindkettőt megkaphatjuk olcsóbban, akcióban: előbbit 4, utóbbit 5,2 millióért, vagyis tesztautónk 30 százalékkal drágább, mint a benzines alap-Pallas. Dízelből egyébként fapados nincs is, a Prestige felszereltségű modell pedig majdnem ugyanannyiba kerül, mint a csúcs – akciósan 4,9 millió az ára –, viszont nincs benne tolatóradar, automata világítás és ablaktörlő, nincs hozzá alufelni meg bőrkormány, szóval akkor már inkább kifizetném azt a plusz háromszázezret az Exclusive-ért, vagy még inkább megvenném a fapados benzinest jó olcsón.
Pallas, Athéné, a Citroën, meg a fegyverforgatás
A pallas görög szó, jelentése: fegyverforgató. Mi köze a fegyverforgatásnak a Citroënhez? Az égvilágon semmi, ugorjunk. Pallasz Athéné Zeusz és Métisz gyermeke, a bölcsesség, az igazságos háború, a jog, az igazságosság, a művészetek, a kézművesség és a képzés istennője a görög mitológiában. Kissé erőltetett módon talán a művészeteket vagy magát az istenség fogalmát összefüggésbe lehet hozni a Citroënnel, egy efféle laza képzettársítás azonban kevés ahhoz, hogy határozottan kijelenthessük, ez motiválta a névadókat.Kicsit mélyebbre kell ásnunk, hogy megtaláljuk a kulcsot a megoldáshoz, nevezetesen a Citroën DS-t amit 55-től húsz éven át gyártottak. Ennek az autónak a nevét a franciák – akárcsak mi – déessznek ejtik, pont ugyanúgy, mint franciául az istennőt, ami így írandó: déesse. A DS legjobban felszerelt változatát nevezték először Pallasnak; ez tökéletesen érthető húzás volt részükről, hiszen Athéné kiváló istennő számos erénnyel, akiről azt jövendölték, hogy még apjánál, Zeusznál is hatalmasabb és okosabb lesz.
Később a GS-ből, majd a CX-ből és az XM-ből is készült Pallas kivitelű modellváltozat, itt már nem annyira az asszociáció, mint inkább a hagyomány miatt. Aztán a név egy időre eltűnt, de a Citroën újra előszedte, leporolgatta, kifényesítette, és ráragasztotta a legjobban felszerelt C6-osra.
De miért nevezik így a négyajtós C4-et is? Ravasz kérdés. Nem is nagyon tudok válaszolni rá. Mert hogy a C6 legfényűzőbb változata megkapta az isteni nevet, az rendben van, én ugyan sosem vezettem, de ránézésre istennő a javából. A C4 szedán viszont egy tipikusan a szegényebb piacokra szánt modell – Nyugat-Európában nem is lehet kapni –, szóval a fene se érti; de legalább jól hangzik.
További előnyök és hátrányok, valamint értékelés a következő oldalon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
