A C4 nem sportkocsi, ezt mindenki tudja. Egyelőre nem is akar azzá válni, ez a tesztautó személyiségjegyei alapján teljesen nyilvánvaló. A motor szinte hangtalan, csak akkor hallunk valami kis fémes, enyhén sportos hangot, ha nagyon megforgatjuk. Mindennapi használat során azonban szinte soha nem lesz szükség arra, hogy háromezer fölé pörögjön, hiszen enélkül is jóval gyorsabbak lehetünk a forgalomnál.
150 lóerő és 240 Nm a közel 1,3 tonnás C4-es esetében 212 km/h-s végsebességet és 8,4 másodperces százas sprintet jelent, vagyis a THP 150 papíron minden sebességtartományban nagyon dinamikus. A valóságban sincs ez másképp, álló helyzetből éppoly remekül ugrik el, ahogy egy kamion előzése sem okoz neki gondot, menjen 80-nal vagy akár 120-szal. Mindeközben nagyon kulturált és csöndes a C4, akár egy mezei 1,4-es.
Ha adrenalinbombára vágyunk, úgysem ilyen autót veszünk, gondolhatták a franciák, mikor megteremtették ezt a sportos, de kényelem szempontjából semmiféle kompromisszumot nem tűrő kocsit, és én mélyen egyetértek velük. Manapság, amikor szinte minden gyártónak van kétszáz lóerő fölötti alsóközepes sportkocsija, kár lenne a gőzért; a 150 lovas C4-esben van potenciál, de nem ezekkel az erőgépekkel akar versenyezni.
A futóműve elképesztően kényelmes, sosem koppan, nem üt fel, mégis elég gyorsan lehet vele kanyarodni, és ami még fontosabb, jó a súlyelosztása, jól viselkedik a kanyarokban. Mivel a futómű egyáltalán nem feszes, nagyjából ideálisnak mondható a motor teljesítménye, még több lóerő csak megbontaná a kényes egyensúlyt.
Olvasóink írták
Történt, hogy elindultam autót venni, lehetőleg dízel japán kombit.... Ez lett belőle.
Írjon ön is ítéletet !
Ha egy autó alkotóelemi összeillenek, az fél siker. A C4 THP fél siker. Azért csak fél, mert nem lehet kiiktatni a biztonsági elektronikát. Nagy kár érte, mert bőven van annyi motorerőnk, hogy jól érezzük magunkat, a hatfokozatú váltó pontos és gyors, a futómű puhasága ellenére is boldogan venne részt a játékban, de a menetstabilizáló sajnos 50 km/h-s sebesség felett automatikusan visszakapcsolja magát, és ki sem lehet iktatni többé.
A C4 THP 150 ennek ellenére nagyon kellemes csalódás volt, nyolcvanas évekbeli sci-fiket idéző műszerfalát leszámítva nem találtam benne kivetnivalót. Erős motorjával még némi adrenalint is termel, és ahhoz képest, milyen dinamikus, nagyon komfortos és tényleg nem fogyaszt sokat: nem kímélő városi használatban 10 litert kért – a gyári adatok szerint országúton a felével is beéri.