Van viszont valami, amit kategóriájában csak a C5 Tourer tud: a csomagtartóban lévő gombbal – akárcsak elődjénél – le lehet engedni, sőt, vissza is lehet emelni a kasztnit, akár álló motorral is. Jól jön az a kétcentis emelés, ha tíz darab ötvenkilós cementeszsákot kell bedobálni a puha szőnyegre, hogy egy életszerű helyzettel rukkoljunk elő. Plusz élvezet, hogy emelés-süllyesztés közben hangosan bimbammol az autó. A Citroën szerint biztonsági okból, nehogy a hátsó keréken alvó Mirci beszoruljon a kasztni alá. Csikós szerint meg azért, hogy ilyenkor a járókelők odanézzenek, és ámuljanak, hogy ilyet csak a Citroën tud.
A C5 kombi legnagyobb hibája, hogy hátul érthetetlenül szűk. Szerkesztőségi jetink, a két méter körüli, 47-es lábú Balázs Viktor sirámait természetesen nem vettem komolyan, de mikor először mentünk ebédelni a kombival, és csak hátul jutottam helyhez, megértettem. A szokásos hibák: lábfej nem fér be az első ülés alá, térdhely kevés, eleve csak két utassal számoltak a tervezők, fejtér szűk, az üvegtető rolójának tokozása miatt pedig még szűkebb. Ahogy elődje is az volt. Úgy látszik, ez a francia divat, hiszen a Laguna kombiban is szorongtunk hátul.
A nemzetközi C5-bemutatón kijelentettem, és továbbra is tartom, hogy ha felső-középvezetőként dolgoznék egy multinál, és a kizsákmányolóm megdobna hat-hét gurigával, hogy válasszak belőle középkategóriás cégautót, alighanem egy hidropneumatikus felfüggesztésű dízel C5 nyerne a hatalmas, ám lélektelen Mondeóval, sportos, de kemény Mazda 6-tal, meg mindenki mással szemben. Ilyet ugyanis nem gyárt más, ilyen rugó csak itt van. De ha előléptetnének, és már bő tíz milláért választhatnék, nem hiszem, hogy ez a C5kombi kéne.
Nem adnám a keretemet pusztán a feleslegesen erős V6-ért. Akkor mégis mi a bánat legyen? Hasonló csomagterű igazi presztízsautó nemigen kapható ennyiért, egy fapados 520d, vagy A6 kombi kényelmében, erejében nem összemérhető ezzel a Citroënnel. (Bár 11 millából már kijön egy légrugós A6.) Viszont a wannabe-prémium, például egy közepesen felszerelt, bár jóval gyengébb dízel V70, egy 9-5 kombi belefér.
Vagy, ha nem kell annyira a csomagtér, valami kisebb, négyhengeres, de komfortos prémium-közép is alternatíva lehet. Egy Hármas kombiban a hátsó üléssorban még több is a hely. De én, két gyerekkel, pakolásmániás feleséggel ezt nem engedhetném meg magamnak. Inkább kijárnám a főnökségnél, tegyék lehetővé, hogy kitörhessek a kategóriából, és engedjenek a kombikasztninál még praktikusabb buszok világába. Egy jó kis 2,2-es dízel 807-es Peugeot például tíz gurigából már egész jól ki van stafírozva.
Vagy hülye vagyok, és igenis köll az a V6-os dízel a középkategóriában? Ön mit választana?