Elvarázsolt kastély

2003.06.11. 09:57

 
   
  Háttérben a Szandavár romjai

A szélvédő és az első sor kivételével minden ablak elé napellenzőt húzhatunk. Az első szélvédő a sorozatban gyártott egyterűek közül a legnagyobb - 2 m 2 területű, és a felmelegedés elkerülése végett hővédő bevonattal látták el.

 
  Fények a C8-ban
 
  A C8 háromféle, a kárpitozáshoz és a díszlécekhez szorosan kapcsolódó belső fénnyel rendelhető
-A DETENTE nevű fény, mely modern és tüzes, a speciális domború burkolatú ülés és a műszerfalborításhoz jár, fehér bükk belső lécekkel a műszerfalra és az ajtólapokra.
-A COCON hangulatfény tompa és derűs, mely bársonyokat és "mahagóni" típusú léceket használ.
-A VIP légies és sugárzó csúcskategóriás kínálatot nyújt, alcantarat és ezüstös szatént használva.

 
   
   

Tesztautónk hétszemélyes volt. Az utasok kényelme hierarchikus. Természetesen a vezetőnek és a mellette ülőnek a legjobb. A következő sor a magas padlólemez miatt egy kicsit magasabbra húzott lábbal, de viszonylag kényelmesen ül. A Citroën nagy erőket feketetett abba, hogy a harmadik sor utasai is kifogástalan kényelembe utazzanak, de sajnos hiába a két 47 cm széles nyereg, ott bizony felnőtt embernek nem túl vidám az utazás. És akkor a ki- és beszállásról nem is beszéltünk.

 
   
 

Sokat segíthet, ha kicsit átrendezzük a szobát. A szabadalmaztatott Quickfix R rendszernek köszönhetően mindegyik hátsó ülés két sínen csúsztatva 15 centiméteres úton tolható előre illetve hátra. A háttámlát lehajtva a fejtámlák automatikusan behúzódnak, így tökéletes asztalkákat alakíthatunk ki az autóskártya partihoz. Ha pedig nagyobb tárgyakat szállítanánk, könnyedén és egyszerűen kiemelhetők az ülések, bár ezt a feladatot inkább Apára és barátjára hagyjuk.

 
  Könnyen variálható utastér (Bazsó Gábor megjegyzése ismét)
 
  Ahogy a vérerek pattogtak a szememben a C8 üléseinek kínkeserves vonszolása-ráncigálása közben, csak az adott erőt a küzdelem folytatásához, hogy elképzeltem, ahogy az egyszerű variálhatósági rizsát kitaláló píáros élete végéig C8 székeket variál egy kényszermunkatelepen, persze -10-ben, hóban, ahogy nekem is kellett.
Az ülések kiemeléséhez először is be kell állni, azaz görnyedni, mert állni ugye nincs elég hely. Aztán a fotelek közt mindig van legalább egy rohadék szabotőr, amelyik se kijönni, se bemenni nem akar, és mind ótvar nehéz. A kivett üléseket ráadásul a végén vissza is kell rakni, ami önmagában elég elrettentő ahhoz, hogy soha többé ne akarjunk visszatérni oda, ahol hagytuk őket. Inkább reménykedjünk, hogy egy rászoruló alkoholista munkanélküli időközben ellopta otthonra tévéfotelnek.
De csitt, igazságot a C8-nak: ez a horror a világ összes kivehető ülésű egyterűjére igaz, a Fiat Multiplától az Opel Vivarón (jó, az inkább teherautó) át a Mazda MPV -ig. Ülést kivenni méltatlan szívás, akárki akármit hazudik Önnek, legyen gyanakvó, kedves olvasó.

 
   
   

Ha az üléseket a helyükön hagyjuk, közel hatvan, kisebb-nagyobb pakolóhelyet találunk. A hagyományos kesztyűtartó 18 literes, emellett egy hűthető 3 literes fiók is a rendelkezésünkre áll. Az műszerfal tetején lévő kesztyűtartókban apróbb tárgyaknak és a CD-lemezeknek is alakítottak ki helyet. Az ülések mellett gumis rögzítőfülekkel akármit is odaerősíthetünk, ráadásul a vezető és utas oldalon is az ajtórekeszben 1,5 literes üdítőt tarthatunk úgy, hogy A4-es méretű papíroknak is marad hely.

 
   
 

A második sorban, a biznisz klasszon utazók az első ülésekből kihajtható repülős asztalkáról kosztolhatnak. Kivehető szeméttartó, egymásnak adható hamutartó és még ki tudja mennyi tároló hely jut nekik is. A harmadik sorba kárhoztatott turista osztályon utazók rakodás szempontjából nem maradnak alul a többiekhez képest, ráadásul nekik egy 12 V-os csatlakozó is jut.

 
   
   

A csomagtartó mérete a C8 belső terének variálhatósága miatt igen tág határok közt mozog. Az alapból 225 dm 3-es tér akár 2948 dm 3-re is bővíthető.

Zsolti és Peti leadta voksát. Ha rajtuk múlna, jöhetne a C8. Egy dolog van, ami egy pillanatra elgondolkoztatta az édesapát az pedig a 9 210 000 Ft-os fogyasztói ár. A C8 minden szempontból felsőkategóriás egyterű, de aki megteheti kérdezze meg a gyerekeket.

 
  Műszaki adatok:
 
  Modell: 2.2HDi 16V
Felszereltség: SX
Elrendezés: 4 hengeres, soros - keresztben beépítve
Keverékképzés: magas nyomású közvetlen, nyomócsöves, változó geometriájú turbófeltöltővel, részecskeszűrő
Furat - Löket (mm): 85 - 96
Hengerűrtartalom (cm 3): 2179
Max. teljesítmény EU (kW/1/min): 94/4000
Max. teljesítmény (DIN LE/1/min) : 130/4000
Max. nyomaték EU (Nm1/min) : 314/2000
Max. nyomaték (DIN mkg/1/min) : 32,7/2000
Meghajtás: első-kerékhajtás
Erőátvitel/sebességváltómű - sebességfokozatok száma: mech. / kézi - 5
Kormányzás Típusa: változó rásegítésű szervo
Kormány fordulatszám ütközéstől ütközésig: 3,25
Fordulási kör sugara járdák között (m): 5,60


Első futómű: pszeudo-MacPherson típusú kerékfelfüggesztés, háromszög alakú alsó lengőkarok, hidraulikus lengéscsillapítók, stabilizátor
Hátsó futómű: hosszlengőkarok, hidraulikus lengéscsillapítók
Fékezés elöl / hátul: hűtött tárcsa / tárcsa
ABS elektronikus fékerő-elosztóval, vészfékezés rásegítővel,
ASR Kipörgésgátló
ESP Dinamikus stabilitás ellenőrző rendszer
Kerekek: gumiabroncs méret: 215/65 R15 Csomagtér térfogat az ülések háttámla magasságáig (dm 3) - ülőhelyekkel a 3. sorban
225 - 480 -ig az ülések helyzetétől függően - ülűhelyekkel a 2. sorban
1160 az ülések maximális előre húzásakor - ülőhelyekkel a 1. sorban
2264 az ülések maximális előre húzásakor - ülőhelyekkel a 1. sorban a tetőig 2948 az ülések maximális előre húzásakor Üzemanyagtartály: 80 l Tömege üresen EU : 1783/1825
Teljes terhelés: 2505
Hasznos terhelhetőség (vezetővel, kg) : 722/680
Vontatható tömeg fék nélkül - fékkel (kg): 650-1850
Vonóhorog - tetőcsomagtartó terhelhetősége (kg): 76-100
Teljesítmény-értékek (vezetővel)
0-400 m (s)
18,5
0-1000 m (sec.)
34,1
0-100 km/h (sec.)
12,6
Max. sebesség (km/h): 182
Fogyasztási értékek az EU (1999-100) norma szerint (l/100km)
Városi: 10,1
Városon kívüli: 5,9
Vegyes: 7,4
Károsanyag-kibocsátás CO 2 (g/km) vegyes használat esetén: 199

< >