A váltót először kiröhögtük, milyen hosszú úton jár a kar, aztán megállapítottuk, hogy attól eltekintve nem rossz. Az útja hosszú, az utazás kellemes. Egy bajom van vele, gurulás köben nehéz beerőszakolni egyesbe. Márpedig ha kettesben lelassítottunk, és tempósan kéne megindulni, nagy szükség volna rá. Ennyire takarékos dízelhez meg aztán végképp megkockáztathat az ember egy jó kis automatát.
A futómű alapján aztán végképp azt kell mondanom, hogy a Captiva igazából nem SUV, hanem crossover, ez a viselkedés sokkal közelebb van a Nissan Muranóhoz , mint a Toyota RAV4 -hez. Mielőtt valaki elégedetten leterepjárózza új Captiváját, nem árt, ha kicsit elkedvetleníti magát egy alánézéssel: az autó alja és a talaj között ott a kardántengely és a kipufogórendszer - ez a legkevésbé sem terepjárós szabad hasmagasság.
A futóműelemek is elég mélyen vannak, de koncentráljunk az előnyökre. A beltérből nem vesz el helyet a kardánalagút, valószínűleg a hang- és hőszigetelés is jobb lehetett így. De a legjobb, hogy közúton - és mit is keresnénk másutt - sokkal magabiztosabban manőverezhetünk, mint egy SUV-val, alig billeg és bólogat. Jó, böszme nagy, a dimenziókkal parkolásnál nincs mit tenni, ügyesnek kell lenni, de a tükrökkel meg a tolatóradarral elvan az ember.
A fék ugyanolyan kiszámítható, mint az autó, ha tapossuk, harap, a 43 méter körüli fékút nagyjából megegyezik a hasonszőrű koreaiak, a Kia Sorento és a Hyundai Santa Fé adataival. A harmadik koreai vetélytárs, a Ssangyong Rexton még friss élmény: a Captivával simán mertem ötvennel menni a falvakban. A Rextonnal inkább alulról nyaldostam a 45-öt, mert abból a futóműből nem néztem ki, hogy el tudnék kerülni egy elémugrós vészhelyzetet. Captivával elég magabiztos az ember.
A hétüléses opció nem drága, a két plusz hely összesen 150 ezer forint. Az egész könyedén behajtogatható a padlószintbe, nem is foglal helyet. De épelméjű ember nem gondolhatja, hogy két ülés csak úgy köddé válik, és nyilván nélkülük sokkal több csomagtartó marad, én nagyjából 100-150 literre taksálom a különbözetet.
Egy menzamenet erejéig kipróbáltuk a busz üzemmódot: Füge tulajdonképpen elfért a harmadik sorban. Karotta keresztbe tudta tenni a lábát Fenyő TMK-vezető (1,90 plusz) mögött, és hárman egy sorban is viszonylag kényelmesen el lehet férni, de ez már csak természetesenn olyan, mint a viszonylagok általában.
Ez a nagy SUV amerikai műfaj, de ha az idegesítő apróságokat nézzük, koreait kell venni. A Captiva legidegesítőbb amerikanizmusa az OBJECTS IN THE MIRROR...-felirat, ezzel természetesen nem azt akarom mondani, hogy engem az idegesít, hanem hogy más sem. Nem szívja a vérünket miriádnyi bimbammolás, mint legutóbb a Corvette-ben, vagy a legtöbb amcsiban, a Captiva csak az égve hagyott lámpára, a be nem kötött övre és a benne felejtett kulcsra figyelmeztet, egyáltalán nem idegtépő hangon. Fontos faktora ez az autónk meg nem gyűlölésének.
Jó autó a Captiva, szeretem. A kérdés, hogy fő konkurenseihez képest mennyibe kerül. Olcsóbb. Az ötüléses kézi váltós dízel kábé a kilencmilliós Sorento felszereltségével nagyjából nyolcmillió. Nehéz pontosan összebogarászni az egyes felszereltségi tételeket és összehasonlítani egy nagyobb, nyomatékosabb de gyengébb motort egy kisebb hengerűrtartalmú, nagyobb teljesítményűvel. Gondoltam, valamit biztos elszámoltam, de valószínűleg mégsem: most láttam meg a másfélmilliós kedvezményt hirdető Sorento-akció óriásplakátját. Így nagyjából reális is a verseny, de listaáron a Captiva a legjobb vétel.
A Sorento, ami régi nagy kedvencem, 7 centivel rövidebb, másféllel szélesebb és ugyanolyan magas. Nagyobb, de gyengébb dízellel (2,5, 140 LE), a vicces "Premium Automatic Bőr" felszereltséggel 10,1 millió, tehát kicsit drágább, ráadásul a Captiva friss áru, és csak lejjebb mehet az ára. A legolcsóbb automata Captiva szűk 9 millió. Itt jönne a szokásos befejezés, hogy milyen jó vétel lesz ez pár év múlva ötmillióért, de ha a koreaiak továbbra is ilyen tempóban javítanak a minőségen, érezhetően csökken majd az értékvesztés.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
