Személyenként hatszázötvenezer
Az üléseket azonban nem egyszerű kivenni, egyenként nyomhatnak vagy húsz kilót, nem lehet őket verejték nélkül ki-bedobálni, az ember csak akkor nyúl hozzájuk, ha nagyon muszáj. Ellenben kiszállni, beszállni még leghátra is könnyű. Az ülések hátlapja egy könnyed mozdulattal lehajtható – a középső két fotel hátlapja asztalkává változik, ha vízszintesbe helyezzük, az első ülések hátlapján pedig lehajtható műanyag asztal van, mint a repülőgépeken.
Nekem két dolog nem tetszett a Carnivalban, egyiknek sincs köze a használhatósághoz. A segge nagyon csúnya. Megpróbáltam megtalálni azt a szöget, ahonnan valahogy mutat majd a képeken, de nem sikerült. Ez a dísztelen, egyszerű, sőt inkább buta dizájn sehogy nem néz ki, szögtől, háttértől függetlenül. Az orr-résszel semmi baj, azt elviszi a jópofa hűtőrács meg a töltőlevegő-hűtő légbeömlő nyílása – tényleg van intercooler, nem kamu a lyuk. Oldalról egyáltalán nem baj, hogy nem szép, egyterűknél nem elvárás; de hátulról sajnos rondább, mint a nagy átlag.
A másik ízléstelenség az utastérben van: a fát utánzó műanyagból szerencsére nincs túl sok, csak az első két ajtóra és a középkonzolra jutott belőle, de még ez is elég, hogy minden jóérzésű embernek egy röpke tízpercre elmenjen a kedve az élettől. A kormány sajnos műanyag, és úgy általában csak közepes az anyagok minősége, de annyira nem vészes, a Carnival nem tűnik gagyinak, csak középszerűnek.
Az autóban alig több mint hetvenezer kilométer van, egyelőre semmilyen komolyabb probléma nem volt vele. Az egyik fotel hátlapjáról levált a műanyag asztalka, minden más egyben van. Nincsenek kikopva az ülések vagy a műanyagok, a Carnival, ha nem is néz ki újnak, jó benyomást kelt.
Megnéztem a hirdetéseket, kétmillió körül már megkaphatjuk az autót, ha egy 2001-2002-es modellel is megelégszünk. A két-hároméves Carnivalok természetesen sokkal drágábbak, négymillió felett van az áruk, de még ez is egészen baráti, hiszen manapság egy normálisan felszerelt, új, dízelmotoros alsó-középkategóriás autó ára is öt felet van.
Olvasóink írták
Nagyon kellemes családi autó, ha kell megy is, meg is lehet vele jelenni. Nem tudom kell-e ennél igényesebb járgány, amikor a gyerekek úgyis összemazsolázzák az egészet...
Írjon ön is ítéletet!
Népítéletünkben mindössze egyetlen 2001 és 2006 között gyártott Carnival szerepel, egy igazi Jóságos nagydarab . A tulajdonosnak voltak problémái a váltóval, valószínűleg mert tesztautót vett, amit vélhetően bántottak az újságírók. Legalábbis ő ezt gondolja, a márkatársaknak nem volt hasonló gondjuk. Az úr – vagy hölgy – még így is öt csillagot adott a megbízhatóságra; a tesztelt darab is nagyon egyben van, szóval talán hihetünk neki.
Miután kipróbáltam és lefotóztam, visszavittem a Carnivalt jogos tulajdonosához. Nem kellett hazudnom, őszintén elmondhattam a saját véleményemet: tetszett. Az orra egész pofás. Belül nem szép, de tágas, kényelmes és praktikus, mindhárom nagyon. Messze van attól, hogy álomautónak nevezhessük, de az árát egészen biztosan megéri. Jó vétel volt 4,5 millióért.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.