Talán úgy gondolták, esőben senki sem akar autózni, a rakteret meg a teremben kiállított autókban is meg lehet nézni. Nekem ezzel ismét kimaradt a Cee'd-élmény.
Nem a Kián múlt. Mármint az autón, magán. Azért jelentkeztem hiénamód a Cee'd magyarországi sajtóbemutatójára, mert rajtam kívül a szerkesztőségben szinte mindenki vezette már az ötajtóst. És mindenki azt mondta, hogy fantasztikus. De ha már a tesztautókról lemaradtam, legalább a kombi hazai bevezetőjén szerettem volna megtudni, milyen. Nem sikerült, az okokról inkább később.
A Cee'd olyasféle forradalmat hozott a kompaktok közé, mint kilenc évvel ezelőtt az első Ford Focus. Sokak szerint a Cee'd az az autó, amit a Toyotának az Auris helyett kellett volna bemutatnia, de olyat is hallottam, hogy Honda Civicnek is megtette volna. Viszont azoknál jóval olcsóbb, több rá a garancia, és nem lennék meglepődve, ha öt év múlva ez nézne ki közülük a legfrissebbnek.
Egy másik érdekes jelenség, nem tudom, észrevették-e: a kombik mostanában sokszor jobban néznek ki, mint az alapautók, amikből készülnek. A Peugeot kínálata kiváltképp ilyen, abból a 307 SW, a 407 SW és most a vadiúj 207 SW is jobban bejön nekem a többinél. De az Audinál, a Volvónál, a Volkswagennél is hasonló a helyzet. Akárcsak a Kia Cee'dnél.
A Sporty Wagont (ejtése nem "sporty", hanem "szporti") ugyanaz a magyar ember, Kovács Miklós tervezte, aki az ötajtós változatot. Ez is ugyanolyan korrekt, bár annyira nem egyedi. Kicsit sportos, kicsit megállapodott, semmi durván feltűnő, ezért lassan is kopik majd a gúnya. 2007-ben ilyen a telitalálat. A vállasan végződő kaszni azonban nagyon is kisvolvós (értsd: V50), a hátsó szélvédő formája pedig jöhetett volna egyenesen Rennes-ből is. (Belterjes infó: ott a Peugeot 407 SW készül.)
Jegyzem meg: szép, szép, dagad a nemzeti kebel amiatt, hogy hazánk fia fejéből pattant ki ez a gyönyörű autó, de talán még szebb lenne, ha nem a szlovákiai Zilinában (Zsolnán), hanem mondjuk a magyarországi Győrben gyártanák. De ne legyünk telhetetlenek.
Erre a megjegyzésre válaszul egy szlovákiai blogger-kolléga:
Ah, ah Csik! Nem akarnád sem te, sem a magyar adófizetők nagyja, hogy ott legyen az a gyár, hiszen ekkora szívást, amit itt ki kell bírni a koreaiak miatt, nem kívánok egy országnak sem. Szétnyalták a Hyundai seggét, hogy itt lehessen, és nagyon-nagyon sok pénzünkbe kerül.
Itt van egy link erről az egész szomorú dologról, tőlem.
Miközben a koreaiak zsigerelnek, a Peugeot megmutatta, hogy máshogy is lehet: közben szép lassan, mindenféle csinnadratta nélkül felépítette a gyárát, úgy, hogy az egy fillérébe sem került a népnek. A koreaiakat nagyon utálják az itteniek. Nagy vonalakban ennyi .
Üdv omm
Ha a hátsó üléseket is használja valaki, összesen 534 liter jut hátul a pakkoknak. Ez nem egybefüggő tér, mert a sima padlós, hagyományos csomagtartó csak 479 literes, alatta 55 liternyi, rekeszes zsebpiszoktartó van. Hasznos, ha csak néhány doboz sört vettünk, és nem akarjuk, hogy kanyarban agyonvágják az ott heverő Bodrit. Ezt a 479 litert sem kell lebecsülni, mert kompakt kombik között igen jó érték, ráadásul az üléseket lehajtva 1660 literre bővíthető, ami egyenesen elképesztő a kategóriában. Már annak, aki hajlamos elképedni terek láttán. Például a nagyobb furgonok sofőrjei, gyanítom, egészen szűknek látják majd, hát még a Ferroglobus teremdaru-kezelői.