Négy ember alszik édesdeden a mennyei C6-ban. Kívül a világból, békében, meleg nyugalomban. Az egyik én vagyok. A sofőr. És éppen 180 kilométert teszünk meg óránként.
Mióta rimánkodtunk a Citroënnek, hogy csinálja végre azt, amihez ért. Hogy gyártson olyan autókat, amilyet más nem mer. Hogy ne akarjon meggazdagodni az unalmas emberek unalmas elvárásainak kiszolgálásából, hanem legyen az excentrikus extrovertáltak extravagáns autója. Pár éve hallgatnak ránk, reméljük, mind kőgazdagok leszünk belőle.
Egy luxusautó akkor hiteles, ha a gyártó nemzet közhelyes szetereotípiáit tükrözi. Egy német bálna legyen rideg, pusztítóan erős és tökéletes. Egy japán bálna legyen kifinomult, high-tech és megbízható. Egy amerikai bálna legyen egyszerű, bazári és kövér. Egy angol bálna legyen esetlen, ódivatú és romoljon el. Egy olasz bálna legyen sportos, stílusos és romoljon el. Egy francia bálna legyen gyönyörű, kényelmes, lusta, és romoljon el.
Egy rendes francia cseppet sem aggódik azon, hogy a divat merre halad. Ösztönösen felöltözik valahogy, az égnek szegezi az orrát, és nem hagy más utat a világnak, csak irigy utálkozást és sóvárgó utánzást. Minden emlékezetes francia luxusautó ugyanezt csinálta: lefitymálta a konvenciókat, megelőzte a korát, elámította az univerzumot. És elromlott.
A C6-nak a fentiek alapján sikeresnek kéne lennie. Bár nem hallgathatom el, hogy ezer közös kilométerünk alatt egyszer sem hagyott ott a nyavalyás, így lehet, hogy karaktere mégsem olyan nemzeti. A mai luxusautó-divatot viszont gombóccá gyúrja az ujjai közt, és fitymálón a kukába pöcköli. A Lancia Thesisen kívül semmi sem mer ennyire különbözni a konzervatív közízléstől, de még a Lancia sem veti a sulykot ilyen csillagászati messzeségbe.
Önmagában is elég lenyűgöző látvány a C6, de az utcán, a nép autói közé parkolva ragyog ki igazán a Földön túli karaktere. Hatalmas, az ormótlan könnyedség paradoxonának egyetlen hiteles képviselője. Két ívből és egy púpból még senki nem alkotott ennyire magasztos sziluettet. Így aztán a C6 a világ egyetlen autója, amin a komplett orrot elfoglaló márkajelzés nem karikatúra, hanem a fensőséges kivagyiság hiteles stíluseleme. És minden nappal egyre jobban tetszett. Láttam magunkat tükröződni az irodaházak üvegfalain, és arra gondoltam, hogy lehet, hogy az az idétlen frizurájú fickó semmit se tud az autókról, de stílusa, az van neki.
Ahogy egy YSL-öltönyt hazavágna egy alá vett 7up Jordan Team póló, úgy zilálná szét a C6 koherens eleganciáját egy béna belső, de nem. Minden vonal tökéletes. Még pont eléggé jó műanyagok, szép bőr és gyönyörű fafelületek mindenütt. És elképesztő térérzet. A C6 irtózatosan nagy belül, és akkorák az ablakai, hogy némelyik kabrióban klausztrófobabb az utazás. Nyitva is.
Jeanne Françoise Julie Adélaïde de Récamier
Madame de Recamier a XIX. század irodalmi és politikai életének egyik meghatározó alakja, nem elsősorban alkotóként, hanem értelmes és jó csajként, akinek szalonjában korának haladó értelmisége forgolódott.
Bár társaságát kereste és élvezte aki csak tehette, 15 éves korától Monsieur Jacques Récamier bankár felesége, nem szabad préda. Így a rökamié (rekamé, rökamé) néven futó bútordarab voltaképpen nem az asszony, hanem első ura nevét viseli.
A rökamié egy szófa, vagyis egy dívány, ami olyan, mint a kanapé, és semmiképpen sem keverendő össze a sezlonnal. Bútortörténetileg mind más, de mára ezen rendes ember nem vitatkozik.
A rökamié a kényelmes, dologtalan heverészés szimbóluma, aztán Freud óta az analízisben fekvő páciens pihentető ellazításának, és a kezelő és a kezelt közti szemkontaktus megtörésének eszköze.
A nevét onnan kapta, hogy a szépséges fiatalasszonyt jellemzően valami ilyesmin heverészve festették le kortársai.
Fenyő fotográfus 195 centivel terpeszkedett az elektromosan dönthető és fűthető hátsó ülésekben, és istenien érezte magát. Aztán kifúrtam onnan, és legszívesebben sose engedtem volna vissza. A C6 hátulja a világ autógyártásának egyik legkiválóbb pontja. Zseniális a kilátás, szürreális a kényelem, és semmi a teendő. Ha a tv2 autós valóságshow-t indít, amiben a szereplők egy hónapig vannak kocsiba zárva, és nem csinálhatnak semmit, egyértelműen a C6-ot ajánlom.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
