Nálam csütörtököt mondott
Semmire se való ez az egész, sóhajtottam fel a teszthét utolsó napján a szerkesztőség felé tartva az autópályán. Szinte örültem, hogy már vissza lehet adni.
Egy kolléga hozta el a Mitsubishitől, én a sötét mélygarázsban ültem bele először. Csak a móka kedvéért lehúztam a tetőt; egészen gyorsan rájöttem, hogyan kell, de erről majd később. Aztán visszacsuktam, mert esett az eső, és irány haza. A motorja is meglepett, de erről is később. Mire hazaértem, már tök sötét volt, kiszálltam, bezártam, otthagytam a kertben. Reggel mentem ki megnézni. Atyaúristen, hát ez meg mi?
Csukott tetővel profilból sokkoló látvány, semmi, de semmi harmóniát, arányosságot nem mutat. Rövid orr, hosszú far, közte egy púpos hát, már-már minden idők egyik legundorítóbb négykerekű képződményét, a Suzuki X90-est idézi.
A Suzuki X90
A Suzuki egyik rossz döntése. Valami ismeretlen okból az amúgy meglehetősen sikeres japán cég vezetői 1995-ben úgy vélték, jó ötlet sorozatgyártásba vinni az igencsak érdekes formájú tanulmányautót. Nem volt az. 1996-tól 1998-ig mindössze 7921 darabot gyártottak belőle. 1,6 literes, 95 lóerős motorral, ötfokozatú kézi, vagy négyfokozatú automata váltóval, front- vagy összkerékhajtással készült.
Ha lenyitjuk a tetőt, minden megváltozik. A Colt kabrióváltozata sokkal kellemesebb jelenség, mint a kupéverzió: zömök kis főtt tojás, melyet oldalra fektetett, és tetejét srégen csapta le egy nonkonformista reggeliző. Így már, hogy nem vonzza és borzasztja a szemet a vasbuborék, feltűnik az első lökhárító aljától a napellenzőig futó játékos vonal, a színrefújt dekorbetétes tükör, a Pininfarina-logó az oldalvédő csíkon, meg persze a háromszögletű kis index, egy menetirányjelző play-gomb.
Szemből és hátulról pedig elmegy. Arcában felismerhető a tipikus mai Mitsubishi-arc, de a márkaidentitáson kívül a CZC mást nem üzen. Semmi sportosságot, agressziót nem sugároz, csak úgy bambán néz a világba. A hátulja már inkább, a morcosan összehúzott lámpatestek és a masszív króm kipufogóvég már gerjesztenek némi akarom, ez-kell-nekem jellegű érzelmet a szemlélőben. Meg, talán az átlátszó burabetétek miatt, a far azt az érzetet is kelti, hogy a Colt jön, amikor megy.
Sajnos a CZC belseje sem sikerült valami fényesre. Egy ötmilliós kisautóban azért a nyitható tetőn kívül még elvárna más különlegességeket is az ember, de a kormányon, a váltógombon és a szép formájúra és színűre sikerült bőrüléseken kívül nemigen talál ilyesmit. Amolyan modern, olcsó kisautós az egész, fantáziátlan a műszerblokk, az ötletesnek szánt klímakonzol inkább kínaipiacos érzetet kelt, a függőlegesen osztott középkonzol különlegesnek tervezett rejtett megvilágítása is inkább szánakozó mosolyt generál leesett áll helyett.
Praktikumban, ergonómiában viszont nincs hiba. 181 centimmel, 95 kilómmal egész jól elfértem elöl. Minden kézre esik, logikusan, hamar megszokhatóan működik, számtalan tárolórekeszt találni mindenfelé: a CZC, ahogy a sima Colt is, városi kisautónak tökéletesen megfelel.
No, mindegy, akárhogy is néz ki, a lényeg, hogy a Mitsubishi is megcsinálta a magáét. Ideje volt, manapság nagyon felkapták a gyártók ezt a műfajt, akad konkurens bőven. Némelyik 2+2 üléses csöppség olcsóbb, némelyikben nagyobb motor van, némelyik sokkal gyengébben is majdnem ugyanannyiba kerül.
CC-k
Leggyengébb | Legolcsóbb | Legerősebb | Legdrágább | |
Tigra TwinTop : | 1.4, 90LE | 4 582 000 | 1.8 125LE | 5 302 000 |
Micra C+C | 1.4 88LE | 4 129 000 | 1.6 110LE | 4 679 000 |
206 CC | 1.6 110LE | 4 840 000 | 2.0 138LE | 5 340 000 |
CZC | 1.5 110LE | 4 590 000 | 1.5T150LE | 5 590 000 |
Ami engem illet, mindegyiktől viszolygok. Tudom, ez semmivel nem jobb, mint mondjuk a xenofóbia, de zsigerileg úgy vélem, ez a kategória nem rendes autóbuziknak, hanem nagyon gazdag apucik elkényeztetett szőke leányainak szól, akik épp most érettségiztek le sikeresen, és választhatnak egy cuki kis kabriót, amiből szépen loboghat ki a haj.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)