Pedig bármilyen hihetetlen, a Dobló rakterének bruttó szélessége három és fél centiméterrel nagyobb. De ez nem mérvadó, mivel mindkét dobozban rengeteg dolog nyúlik be az oldalfalról. Merevítők, rejtélyes rendeltetésű kiugrások és legfőképp a kerékdob állja útját az elhelyezni kívánt dobozoknak. Így hát egyedül a kerékdobok távolságának értéke a fontos, ami nem meglepő módon a Doblónál 1200, míg az Expertnél 1220 milliméter. Tehát kiderül az igazság: a hátsó nyomtáv 35 milliméteres különbsége az Expert javára még a csalóka katalógusadatok mellett sem eredményezhet kisebb rakteret, csak ha azt is az Expert dizájnerei tervezték volna. De szerencsére nem ők voltak.
A raktér hosszúsága papíron egy milliméterrel különbözik, ahol viszont valószínűleg a Dobló a nyertes, mivel nála sokkal kevésbé lóg be a fülkehátfal a raktérbe. Ezt ellensúlyozandó az Expert oldalajtaja 17 centivel szélesebb, így amit a Doblóba itt betettünk, azt az Expertbe is beszuszmákolhatjuk valahogy. Bár a raktér magasságában is 9 centiméterrel nyer az Expert, mégis mindkét kisáruszállító adatlapja 4 m 3-esnek jelöli a raktér befogadó képességét. Több mint furcsa.
Rövid számolással, a megadott bruttó értékeket felszorozva, az Expertnél valójába 4,18, a Doblónál pedig 3,95 m 3-t kapunk eredményül. Nem nehéz hát belátni, hogy az Expert valódi fapados munkásautó, ekkor viszont pontosan azt nyújtja, amit várunk tőle. Ezzel szemben a Dobló, még ha a dizájnja egyedivé is teszi, egyre inkább személyautóból átalakult kisáruszállítóra hasonlít, ahol a szépség és a kényelmi funkciók is előtérbe kerültek.
Bizonyítja ezt a motorkínálat is. A megújult Dobló ugyanis Maxi kivitelben a szokásos 1,9-es JTD-n kívül az egyre inkább elterjedt 1,3-as MultiJet motorral is kapható. Sőt, a rövidebb változathoz dízelből már csak ez rendelhető. Az SX Dynamic felszereltséghez jár emellett még ABS, klíma és CD-s rádió, csak hogy az érdekesebbeket említsem, miközben rendelhető hozzá elektromos tükör, fűthető vezetőülés, tolatóradar és rádiótelefon előkészítés is.
Ezekkel együtt már valóban személyautós kényelemben élvezhetjük dobozaink társaságát és a gondolatot, hogy 105 lóerős JTD-hez még így is 47 000 forinttal olcsóbban jutottunk, mint ha egy 110 lóerős Expertet vettünk volna. Bár ugyanez Fiat Scudo felirattal a hátsó ajtón 151 000-rel olcsóbb, ebből viszont az SX Dynamic 690 000-rel drágább, mint a Dobló hasonló felszereltségű kivitele. Most már mindenki döntsön maga - szépség vagy szörnyeteg.
Adatok
Fiat Doblo Maxi SX Dynamic |
Peugeot Expert FT 230 /
Fiat Scudo SX Dynamic |
|
Ár (bruttó) | 4 315 200 Ft | 4 362 000 Ft / 5 010 000 Ft |
Hosszúság | 4633 mm | 4440 mm |
Szélesség | 1722 mm | 1810 mm |
Magasság | 1831 mm | 1927 mm |
Tengelytáv | 2963 mm | 2824 mm |
Nyomtáv elöl | 1514 mm | 1540 mm |
Nyomtáv hátul | 1505 mm | 1540 mm |
Raktér hosszúsága | 2060 mm | 2059 mm |
Raktér szélessége | 1470 mm | 1435 mm |
Raktér magassága | 1305 mm | 1415 mm |
Rakodóküszöb magassága | 535 mm | 585 mm |
Oldalsó ajtó magassága | 1142 mm | 1290 mm |
Oldalsó ajtó szélessége | 685 mm | 855 mm |
Hasznos terhelhetőség | 850 kg | 925 kg |
Saját tömeg | 1330 kg | 1405 kg |
Megengedett össztömeg | 2180 kg | 2330 kg |