Az örökség másik problémás pontja maga a hatjáslánc elrendezése. Mivel az A4-et eleve összkerékhajtással is tervezték, a motorokat hosszában építették be, márpedig a Seatnak eddig nem volt ilyen autója (Helyesbítés: amióta a VW konszern átvette). Ezért a jelenlegi motorválaszték meglehetősen limitált, hiszen a legújabb fejlesztésű 1.4 TSI motorokat egyelőre nem képes fogadni. Szerencsére a jó öreg, 20 szelepes győri turbómotort igen, így annak 150 lóerős változata képviseli benzines fronton az arany középutat. Belépőszinten a matuzsálemi, Euro 5 normára átdolgozott 1,6-os ücsörög, míg a trónon a kétliteres, 200 lóerős turbómotor fütyörészik.
A gázolaj-nördök is megtalálják számításukat, hiszen a kétliteres CR TDI három változatából is választhatnak (120,143,170 lóerővel). Nincs kizárva az újabb motorok adaptálása sem, minden az eladásoktól függ. Ezeken sokat lendíthet a harmadik negyedévben érkező ST jelölésű kombi. Na és persze, csemege lehet a 3,2-es, V6-os összkerekes verzió is, de ezek egyelőre feltevések, meg nem erősített hírek maradnak. Az azonban biztos, hogy az 1,6-ost jövőre váltja majd az 1.8 TSI 120, ill. 160 lóerős verziója.
Ennyit a problémákról, ezekkel meg kell küzdeniük a spanyoloknak, de nem csüggednek, sőt, szavaikból kiérződik az optimizmus, nagyon bíznak abban, hogy az Audi jó hírnevének farvizén kanyarítanak egy szeletet a tortából. Tényleg, talán éppen a karamelltorta színe miatt is tetszetős a világos bőrbelső, amivel a kiállított dízel Exeo büszkélkedhetett. Változás alig történt, itt csupán az ülések formáját vették sportosabbra, na és persze a kormányba applikálták a Seat-logót, amúgy maradt minden a régiben. A kidolgozás minősége nagyon jó, ahol a kéz vezetés közben jár, ott az anyagválasztás is remek; puha, rücsis, kellemes tapintású (igen, uraim, a bal egyben ülő hölgyek combja übereli ezt is, igazuk van).
Tekintve, hogy ez statikus bemutató volt, nem nyílt lehetőségünk menetpróbára, de a négy lengőkaros első és a trapézlengőkaros hátsó futóművet jól ismerjük. Bevált, kiszámítható szerkezet, a váltókkal sosem volt baj, ráadásul most minden motorhoz alap a hatfokozatú kézi. A Servotronic sebességfüggő szervó pedig úgy is kicsit megöli a mókát, spongyát rá. Három felszereltségi szintből gazdálkodhatunk (Reference, Style, Sport), és a relatíve költségkímélő előállításnak köszönhetően már alapszinten kellemes felszereltséget kapunk. Hét légzsákot (2 elöl, 2 oldalsó, 2 függöny és térd), kétzónás digitklímát, ABS-ESP-EBA kombót, olvasólámpákat hátra is, négy automata ablakot és egy szatyor apróságot mellé. Az extralista bőséges: ha pénztárcánk engedi, lehet hűtött kesztyűtartónk, de akár napkollektoros tolótetőnk is, ami elegendő energiát termel ahhoz, hogy álló motor mellet is a hűtőventilátor kellemes hőfokon tartsa a belteret. Persze van bőr, navigáció, media center és még sok minden más.
Most pedig elértünk ahhoz a ponthoz, ahol – biztos platform, technika ide vagy oda – egyértelműen tizenkilencre kért lapot a Seat. Az ár. Elöljáróban szót érdemel a tény, hogy az idén eladni tervezett nyolcvan autóra már befutottak a megrendelések, tehát jól kezdődik a bevezetés. Le kell szögeznünk azt is, hogy a fő csapásirány a flottavásárlók felé mutat, ők az elsődleges célcsoport, tehát minden bizonnyal jelentős flottakedvezménnyel jutnak majd autóikhoz. Hogy miért készítem elő így a terepet? Azért, mert az Exeo nem olcsó.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!
Az 1,6-os Reference, a belépőmodell 5 948 000 forintba kerül. Összehasonlításképpen a sajtótájékoztatón is felhozott konkurensek árai: Peugeot 407 1.8 Confort – 5 795 000 Ft, Renault Laguna 1.6 Authentique – 5 550 000 Ft, Toyota Avensis 1.6 Sol 5 620 000 Ft, Mazda 6 1.8 TE – 6 659 000 Ft. Ebből is látszik, hogy még a használt Vorsprungnak is ára van, és nem kicsi lutri a bevezető ár, tekintetbe véve, hogy a felsorolt vetélytársak, akárhogy is nézzük, egy generációval fiatalabbak és nagyobbak.
Dízelfronton már kicsit jobb a helyzet. Az Exeo 2.0 CR TDI Style (csalafintán nem említették, hogy hány lóerővel) 7 539 000 Ft, míg a 2.0 HDi Peugeot 407 Premium 6 928 000 Ft, a Laguna 2.0 dCI Privilege 7 590 000, az Avensis 2.2 D-4D Sol 7 520 000 Ft, a Mazda 6 2.2 CD TE Plus pedig 7 829 000 forintba kerül.