Csöcsös macho
Használtteszt: Fiat Bravo SX 1.6 - 1999
Hiánypótló anyag kerül végre archívumunkba. Derekas mennyiségű Fiat járt már kezeink között, a Bravo eddig valahogy mégis kimaradt.

Ha Bravóm lenne, Johnnynak hívnák. A tesztelt példány - rendszáma alapján - az érzéki Gyula névre hallgat. A rendszám és a ritka gusztustalan H-betű mellett Gyulának még egy magyar vonatkozása van: a biztonsági öv a rávarrott címke tanúbizonysága szerint hazai termék!
A Fiat 1996 szeptemberében kezdte meg a Tipót felváltó Bravo és Brava gyártását. A Totalcar által kipróbált autó 1999. áprilisi születésű, így már a '98-as típusfrissítés jegyeit, azaz a színre fújt külső tükröket is megfigyelhetjük rajta. Az igazi változások a belteret érintették: jobb minőségű kilincsek, kapcsolók, textilek kerültek az autóba. Az SX felszereltségű Bravókhoz alapértelmezésben mindig is járt az indításgátló, a centrálzár, az első elektromos ablak, a szintén delejes tükör, a szervokormány, a vezetőoldali lufi. Az ABS és a klíma rendelésre került tesztautónkba.
A háromajtós alsó-közép Fiat - akárcsak utódja, a kisebbik Stilo - igazi sportos karakter. A Bravo-Brava páros tagjainak határozott megkülönböztetésével a torinói mérnökgárda minden családiautósságot az ötajtósba és a Mareába száműzött. A lapos, gonosz orr telitalálat a harcsaszájjal, a kis kerek ködlámpákkal és az agresszív, keskenyre húzott sötét szempárral - kár, hogy az otromba rendszám megbontja az összhangot. A Bravo matricarendszámmal lenne az igazi. Hátul sugárhajtómű-szerű lámpatestek dudorodnak a morcos csomagtérajtó-fogantyú két oldalán. Vagy ha máshogy nézünk rájuk, hát bizony méretes csöcsök azok, két sárga bimbóval.
Amilyen kívánatos és vendégszerető az első traktus, annyira nehézkes bejutni hátra. Az ajtó szélesre nyílik, de az első ülések kelletlenül és keveset csúsznak előre, keskeny rést tárva fel maguk mögött. Ha már elfoglaltuk a hátsó helyek valamelyikét, mindjárt rózsásabbnak tűnik a helyzet. A Bravo 4020 milliméter hosszú, 1,75 méter széles és 1420 mm magas, tengelytávja 2540 mm, ami hat és fél centivel több, mint amennyire a hármas Golf, és 23 milliméterrel több, mint amennyire az F-Astra tengelyei vannak egymástól. Fejtér és lábtér van bőven - igaz mögöttünk csak 280 liternyi csomagtér marad, ami ülésdöntögetéssel 1030-ra bővíthető.
Széles fejtámlákon nyugtathatjuk tarkónkat, karunkat szép vonalú könyöklőre támaszthatjuk. Jó, kipróbáltuk, itt is voltunk, menjünk gyorsan vissza előre. A kellemes, jó oldaltartású, mégis kényelmes fotelekből egy kicsit Skoda Feliciá-s, de mégis szép műszeregyüttest és a Bravo gyári rádiójával már semmihez nem hasonlító, anélkül kicsit civices középkonzolt nézhetünk és kezelhetünk.
Szépek és jók a bajuszkapcsolók, jó tekergetni a légrostélyok szabályzóit vagy játszani a sajátos rádióval, de az igazi élményt a kormány nyújtja. Bár nem bőrbevonatú, kellemes a kéznek, jó a fogása, és gyönyörű rajta a két lendületes vonás az embléma fölött. Faltól falig hármat forog, még annyira sem könnyen, mint a Stilo elektromos rásegítésű kormányműve országúti állásban.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
