Kevés olyan Ford-kereskedő lehet a világon, aki elégedetlen Focus eladásaival kapcsolatban. Az ok világos, az alsó-középkategóriás Ford szinte minden kivitelben jól néz ki, néhány visszahívást leszámítva minőségére sincs sok panasz, csak Colinéknak nem ment vele az idén. Teljesen érthető lépés volt hát, hogy kisautójuk - az idén már 27. életévében járó Fiesta - újragyúrásakor a legegyszerűbb eszközhöz folyamodtak, és megcsinálták a Focust kicsiben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford mérnökei valószínűleg nem pont ezekkel a gondolatokkal fogtak a feladathoz, de a végeredmény ilyen benyomást kelt. A Focus a mai napig legszebb képviselője az általa teremtett jellegtelen gömböcformák stílusának, így én a tökéletes másolat elkészítése mellett voksoltam volna, de engem nem kérdeztek.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A rokonság mindenesetre letagadhatatlan. Az arányok nagyjából azonosak, kicsit másutt húzódnak a karosszéria ívei, kisebb a szélvédő és a motorháztető által bezárt szög, meredekebb a hátsó ablak, de nagyjából ennyi. És persze három markáns eltérés, amik alapvetően különválasztják a Fiestát a nagytestvértől: első fényszórói, hátsó lámpái és hátrafelé jobban emelkedő övvonala. Ettől az utolsótól egyébként az autó magasabbnak tűnik, mint valójában.
A zanzásítás alapvetően bénább külsőt eredményezett, de mióta láttam ST150-et, a Super1600-as külsejű változatot és a háromajtóst, emiatt sem aggódom. Ezen az ötajtós alapmodellen is jól néznek ki a kerékjáratok kiszélesített peremei, a hatalmas lökhárító valamint az oldalán végigfutó törés, de végül is itt egy ultragazdaságos kisautóról van szó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
1,4-es TDCi motorral hajtott Fiesta Comfortról, listaáron körülbelül 800.000 Ft értékű extrával, mivel ABS-t és lökhárítóba bújtatott ködfényszórókat csak a dízelmentes Trend, manuális légkondit pedig csak a bőrbelsővel együtt járó Ghia felszereltséghez kapnánk térítésmentesen.
A beltérről egyelőre annyit, hogy lehet vele együtt élni, de elsőre menthetelenül elbóbiskoltam, amikor a műszerfal és az ajtók vonalaival kezdtem ismerkedni. Szerencsére a légbeömlők felriasztottak, igazán jóféle forgós, lyuggatott gömb-típusúak, négy darab, és hihetetlen, de tényleg ezek a belső legdizájnosabb elemei.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormányt mintha egy vidámparki dodzsemből szerelték volna át, a kapcsolók feketék és unalmasak, még a hifi is úgy néz ki, mintha az őskori ITT Nokia magnót próbálták volna a középkonzolba integrálni. Mondjuk azon legalább két LED is volt, itt csak a kilométerszámláló, a benzinszintmérő és a rádió kijelzője kapott zöld háttérvilágítást, ami éjjel nagyon techno. A váltókartól, valamint minden könnyedséget és eleganciát nélkülöző borzalmas gumiszoknyájától összes minimális szépérzékkel megáldott ismerősöm bereccsent. A nagy feketeséget a szürke különböző árnyalataiban pompázó kárpitok dobják fel.
A kezelőszervek kézbevétele egy pillanat alatt eloszlatja a vizuális ingerekből fakadó kezdeti idegenkedést. A kormányt álló helyzetben megmozgatva is érezni, hogy nagyon közvetlen kapcsolatban van a futóművel és a kerekekkel, a váltókar kézre esik, és könnyen, de nem lötyögősen jár. Túlzás lenne azt állítani, hogy az ülések elképesztően kényelmesek, de hosszú úton is korrekt tartást biztosítanak, keményre tömöttek és meglehetős oldaltartással bírnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A kormánykerék magassága állítható, a kormányoszlop tengelye mentén nem mozog, de 180 centivel enélkül is kényelmes üléshelyzetet tudtam varázsolni. A kormánykerék fogása nagyon jó, a méretét is ügyesen eltalálták. Kisautós viszonylatban elég rövidek a váltóutak, zaj és akadásmentesen kattannak a fokozatok, félrekapcsolni még akarattal is nehéz.
Az áttételezés lendületes gyorsításokat tesz lehetővé, a váltásokat követő gázadásra egész virgoncan reagál az 1,4-es Duratorq. 68 lóerő és 160 Nm nyomaték jön ki az 1.399 cm3-es motorból. Ráadásul jól is néz ki, nem a manapság divatos fekete műanyag burkolat alá száműzött szerkezet: csövek, szelepfedél, intercooler, minden kitűnően látható a motortérben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Common-rail turbódízelségének megfelelően nyomatékos, a motor alacsony fordulaton éled, de hangosabb, mint a számomra etalon PSA-HDI, és a rövid távú vegyes használat során mért 6,7 literes átlagfogyasztás is lehetne alacsonyabb. A motorhang igazából csak hidegen zavaró, az üzemi hőmérsékletet elérve még pár nagyot koppan, azután elhallgat.
1400 köbcentiből nehéz lenne igazán élvezetes menettulajdonságokat kipréselni, de a futómű tervezésekor és hangolásakor nem kötöttek kompromisszumot a tervezők. Úttartás, kanyarstabilitás és irányíthatóság szempontjából akkora ötöst hoz a Fiesta, hogy kilóg a naplóból. A kormánymozdulatokra azonnal moccanak a kerekek, élvezetes, ahogy a kisautó ráfekszik az ívekre, és dülöngélés, kenődés, csúszkálás nélkül ott is marad. Azért hagytak némi lengéscsillapítást is, így nincs arról szó, hogy az úthibákon kirázódna az utasok lelke, ne adj' isten ebédje.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
