Nem akar alkalmazkodni. Nem akar hasonlítani. Nem autó; több és kevesebb annál.
Ha az igazi terepjárók dinoszauruszok, jégkorszak van. A négykerék-hajtásról ma már mindenkinek a szabadidőautók (SUV) jutnak eszébe. Valaha ezek a kicicomázott, elpuhult városi autók mind-mind terepjárók voltak, de alkalmazkodtak; az evolúció erősen átformálta, átlényegítette őket. Ha a terepjáró Bruce Willis, Jude Law a szabadidő-autó.
A modern embernek nincs szüksége igazi, őszinte terepjáróra. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az aktuális modellkínálatban a G osztályú Mercin kívül csupán három olyan autó van, ami egyáltalán nem suvosodott el: a Land Rover Defender , a Jeep Wrangler és a Suzuki Samurai, amit itthon nem forgalmaznak. Ez nem azt jelenti, hogy a többi autóval ne lehetne menni terepen, sok rettenthetetlen off roadert ismerünk a Toyota Land Cruisertől a Land Rover Discoveryig , melyek szinte bármilyen nehéz terepviszonyok közt megállják a helyüket, de ezek a modellek már mind szépek, szofisztikáltak, s ez a mi esetünkben negatív jelző; sokkal jobb egy eleve csúnya autót ütni-vágni-karcolni.
A G-Merci formaterve több mint egyszerű. Légellenállása egy tízemeletes lakótelepi házéval vetekszik, jobban hasonlít egy kockára, mint a többi autóra. Igazi ridegen tartott, igénytelen állat, a szó legpozitívabb értelmében. Közel harminc éve gyártják, mégsem változott szinte semmit sem. Belső tere a katonai célokra szánt elődökéhez képest öt plusz egycsillagos szálloda, a GL-hez vagy az ML-hez mérten azonban katonai bunker. Hiába a kocka-terepjáró imidzs, valamit villantani kellett. A Mercedes nem engedheti meg magának, hogy húszmillióért fapados autót áruljon, a bőrülés meg az érintőképernyős navigációs rendszer viszont a hitelesség rovására ment volna.
Megszületett a kompromisszum: a G utastere távolról sem igénytelen, csak egyszerű és praktikus. Nincs érintőképernyő, de van klíma, igaz, analóg. Viszont masszív kapaszkodót alakítottak ki az utasülés előtt, hogy az utas akkor se verje be a fejét, ha sziklás terepen visz az út. Felárért természetesen bármit kérhetünk a G-be, de ez az autó így hiteles. Úgy nézhet ki fehér bőrüléssel, mint Salma Hayek rőt kecskeszakállal.
Hely elöl, hátul és a csomagtartóban is van bőven, bár azt hiszem, egy bő 4,5 méter hosszú, közel két méter magas batárnál ez nem meglepő. Meglepő viszont a komfortossága. A G utasai a terepre optimalizált futómű és a hatalmas rugózatlan tömeg ellenére is nyugodtan utazhatnak. A futómű egyáltalán nem úgy viselkedik, ahogy a személyautóknál vagy a SUV-oknál megszoktuk, vagyis nem próbálja meg észrevétlenül elnyelni a gumikra mért ütéseket, helyette szépen könnyedén kirugózza az úthibák által keltett feszültséget. A G-Merciben minden puklit megérzünk, mégis kellemes közlekedni vele.
Ebben az autóban még a hangos dízelmotor csúnya zakatolása sem zavaró, sőt! Életemben először lehúztam az ablakokat, hogy minél többet halljak a kerregésből, hiszen egy ilyen gépezetnél a zaj csak hitelesebbé teszi a történetet. Sosem hittem volna, hogy egy dízel beteg hangja is lehet szép, pedig lehet, csak a megfelelő közegben kell hallgatni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
