Ritkán szoktunk tévéreklámokat ingyen publikálni, de a Golf VI-é most legyen kivétel. A hazai sajtóbemutatón ugyanis levetítették a hamarosan adásba kerülő filmecskét.
A mondanivalója nagyjából ugyanaz, mint a "Kovács úr megvette élete második autóját" Golf-plakáté, csak az még a Bogár tartósságára alapozott. Ez viszont az előző ötgenerációnyi Golféra. Akinek nincs türelme végignézni a videót, annak legyen elég annyi, hogy egy használtautó-hirdetés jellegű szöveg jön be. 34 éves autó - ennyi az első Golf I. életkora -, 57 864 962 420 050 kilométerrel, 25 000 000 korábbi tulajdonossal, tökéletes állapotban eladó. Majd bekanyarodik a Golf VI., miközben szemközt ott parkol a Golf I., a gyengébbek kedvéért.
Kattintásra videó indul
Azért bennem ott mocorog a kisördög. Ezek szerint a Volkswagennek vannak statisztikái arról, hogy átlagosan hány kilométert bír ki egy Golf, mielőtt felaprítják és újrafeldolgozzák. Szóval gyorsan bepötyögtem a számológépbe a két számot. 57 billió (azaz 57,8-szor tíz a tizenkettediken ) kilométer osztva 25 millió darab legyártott autóval, egyenlő...
Uramatyám!!!!!
Valamit rosszul pötyögtem be. Újra! 57 billió osztva 25 millióval, az annyi mint... Nem ütöttem el.
2 314 598 kilométer és ötszáz méter! Autónként?
Nem sok az egy kicsit? Biztos volt olyan GTI, amit még az első nap totálkárosra törtek. Helyette egy másiknak bő négy és fél millió kilométert kellett volna futnia, ha jók a számok. Vagy az ügynökség odarakott még egy nullát, hogy jobban mutasson? Ha ezt a hipotézist elfogadjuk, átlagosan 231 ezer kilométer jön ki, a tegnap eladott autókat is figyelembe véve - persze az sem rossz. Szerencséjük, hogy a 25 millió Golf javarésze nem Magyarországon fut. Mert soha nem tudnák 150 ezer fölé vinni az átlagot, ahogy az itthoni használtautó-kereskedelmet ismerjük.
Felvetődik, hogy lehetne-e bátrabb és innovatívabb az új Golf. Szerintem pontosan annyira merész, amennyire vevőit érdekli a kérdés. Vagyis szinte semennyire. Rengeteg cégautót vesznek belőle, a fejlett nyugaton már inkább második, mint első autóként vásárolják magánemberek. Magyarán, fontosabb, hogy jók legyenek a paraméterei és hosszúak a szervizintervallumai, arról nem is beszélve, hogy a fogyasztási értékeknek is egyre nagyobb a jelentősége. Gondolom, Németországban az adó szempontjából fontos, hogy Euro 5-ös legyen az összes motor. Az innováció, így öt évvel az előző Golf bevezetése után, ezekben a fejlesztésekben merült ki, illetve abban, hogy az összes dízel common rail befecskendezésű legyen. Ja, és még egy lényeges pont van, a biztonság, amit egy hirtelen jött ADAC-törésteszt igazol , ne kelljen megvárni az Euro NCAP következő negyedévi turnusát sem.
Mivel a platform maradt az V-ösé, a Golf lényegtelen méretváltozásokon esett át. Belül lényegében ugyanakkora, azaz kifejezetten tágas: beültem hátra is, és bőséges a lábtér. A csomagtartó látszólag kategóriaátlag-méretű (350 liter), germánosan sík minden oldala - viszont ez csak akkor igaz, ha vészpótkerekünk van, a feláras normális méretűvel 275 literre szűkül. (Egyébként az ötajtós Ford Focusnál is ugyanez a csapda.)
A szépségéről nem érdemes vitát nyitni. Az látszik, hogy csináltak valamit a külsejével. Valószínűleg többet törték a fejüket azon, hogyan hívják az új, hosszanti fényvonalat az oldalablakok alatt, mint azon, hogy milyen legyen az a homorítás. Ahogy a németeket ismerem, meetingek sora és több hektoliter ihatatlan kávé elszürcsölése után eldöntötték: Tornádó Vonal. Elvégre ez is egyfajta szél, és a VW kedveli a szeleket.