Hatodszorra is etalon - Golf VI ADAC
Vajon azt hitték, hogy ezek a megátalkodott, megbízhatatlan wolfsburgiak az ötcsillagos előző után egy életveszélyes új Golfot szabadítanak a szegény germán nemzetre? Vagy miért volt olyan fontos, hogy a német ADAC a hivatalos Euro NCAP-menetrendet beelőzve, azonnal összetörje az új Golf VI-ost, ami persze kitűnő és kategóriaelső eredménnyel zárt? Súlyos német konspirációt gyanítok.
A legnagyobb taglétszámmal rendelkező német autóklub, az ADAC komolyan veszi érdekvédelmi szerepét. Súlyos pénzeket költenek el gumi-, navigáció- és gyermeküléstesztekre, tagjai az Euro NCAP-t életre hívó bizottságnak, de végeznek saját törésteszteket is. Főleg olyanokat, amik túlmutatnak az Euro NCAP normáján, ahol nagyobb a becsapódási sebesség, ahol ráfutásos balesetet szimulálnak, kabriókat borítanak fel vagy törpeautót ütköztetnek hatalmas szabadidő-autóval. De előfordul olyan is, hogy a német piacra betörni készülő komoly veszedelemtől, a kínai autóktól óvják meg honfitársaikat. Legutóbb a Brillance BS6-os német bemutatásakor végeztek saját töréstesztet, amely követte az Euro NCAP normáit. És milyen igazuk lett: a kínai limuzin életveszélyesnek bizonyult, a forgalmazótól megvonták az engedélyt, a távol-keletiek pedig kénytelenek voltak átdolgozni a kocsit, mielőtt újraindíthatták volna az értékesítését. Az új Volkswagen Golfnál ettől nem kellett tartani, hiszen már az előd, az V. generáció is maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta a zúzópróbát. Gyanítom, inkább azért törték most össze a hatodik generációt, mert fontos volt a VW PR-gépezetének, hogy ne kelljen a következő Euro NCAP-s körre várni. Ezért Jürgen átszólt Hansnak: na, vígécc? Törjétek már össze az új Golfot, bittesőn.
Persze valójában tökmindegy miért, de megvolt a teszt, lássuk az eredményt. A Golf VI minimális pontveszteséggel gyűjtött be öt csillagot az utasvédelemben, négyet a gyerekvédelemben és hármat a gyalogosvédelemben. Ez pedig a kategória eddigi legjobb összesített eredménye.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Gyermekbiztonsági védelem |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális ütközés: 36 a maximális 37-ből
Gyermekvédelem: 41 a maximális 49-ből
Gyalogosvédelem: 22 a maximális 36-ból
![]() |
![]() |
![]() |
Sérülés esélye a sofőrön frontális ütközés esetén | Sérülés esélye az utason frontális ütközés esetén | Sérülés esélye a sofőrön oldalütközés esetén |
Elődjéhez képest három ponttal javított eredményén az új Golf, amit Németországban széria első-, oldal-, függöny- és vezetőoldali térdlégzsákokkal, valamint övfeszítővel és överő-határolóval árulnak, így a töréspróbán is ilyen modell szerepelt. A hátsó oldallégzsák még náluk is feláras extra, így ez nem is volt a tesztelt kocsiban. Kíváncsi leszek, hozzánk milyen alapfelszereltséggel hozzák majd. Ami a Golf karosszériájának merevségét és az első gyűrődő zónák hatékonyságát illeti, nem találtak kifogásolnivalót a tesztelők. Nem rogyott össze az A-oszlop, nem ment össze az utastér, bőséges maradt a túlélőtér. Jól vizsgáztak a légzsákok és a biztonsági övek is, így szinte teljesen zöld bábukkal büszkélkedhet a VI-os Golf. Egyetlen aprócska ponton és egy filléres alkatrészen múlt a hibátlan végeredmény: az új Golfból kimaradt a hátsó övek bekapcsolására figyelmeztető csipogás (elöl persze van, ami két pontot ér), így egy pontot levontak a felnőtt utasok védelmére maximálisan kiosztható 37-ből. A kategóriatársak közül egyébként a Nissan Qashqai megkapta a maximális 37 pontot, mivel van hátsó csipogója.
Az 50 km/h-s oldalütközésnél és a 29 km/h-s oszloptesztnél egyaránt brillírozik az új germán kompakt, de ez ebben a kategóriában manapság már általános, sőt, többnyire sokkal kisebb kocsik is pontlevonás nélkül teljesítik az oldalütközéseket.
A kiskorúak miatt sem kell aggódnia a leendő Golf-tulajdonosoknak, mind a másfél éves, mind a hároméves babát kitűnően óvta a német páncélzat. A gyermek-dummyk a gyártó által előírt WAVO/Fair Bobsy G 0/1 Isofix típusú ülésekben kaptak helyet, a kisebbik elöl, a menetiránynak háttal fordítva, míg a nagyobbik hátul, a menetirány szerint rögzítve. A már unalomig ismételt megrovást a Golf is megkapta. Eszerint az anyósüléshez tartozó légzsák kikapcsolásának fontosságára figyelmeztető felhívások nem elég feltűnőek, a légzsák állapotáról pedig nem kap elég egyértelmű visszajelzést a sofőr. És az Isofix-helyek sincsenek bolondbiztosan jelölve. Ezért kapott a maximális 49 helyett 41-et a Golf, ami öt helyett „csak” négycsillagos gyermekvédelmi minősítésre elég.
Ami a pőre számokat illeti: a gyalogosvédelem 4 csillagából 3-at ér az a 22 pont, amit a maximális 36-ból a Golf begyűjtött. Ez elég jó eredmény, de a kategóriában csúcstartó Honda Civic és Seat Leon 24-24 pontjától kissé elmarad. Pedig egész finoman bánik az elé vetődő puha testűekkel a Golf, a lökhárító és a motorháztető durva éleit és keménységét már sikeresen csökkentették a mérnökök. A tesztelők szerint viszont a sárvédők lehetnének puhábbak, úgyhogy azokat jobb elkerülni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Durrdefekt 180-nál, 30 millióvalTeszt: Denza Z9
Benzinnel és árammal is eszelős, de a veretésnél még jobban ért az erőből parkolás művészetéhez.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Közélet
Vitatható tábla miatt parkolt tilosban, mégis megbüntették!
Hibát hibára halmozni csak a hatóságnak szabad, az autós örüljön, ha nem kell fizetnie? Azért ennél kicsit többet várnánk egy jogállamban.
- Hírek
Hamarosan érkezik az MG új modellje
A Cyber X nevű modellt a Sanghaji Autószalonon mutatják be.
- Hírek
A McMurtry őrült villanyautója tényleg képes fejjel lefelé hasítani (és állni is)
Még akkor is 2 tonna leszorítóerőt termel, amikor egyhelyben áll.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
