Megvolt: Fiat Fiorino Cargo SX Adventure 1.3 Multijet
Jobban fordul, mint egy francia
Murphy hozta a formáját, természetesen akkor kellett sokat szállítani, amikor az egyik legkisebb teherautó volt nálam. De minden befért, a hűtőtől a szőlődarálóig. Egy közepes albérletváltást simán le lehet szervezni vele egy körben.
Az utastérbe beülve olyan érzésem volt, hogy amikor a Doblót tervezték, a tervezők kitalálták, legyen olyan, mint a Fiorino, csak kicsit nagyobb. És délre már végeztek is, jöhet a kávé meg az ebéd. A szokásos Fiat kezelőszervekkel találkoztam, kivéve egy rejtélyes T feliratú gombot, aminek elsőre még a kézikönyvben se találtam magyarázatát, de végül kiderült, ez a Traction Plus kapcsolója.
Ez a Fiat kis dobozosába és a Qubóba is rendelhető elektronikus differenciálzár, ESP-vel és visszagurulás-gátlóval. 30 kilométer/óra felett lehet bekapcsolni, és mindig a jobban tapadó első kerékhez irányítja az erőt. A nálam lévő kocsi amúgy is Adventure felszereltségű volt, ami még szélesebb védőcsíkokat, 15 mm-rel emelt felfüggesztést és motorvédő lemezt, illetve acélfelniket jelent. Ettől még nem lesz terepjáró, de nyugodtabban suhanhatunk a kül- és elővárosi földutakon a mostani monszunok alatt is.
Főképp Budapest útjain róttam a tesztkilométereket, de mivel éppen költöztettem, jól jött a kis Fiorino és végre nem üresen autókáztam. A raktér pont megfelelő méretű volt, bár oldalra el tudtam volna még képzelni néhány rögzítőszemet. Így kicsit trükközni kellett a gurtnikkal, míg a hűtő, a mosógép és a sütő se akart önálló útra menni. Az alja csúszásgátló festékkel volt kezelve, ami elég jól teljesített, de azért egy gumiszőnyeg nem árthat, ha nem akarjuk fél év múlva újra fényeztetni. Vagy marad a jól bevált takaró és hullámpapír technika.
Üvegezett válaszfalas változattal voltam, ami szépen begömbölyödik a raktérbe, de épp emiatt nem kell vigyázzban ülni a vezetőnek. Létezik rácsos változat is, aminél az utasülést le és a rács felét magunk mellé hajtva az amúgy 2,5 m³-es helyet 2,8-ra, a raktér hosszát pedig 1523 mm-ről 2491 mm-re növelhetjük. A kerékdobok között, ellentétben az új VW pick-uppal, csak hosszában fér el az EUR raklap (1048 mm a kerékdobok közt, amúgy 1473 mm széles), de amúgy se valószínű, hogy sok palettás árut szállítanának ezzel. Magasságában pont befért egy Lehel HB200-as méretű hűtő, egész pontosan 1205 mm magasságig tervezhetünk. A terhelhetőségét megnövelték, így a sofőrt is beleszámolva 660 kg-ot szállíthatunk vele 610 helyett.