Legyen velem Amarok, hogyha sárban kavarok
Szóval, elég húzós kis pályát építettek a lucernásba, ám néhány akadály kipróbálásáról le kellett mondani. Ilyen volt mindenekelőtt a hatalmas mérleghinta: ilyennel hozták rá a frászt tavaly decemberen az argentínai bemutatón a nemzetközi sajtó válogatott képviselőire. A szakadó esőben úgy csúsznak a fagerendák, mint a jég, így őszintén szólva nem bántam, hogy az égnek meredő szerkezet csak dekorációként szolgált. A másik törölt elem egy mély gödör volt, ami fölé hidat is építettek. Ebben épphogy elfért az autó, így minden esély megvolt rá, hogy a falának csúsztatjuk, látványos horpadásokat idézve elő. A harmadik kihagyott akadály egy magas domb volt, amiről egy rossz kormánymozdulattal le lehetett volna szánkázni és fejjel lefelé megérkezni. Fotón jól nézett volna ki, de senki nem akart vérző fejeket kötözgetni, gondolom. Mindegy, a maradék pályaszakaszokon is meggyőzően bizonyította az Amarok, hogy nehezen akad el. Gond nélkül kijött a laza homokkal feltöltött teknőből, a meredek falú, mély vizesárokból, és a csúszós gerendaburkolaton is áttáncolta magát. Az instruktorok büszkén mutogatták a hegy- és lejtmenetasszisztenst, ami a motorfordulat és a fékek szabályozásával vajpuhán eresztette le, illetve vitte fel a közepes dőlésszögű, csúszós partokon a pickupot, nekünk csak a kormányzással kellett törődnünk.
Ez után az erdei joyride már csak laza levezetés volt, amit nemcsak a gyönyörű őszi táj színesített, de a menetoszlopunk parancsnokának folyamatos rádiózása is. Az akadálypálya után ugyanis az már nem volt kérdés, hogy a murvás és letaposott keréknyomos szakaszokat az Amarok-konvoj röhögve teljesíti. Mivel aszfaltozott úton nagyon keveset mentünk, és azt is viszonylag kis sebességgel, nem igazán tudtam megítélni az autó országúti viselkedését.
Csak semmi izgalom, bizonnyal lesz még rá alkalom, mielőtt az első példányok a vásárlókhoz kerülnek! Amikor a szakadó eső elől a fűtött sátor alá húzódva arról kérdeztem Dr. Vérten Sándor kommunikációs igazgatót, honnan veszik ezt az ötszáz darabos eladási prognózist, ami elég meredeken hangzik az összesen 2000 darabos magyar pickup-piacon, csak mosolygott, és azt dörmögte, hogy meglesz az. Amiből arra következtetek, hogy:
1. A Porsche Hungária felmérte a piacot, méghozzá tudományos alapossággal, és ez az eredmény jött ki.
2. Alighanem komoly tapogatózások folynak a háttérben a forgalmazó és a potenciális flottavásárlók között. A VW-t itthon is alig érinti az értékesítési válság, ami a jó flottaeladásoknak is köszönhető.
3. Sándor bátor ember, hiszen tudhatná, hogy 2011 végén erre a kérdésre még visszatérünk.
Az mindenesetre tény, hogy tapintható a kíváncsiság és az érdeklődés az Amarok iránt. Az elmúlt pár napban két ember is alaposan kifaggatott, hogy milyennek találtam az autót. Lehet, hogy tényleg sikerre van ítélve az Amarok? A vevők majd a pénztárcájukkal adnak választ a kérdésre. A potenciál benne van, a pilisi sárdagasztás után ezt egyértelműen ki merem jelenteni.
Már árak is vannak
Hiába a teljesen új modell magas fejlesztési költségei (öt évig dolgoztak rajta, és nem ketten-hárman), hiába a konkurenseket megelőző technikai újítások, az erős verseny miatt nem lehet a többiek fölé pozícionálni az árakat. Úgyhogy VW-elkötelezettek egészen kellemes árakon juthatnak egy igen jónak ígérkező pickuphoz. Íme, az aktuális árlista, ezek persze nettó árak, ha magánhasználatra akar Amarokot venni valaki, toldja meg az összegeket 25 százalékkal.
Amarok 122 LE | 4 837 000 Ft |
Amarok 163 LE | 5 341 000 Ft |
Amarok 4motion 122 LE | 5 285 000 Ft |
Amarok 4motion 163 LE | 5 789 000 Ft |
Amarok Trendline 122 LE |
5 454 000 Ft |
Amarok Trendline 163 LE | 5 958 000 Ft |
Amarok 4motion Trendline 122 LE |
5 902 000 Ft |
Amarok 4motion Trendline 163 LE | 6 404 000 Ft |
Amarok Highline 122 LE | 6 217 000 Ft |
Amarok Highline 163 LE | 6 721 000 Ft |
Amarok 4motion Highline 122 LE | 6 665 000 Ft |
Amarok 4motion Highline 163 LE | 7 169 000 Ft |