Hová nyúl már ez?
Renault Kangoo Express Maxi 1.5 dCi 105
Kisállattenyésztők kifogásainak ezután sem fogunk hangot adni a TC hasábjain, a cím másért van. Csak egy Renault-ról lesz szó, ami viszont nagyon hosszú lett.
Hogy mitől Express ennek a Kangoo-nak a neve? Nyegleóval, a Totalcar furgonügyi über-szakértőjével konzultáltunk egyet, és az tűnt a legkézenfekvőbb válasznak, hogy a sok üléssel ellátott Kangoo-hoz képest az Expressből hiányzik hátulról egy rakás sikoltozó utas, ezért gyorsabban is mer vele hajtani a sofőr. Express, értik. Aztán rájöttünk, hogy ennek is létezik ötüléses kivitele, ezen a ponton tehát ejtenünk kellett e szép, kerek elméletet. Maradt a rögvaló hideg, nyálkás, sáros valója: a Kangoo az autó-, a Kangoo Express pedig a hurcolkodós változat.
Ez a legújabb kivitel, amit tesztelünk, pedig extra-extrás, a teljes neve Renault Kangoo Express Maxi. Felhívnám a figyelmüket az utolsó szóra. Ráadásul a legerősebb dízelmotor, a 105 lóerős dCi van az orrában. Azért Maxi, mert beletoldottak vagy negyven centit középen – tudják, amekkora arasz nincs is –, ettől olyan lett, mint valami túlhízott, jóságos pofájú dakszlicsecsemő. Nem szidás ez, inkább dicséret, a modern nagyvárosok zord tülekedésében jólesik az ember szemének egy imitt-amott felbukkanó kutyababa-arc, nem kevésbé az esetlenül hosszú autótest vicces látványa. Ha nem is szép, de szeretjük.
A Kangoo az olyasfajta, mérsékelten hasznos haszonjárművek csoportjába tartozik, mint az Opel Combo, a Ford Transit Connect, valamint a ló vontatta, flexelt Barkas. Bár áruszállításra való, túlzottan sok cucc nem fér bele, de kívülről legalább kicsi, ezért lehet vele parkolni a városban, nem fogyaszt sokat, és a nagynéninek is kölcsön merjük adni, amikor Balatonra szeretné vinni a régi Lehel hűtőt. Itt kicsit sántít a barkasos dolog, lépjünk túl rajta.
A Maxi kivitellel a Kangoo túlnő a saját délutáni árnyékán, és már-már fiatscudói magasságokba meregeti a szemét – remélem, az önök lelkét is kéjes hullámokban öntötte el a melegség, amint e képzavar-cunamit olvasták. Például olyat tud ez az autó, hogy már igen sok cumó elfér bele. Nem utolsó szempont egy áruszállítónál.
4,6 köbméternyi matéria ment bele, amikorra már kidülled az oldala – összehasonlításképpen a szintén nem kicsi, LWB (hosszú tengelytávú) Transit Connectbe 3,7 fér. Ez majdnem egy köbméter különbség, ami például Norbi fiamból, állva, egy húszas csomagot tesz ki. Persze, csak ha nem mocorognak ők mind, a Norbik.
Hosszra is megvan a hely hátul, bő 1,8 méter az ülés magasságában, két méter a padlón (mert az ülés és a mögötte levő rács hátrafelé dől); a Maxi nemhogy a kiadós ikeázástól, de még egy kis ferroglobusozástól sem jön zavarba. Mellesleg 90 és 180 fokban egyaránt kihajthatók a hátsó ajtói, és a jobb oldalra kapunk rá egy grátisz tolóajtót is, csak így, ingyé'. Ja, és pakoljunk bele nyugodtan, bírja a súlyt, a kategóriában általános 6–700 kilós terhelhetőséggel szemben itt 800 kiló lehetősége figyel.