Az otthonos tank
Isuzu D-Max Crew LS 3.0 TD AT4 (2010)
Kicsit kimentem egy elhagyatott és félig felásott parkolóba kipróbálni az összkerékhajtást. Bár hó pont nem esett, de a hajnali párától jeges füvön azért kicsit elforgott a kerék. De megbökve a 4H gombot a középkonzolon, gyönyörűen felvitte a dombokon, el se kapart sehol. Egyébként a 4x4-et 100 km/h-ig kapcsolhatjuk bármikor, és hátul egy részlegesen önzáró difi is segíti a nehéz helyzetből való kijutást. Később jól is jött, amikor hóval borított és félméteres lyukakkal tarkított csepeli utcákba kellett be- és kijutnom. És csodálkoznak, miért vesz arrafelé mindenki SUV-ot meg terepjárót. Gondolom, megunták az önkormányzat ígérgetését, hogy lesz aszfalt, ha az amúgy az utca végén lévő csatornát végre folytatják. A futómű egész kellemes volt, nem pattogott a hátulja, csak a ballonosabb gumik miatt hullámzott néha az egész, de akit ez zavar, majd vesz rá egy garnitúra utcai gumit. Az alját végiglemezelték az érzékenyebb területeken, és ahogy a nyomokat elnéztem, ez nem is ártott.
Ahogy beültem, olyan kis egyszerűnek, de otthonosnak tűnt. Minden feltűnés nélküli, semmi extra, itt egy manuális klíma (széria minden felszereltségben), ott egy szent kvarcóra, ami klasszikus módon csak 12 órás kijelzésre volt képes. Ellentétben például az Amarokkal, itt szériában jár a zsanéros, tárolórekeszes tető a könyöklőre. Tárolórekeszekre amúgy sem volt panasz, minden lehetséges helyen kis nyílások várták, hogy telepakoljuk. A középkonzolon a rádió helyére egy takarólemez került, alá pedig újabb rakodónyílás. Ide egyébként az importőr tényleg minden pickupos igényt kielégítő katalógusa szerint nettó 29 200 forintért rendelhetünk sima AUX-os, CD-s, DIN-es rádiót, de ha akarjuk, akár dupla DIN méretű navigációt is kaphatunk bele 276 400 + áfáért. Így a rádió kihagyása a reális igényeket tükrözheti, hiszen 10-15 ezerért már USB-s fejegységek között válogathatunk.
Az ülés kényelmes volt, bár kicsit furcsán alacsony lett, így szinte személyautósan ülhettem. Jól kiláttam előre és oldalra is, és a hatalmas tükröknek köszönhetően hátulról se nagyon érhetett meglepetés. Itt jegyezném meg, hogy egy munkaautón talán nem a legjobb ötlet a tükrökbe integrálni az indexet, bármilyen trendi is ez mostanság.
Az ára nettó 6 099 000 forint az árlista szerint, ezzel a hasonló felszereltségű pickupok között egész jól indít, csak a Nissan tudja alulmúlni az NP300-zal (5 192 000). A többiek közepes felszereltségben és automatával mind feljebb vannak, de érdekes módon nem a VW a legdrágább. Sőt a VW Amarok Trendline a listában a következő 6 406 000 forinttal, viszont automata nem jár hozzá. Már nem dobogós a Toyota Hilux SR+ 6 832 000 forinttal, és kicsit lemaradva követi őt a Ranger XLT Limited 6 979 000-ért. A sereghajtó a listámban az L200-as lett, az Intense Plus A/T-t listaáron 7 112 000-ért mérik. Persze itt nincs figyelembe véve a kereskedői akció, importőri kedvezmény és egyéb trükkök, amelyek felboríthatják ezt a sorrendet. Mindenesetre a D-Max már nem mai csirke, bizonyított mindenfele a világban, így ár-érték arányban és ezzel a váltóval szerintem nem rossz választás.