Gyorsítócsík kell népnek

Teszt: Transit Custom Sport - 2014.

2014.07.08. 06:20 Módosítva: 2014.07.08. 15:04

Két éve jelent meg az új Custom, ami a kisebbik nagy Transitot váltotta, lassan egészen megszokjuk az új formát. Járt már nálunk a teher- és a személyautó változat, utóbbi többször is. Természetesen a Ford hű maradt a hagyományokhoz, így – akárcsak a korábbiból – ebből is lett Sport verzió.

Egyik délután jöttem le az Árpád-híd pesti hídfőjén, egyszer csak elkezdett úgy járni alattam a kocsi, hogy azt hittem, defektem van. Leálltam egy mellékutcában, körbefutottam, semmi. Mellesleg van defektjelző, ami szintén hallgatott, bár ez pont nem jelent semmit. Aztán rájöttem, hogy bár nagyon jól néznek ki a 18-as felnik, meg a /50-es gumi, de a hosszanti vályúk, amik Árpád-híd – Hungária körút viszonylatban sajnos bőven teremnek, eléggé megvezetik.

Persze az egész autó a magamutogatásról szól, hiszen különben minek kéne versenycsík, meg sárvédőszélesítés egy haszonjárműre. Megjegyzem, jól áll neki, sokan megbámulták a Parkoló Parádén, ahova haszonjárműként nagy hasznát vettük a shop és egyéb vackok kiszállításába. A rengeteg doboz, molinó simán elveszett a raktérben. A versenycsíkot mondjuk nem vitték túlzásba, csak az elejére jutott, a tetejét úgyis kevesen látják.

Ha este óvatlanul kinyitottam a raktérajtót, kis híján megvakultam, ugyanis a négy ledes mennyezetlámpa borzasztó erővel világít. Főleg, ha az ember a régi teherautók esetleg előforduló pislákoló 5 wattos szofita izzókra gondol.

A raktérben amúgy hasznos tartozék a lemezelt védőburkolat, de sajnos csak a Sport verzióban – a közel kétmillióval olcsóbb Trendbe már 95 ezer forintot kell fizetni a farostlemezért, meg a kicsit csúszós padlóburkolatért. Sokan kérdezték, a látványhoz a teljesítményt is felhúzták-e. Bár nem, de szégyenkezni sem kell a 155 lóerővel, meg a 330 Nm nyomatékával. Mellesleg 8,9 litert fogyasztott. A Transporterben akad ugyan erősebb motor, de a 180 lóerős Bi TDI alapverziója is drágább pár százezerrel, mint a Custom Sport.

Az utastérben első pillantásra pár extrát észre se veszünk. Sőt másodikra se. Például a klasszikus, gondosan a lábtérhez elrejtett ülésfűtést. Mondjuk meleg volt, így a szükség se hajtott, hogy az amúgy kényelmes műbőr-szövet ülésen a kapcsolóját keresgéljem. Csak amikor felhajtottam a kétszemélyes utasülés egyik felét, hogy bedobjam a hátizsákom, kezdtem gyanakodni az ülőlap alján futó kábelkorbács láttán. Mivel a jobb oldalon a két lapból csak az egyik fűtött, így télen az utasok majd pénzfeldobással dönthetik el, melyikre ki ül.

Az autó, ahogy a Ford PR-részlegén mondanák, a fény, a pompa-verzió. Minden van benne, a kétoldali tolóajtó mondjuk 107 950 forintos extra, míg a navit és a tolatókamerát is magába foglaló Prémium láthatósági csomag 406 400, és így jócskán megközelíti a 10 millió forintot a jármű bruttó ára. Míg a régi Transit Sport Van alig 300 000-rel került többe, mint az alatta lévő Trend, most 8,3 millió áll a 9,3 milliós bruttó listaárral szemben. A plusz, amit az optikai tuningon kívül nyújt: a parkradar, a ködfényszóró, az utasoldali légzsák, az automata fényszóró, a tempomat és a raktérvédő lemezek, meg a padlóburkolat.

   VW Transporter Ford Transit Custom Peugeot Expert
Raktér méretek         
térfogat (m3) 5,8 5,4 5
Hossz (mm) 2353 2555 2254
teljes szélesség (mm) 1692 1755 1600
szélesség a kerékdoboknál (mm) 1244 1390 1245
magasság (mm) 1410 1406 1449
teherbírás (kg) 1003 1068 988
           
Külső méretek         
Hossz (mm) 4892 4972 4805
magasság (mm) 1990 1922 1942
szélesség (mm) 1904 2080 1998

A konkurens termékek közül korábban említett Transporter 140 lóerős változata 8,6 millió forint, ebben még nincs raktérborítás és rádió, de például van utasoldali légzsák. Az erősebb T5 180 lóval és 9,5 millió forintért lehet a mienk.