Szinte RX8-ban éreztem magam
Teszt: Isuzu D-Max LS nyújtott kabin - 2014.
Amikor kiderült, hogy az Isuzu elkezdi forgalmazni a D-Max nyújtott kabinos verzióját, izgatott lettem. Hiszen ez nálunk eléggé ritka, de ez érthető is.
Sokan csak dísznek veszik a pickupot, így jó, ha többé-kevésbé teljes értékű személyautónak lehet használni, a raktér másodlagos. Van a másik verzió, hogy egyszerűen nem engedhetik meg maguknak a több autót, így a munka mellett családi autóként is működnie kell; így lopakodott be szép lassan az isofix a platós autók világába is.

De azért akadnak még, akik csak dolgoznának vele. Én is, amikor szállítok, ritkán utazom társaságban így bőven elég a két ülés. Annál fontosabb a nagy raktér. Pont ilyen célokra készülnek a King Cab (Isuzunál nyújtott fülkés) fülkés pickupok. Ebben kicsit nagyobb a fülke, és és vész esetén le lehet hajtani két kis szivacsot, amire hátul a két áldozat ülhet. Hosszú távon kínszenvedés, de hirtelen jött rövid utakra megfelel.
Kis fülkehatározó
Single Cab: szimpla kabinos. Az európai stílusú pickupoknál és teherautóknál ez a két-három személyes változat, amikor egy sorban van 1+1 illetve 1+2 személyes ülés.
King Cab: más néven extended, extra vagy super cab, magyarul nyújtott kabinos verzió. A nyújtást a szimpla kabinoshoz képest kell érteni. Ekkor van ugyan hátsó ülés, de mint a D-maxnál is látható, erősen feltételes módban. A Navarát lehet például rendelni ülés nélkül is.

Crew Cab, duplakabinos verzió. A pickupoknál már többé-kevésbé rendes háromszemélyes ülés van a hátsó sorban. A kisteherautóknál előfordulnak egész elvadult dolgok is, a korábban megénekelt LT például hétszemélyes volt, elől 1+2, hátul 4 személy ülhetett, bár azt nem kívánom senkinek.
Cserébe a plató jó 20 centivel hosszabb. Jól jött, amikor a rendezvénysátrat kellett betenni, ami összehajtva éppen, hogy felfér hosszába egy normál másfél méter körüli raktérre, itt viszont könnyedén elvolt. Vagy jó példa a nálunk vendégeskedő Kőváry Barna-féle modell, aminél végképp szükségtelen a hátsó pad, viszont így a pótkeréktartó állvány/tárolódoboz mögött még rengeteg hely akadt.

Isuzu D-max | Nissan Navara | |
Platóméret | ||
Hossz (mm) | 1795 | 1861 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1560 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1120 | 1130 |
Falmagasság (mm) | 465 | 457 |
Teherbírás (kg) | 1034 | 910 |
Külső méretek | ||
Hossz (mm) | 5295 | 5222 |
Magasság (mm) | 1790 | 1773 |
Szélesség (mm) | 1860 | 1848 |
Tengelytáv (mm) | 3095 | 3200 |
Első terepszög (fok) | 30 | 30 |
Hátsó terepszög (fok) | 29,2 | 26 |
Szabad hasmagasság (mm) | 235 | 228 |
A hátul ülők is hárompontos övet és kibillenthető ablakot kapnak. Meg hátra nyíló ajtót, ennek és a B oszlop hiányának jóvoltából igen könnyű beszállni hátra. Cserébe az utasok akkora ajtózsebet kaptak, hogy simán elnyel egy másfeles palackot, vagy kettőt. Az üléspadok felhajthatók, és ekkor egész nagy zárt rakodóteret kapunk, ha nem is sík padlón.

A korábban említett terepre felkészített modell élő példa, miért nem jó fennhagyni a terepgumit a mindennapokban. A D-max kiváló fogyasztásáról legendák keringenek a szerkesztőségben, de ezzel gyakorlatilag nem lehetett 9,5 liter alá menni. Bónuszként 40 km/h-tól megjött a hangja is, olyan klasszikus Nivás bütykösgumis, rádiót nem nagyon lehetett hallgatni, pedig amúgy halk kocsi lenne. Az emberek tekintetét látva kívül is elég jól hallható volt. A másik ok, hogy kicsit drága játék ilyen gumikat az aszfalton koptatni.

Jelenleg az Isuzun kívül a Nissan forgalmaz ilyen felépítménnyel pickupot. Náluk lehagyhatjuk a hátsó üléseket, de ettől nem lesz olcsóbb. Csak a 140 lóerős motorral lehet rendelni, az alapváltozat 6,15 millió nettó forintba kerül. Ehhez képest az Isuzu a 163 lóerős dízellel, alapváltozatban 5,34 millióba kerül. Igaz a Navarrához képest ebben még nem elektromosan állítható a tükör, és csak acélfelniket kapunk, de már van klíma, központi zár, rádió, miegymás. Viszont egy szinttel feljebb már mindent megkapunk, és még mindíg csak nettó 6,09 millió forintnál járunk listaáron, szóval ár/értékben nyer a D-Max, bár a Navarának valamivel nagyobb a platója.


Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Kartell tevékenység miatt 458 millió eurós bírságot kapott a BMW, a Volkswagen, a Toyota és még tucatnyi autógyártó
A vádak szerint az összeesküvő felek "összehangolt magatartást tanúsítottak az elhasználódott járművek újrahasznosításával kapcsolatban."
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
