Ez a legkisebb
Teszt: Ford Transit Trend 350 L2H2 - 2015.
Az importőrök előszeretettel adják az új modellből a legextrábbat. Nem volt ez másképp a Transittal se.
Így 2014-ben a legnagyobb legnagyobbja volt velem a Szigeten, amit a jól hangzó Jumbo néven becéznek barátai, és még hátul is hajt. Rettenetes mennyiségű cuccot tudott befogadni a puttony, még egy telerakott emelőhátfalas 7,5 tonnás tartalmát is sikerült beügyeskedni.
Cserébe idén a legkisebb méretet sikerült kifogni, izgultam, nem lesz-e kicsi, mert azért elég hosszú dolgokat kell néha szállítani. L2H2 a legkisebb méret, ami mondjuk azért fura, mert akkor mihez képes közepes a tengelytáv (L2 = 3300 mm), ha nincs kisebb? De ugyanez él a magasságra is (H2 = 2490). Végül pont elég lett, az egyik installáció miatt ugyan aggódtam, mivel telefonon nem tudták megmondani, mekkora lesz, csak hogy naaagy, de 2,8 méterével még vígan elfért a 3 méter hosszú raktérben.
A rövid hátsó túlnyúlás (70 centivel kisebb a Jumbóhoz képest) egyébként nagyon előnyös volt, hiszen múlt évi társához képest sokkal kevésbé kellett aggódni a kanyarokban az esetlegesen körbesöprő far miatt. Na meg röpke 1,5 méterrel kisebb a fordulóköre is, így könnyebb azért manőverezni.
A felszereltség azonos volt a múlt évi modellel, Trend, tehát alap a tempomat (erre mondjuk most nem sok szükség volt), az MP3-as, kihangosítós rádió, a manuális klíma és a félmagas falburkolat. Utóbbit extraként a plafonig bővítették (br. 44 450 Ft), és lényegesen szebben sikerült illeszteni, mint a múlt évi elálló lemezeket.
Amin csodálkoztam, hogy a raktér felől hozzáférhető padlást lemez takarta, és a Transit felszereltségeket böngészve úgy értelmeztem, ebben a méretben (L2) rendelni se lehet azt a polcot. Ezt kicsit hiányoltam. A másik, amit szintén, hogy ebben manuálisan lehetett csak becsukni a tükröket, ami a nagy tömegben nem árt, viszont így elég sokat kell ki-be csukásnál tornázni a nagy, nyithatattlan elefántfül ablak miatt.
Érdekes módon - és ellentétben a hosszú változattal - a rövid kaszni alatt már a hátsó tengely előtt véget ért a kipufogó, aminek köszönhetően kicsit sportkipufogósan dörmögött bizonyos fordulatszám-tartományokban. Elsőnek meg is néztem, nem ugrott-e szét a cső, annyira szokatlan volt.
A motor a modellhez kapható háromféle verzióból a közepes volt, jelenleg 100, 125 és 155 lóerőből választhatunk. Szépen vitte a telepakolt puttonyt is, viszont alacsony fordulaton eléggé kelletlenül ment, talán picit lehetett volna rövidebbre venni a váltót. A fogyasztás annyira nem volt mérvadó, 11,5-re jött ki a kb 500 km alatt, de ezt ugyebár olyan 3-5 kilométeres szakaszokból állt össze, néha 10 km/h, vagy az alatti sebességgel. Ez ennél a teherautónál azért nem olyan gyakori. A 40 fokban a klíma dicséretesen küzdött az elemekkel, egész gyorsan behűtötte az amúgy 70 fok körüli hőmérsékletű fülkét.
A rakodásnál hátul érdekes jelenséggel találkoztam. A hátsó kétszárnyas ajtónál a megszokott 180 vagy 270 fokban nyíló helyett 250 fokban nyílt. Nem nagyon tudom mire vélni, ráadásul így se a 270 fokosnál oldalfalra rakott mágnes nem fogja meg teljesen nyitott állásban (hisz nincs), se reteszelni nem lehet, csak 180 és 90 foknál, így kis híjján orrba vert lejtős területen pakolva egyszer-kétszer.
L2H2 méret, 3,5 t ösztömeg | Ford Transit Trend | Fiat Ducato | Renault Master Comfort |
125 Le, 350 Nm | 130 Le, 350 Nm | 125 Le, 310 Nm | |
Ár (nettó) | 7 175 000 Ft | 5 989 000 Ft | 6 440 000 Ft |
Ár (bruttó) | 9 112 250 FT | 7 606 030 Ft | 8 178 800 Ft |
Raktér méretek | |||
térfogat (m3) | 10 | 10 | 10,8 |
Hossz (mm) | 3044 | 3120 | 3083 |
teljes szélesség (mm) | 1784 | 1870 | 1765 |
szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1392 | 1422 | 1380 |
magasság (mm) | 1886 | 1662 | 1894 |
teherbírás (kg) | 1400 | 1575 | 1620 |
rakodási magasság (mm) | 511 | 535 | 545 |
Külső méretek | |||
Hossz (mm) | 5531 | 5413 | 5548 |
magasság (mm) | 2490 | 2524 | 2499 |
szélesség (mm) | 2059 | 2050 | 2070 |
tengelytáv (mm) | 3300 | 3045 | 3682 |
Alapfelszereltség (bruttó ár, forintban) | |||
ABS | x | x | x |
EBD | x | x | x |
ESP | x | x | x |
Hill holder | x | x | x |
elektromos ablak | x | x | x |
elektromosan állítható tükrök | x | x | x |
tempomat | x | 69 850 Ft | 88 900 Ft |
rádió | x | 132 800 Ft | x |
klíma | x | 355 600 Ft | x |
padlóburkolat | x | 224 790 Ft | 107 950 Ft |
falburkolat | A félmagas széria, a teljes 44 500 Ft | félmagas: 34 290 Ft | félmagas: 152 400 Ft, teljes: 228 600 Ft |
tolatóradar | 101 600 Ft | 92 710 Ft | 76 200 FT |
Egyébként ez a modell extrák nélkül listaáron 9 112 250 Ft bruttó , ez a sarc levonása után 7 175 000 forintot jelent. A tesztelt autóban volt a korábban említett extrákon kívül parkradar (bruttó 101 600 Ft) is. A konkurensek közül a Renault Master azonos méret, össztömeg és motorvariáns mellett közel egy millióval olcsóbb. Igaz, nem annyira felszerelt, hiszen burkolatlan a raktér, 40 Nm-rel gyengébb a motor és nincs tempomat se. A Fiat Ducato még ennél is olcsóbb, viszont még a régi vonalat képviseli, vagyis se rádió, se semmi. Cserébe a méreteket nézve szélességében és hosszában ebben van a legtöbb hely. A kérdés, kinél lehet többet alkudni a listaárból.