Az új D-Max kicsit lassan ért ide, és a várakozásokkal ellentétben most se tért vissza a háromliteres motor, valószínűleg nem is fog, hiszen a gyárnak elég sokat kéne dolgoznia azon, hogy megfeleljen a környezetvédelmi normáknak.
Így maradt az 1,9 literes motor, immár AdBlue-val, ami 163 lóerőt és 360 Nm-t képes kipréselni magából. Mai szemmel nézve nem egy túlhajszolt motor, remélhetőleg ez majd hosszú élettartamot biztosít neki. Kicsit talán kellemesebb hangon kerepel, és mintha a hangszigetelés is jobb lenne az előző modellhez képest. A korábbi modellel igen sokat jártam, és bár a kortársak között ezek az értékek nem túl fickósak, még 2 tonnás lakók vontatásakor se éreztem az erő hiányát. A vontathatóság amúgy maradt 3,5 tonna, de megérkezett az ESP alapú, a vontatmány kilengését csökkentő rendszer is, ami megkönnyíti a munkát.
Részben kötelező jelleggel megkapott minden ma szokásos vezetéstámogatót. Ebből nekem az egyik leghasznosabbnak az adaptív tempomat bizonyult. Ezt sok személyautóban se sikerül jól belőni, jellemző hiba, amikor utoléri az előtte menőt, és beleugrik a fékbe. Viszonylag sokat vezetek pályán is, ennél ez nem jelentkezett, kulturáltan lassít, elfogadhatóan gyorsít magától.
Ami elsőre kicsit idegesítő volt, a ráfutás védelem, ez elsőnek olyat fékezett egy lassuló autó láttán, hogy majdnem leharaptam a kormányt. Gyorsan meg is néztem a rendszerben (csak álló helyzetben elérhető a menüpont!), és szerencsére állítható az érzékenysége, a mimimumra letekerve már tényleg csak akkor reagál, amikor kell. A biztonsági cuccok többsége lekapcsolható, de a következő indításkor visszatérnek a vonatkozó előírások miatt.
Külsőleg sokat változott az autó, ezzel a dupla vámpírfoggal, a kolbászzsír-metál (hivatalosan Valencia narancs) szín és a sötétszürke szélesítések miatt igen vad lett, amihez a konkrét autón lévő kavicsfelverődés-védő műanyag elem még rátett egy lapáttal. Bónuszként kapott egy pofás fekete felnit is és a teljes kép kedvéért egy bukókeretet, ami nekem nem a kedvencem, de valóban jól néz ki ezen a modellen.
A fejegységnél megspórolták az amúgy is gyorsan avuló és nehezen frissíthető navigációt, és a Apple Carplay vagy Android Autó segítségével tudunk eltalálni a célpontunkhoz. Ebből én az Apple-s megoldást tudtam kipróbálni, az gyorsan és problémamentesen működött, kábellel és vezeték nélkül is. A korábbi modelleknél nagy sikere volt a hátsó sorhoz telepített töltős USB portnak, szerencsére ez megmaradt, akárcsak a hátramenő szellőzés.
A tárolók nem nagyon változtak, még mindig praktikus a dupla kesztyűtartó és a műszeregység feletti tárolót átdolgozták, így már azzal sincs gond, a korábbi megoldás hajlamos volt nem lecsukódni.
Aminek személy szerint örültem, hogy nem vitte el a spórolás szele a felhajtható ülést. A háttámla szinte minden pickupban előre hajtható, de sajnos felhajtani kevesebb modellnél lehet. Pedig, amikor érzékenyebb cuccokat szállítok és mondjuk nem akarom a platóra tenni, igen jól tud jönni egy ilyen extra védett rakodótér, amit az ülések felhajtásával elérhetünk. Plusz ilyenkor azért se kell aggódni, hogy az ülés koszos lesz, vagy felsérti a cucc, amit szállítunk.
De ha mondjuk hátra szorulna a hűtőláda, akkor sincs gond, hiszen itt is találunk egy szigetelt 12 voltos csatlakozót szükség esetére. A konkrét modellen a rakteret rolótető védi, ami nekem nem kedvencem, bár itt az egyik okot, a befagyni hajlamos zárat kiiktatták a rendszerből egy praktikus belülről megoldott zárszerkezettel. Így viszont mindig ki kell nyitni az amúgy központi záras és csillapítottan nyíló (!) platóajtót, ha el akarjuk húzni a rolót. Normál esetben kinyitásnál itt nem árt figyelni a visszahúzást segítő gurtnira, hogy ne szaladjon az is a rólóval a plató túlfelébe, de itt egy praktikus kolléga ennek védelmében már rögzítette a végét egy karabinerrel.
Az autó használat közben, üresen jelzi, hogy laprugós, tonnás teherbírású teherautó, de épp ezért nem fél az ember terhelni. És pár száz kilóval már nem pattog, kisimul a járása, van is olyan pickupos kolléga, aki pár zsák homokkal közlekedik rendszeresen a szebb futás kedvéért. Amúgy kényelmesen kezelhető, bár nem a legnagyobb a márkatársak között, de pont ezért még városban is könnyedén mozgunk vele, már-már fürgének hat. A fogyasztás nem sokat változott, városban 9 liter körül evett, országúton 8 alá esett.
Aki sokat jár vele mondjuk erdő-mezőn, örömmel veheti észre, hogy bekerült a kapcsolható hátsó difi. Ez régebben csak utólagos beépítésként létezett, amivel ha figyelmetlenül használtuk, azért szét lehetett kapni a mechanikát, a gyárival talán már nehezebb.
Az előd tapasztalatom alapján kedvelt volt a kategóriájában, és a mostani se ront ezen. A sok biztonsági extra szerencsére egész jól konfigurálható, hogy ne legyen idegesítő csipogástenger minden utunk, de még működjenek is.
Beszéljenek a számok (az adatok a cikk megjelenésekor érvényesek)
Dupla kabinos, alapfelszereltség | Isuzu D-Max | Mitsubishi L200 | Toyota Hilux | Ford Ranger | Ssangyong Grand Musso | Nissan Navara | VW Amarok |
Felszereltség | L | Invite | Live | XL | Plus 4WD | Visia | |
Nettó listaár (Ft) | 8 999 000 | 7 269 000 | 7 885 000 | 7 905 000 | 7 990 000 | 8 195 275 | na |
Motor | 1,9 l, 163 Le, 360 Nm | 2,2 l, 150 Le, 400 Nm | 2,4 l, 150 Le, 400 Nm | 2,0 l, 130 Le, 340 Nm | 2,2 l, 181 Le, 420 Nm | 2,3 l, 160 Le, 425 Nm | 3 l, 204 Le, 500 Nm |
Plató méret | |||||||
Hossz (mm) | 1571 | 1520 | 1525 | 1549 | 1610 | 1537 | 1555 |
Teljes szélesség (mm) | 1530 | 1470 | 1645 | 1560 | 1580 | 1560 | 1620 |
Szélesség a kerékdoboknál (mm) | 1122 | na | na | 1139 | 1280 | 1130 | 1222 |
Falmagasság (mm) | 490 | 475 | 480 | 511 | 600 | 474 | 508 |
Rakodási magasság (mm) | na | 850 | 835 | 760 | 805 | 780 | |
Teherbírás (kg) | 1040 | 1030 | 1022 | 890 | 1062 | 1053 | |
Fordulókör (m) | 13 | 11,8 | 13,4 | na | 12,2 | 12,4 | 12,9 |
Külső méretek | |||||||
Hossz (mm) | 5265 | 5205 | 5325 | 5362 | 5405 | 5300 | 5321 |
Magasság (mm) | 1790 | 1780 | 1815 | 1815 | 1855 | 1805 | 1834 |
Szélesség (mm) | 1870 | 1815 | 1855 | 1860 | 1950 | 1850 | 1954 |
Tengelytáv (mm) | 3125 | 3000 | 3085 | 3220 | 3210 | 3150 | 3097 |
Első terepszög (fok) | 30,5 | 30 | 29 | 28 | 20,2 | 30,4 | 29,5 |
Hátsó terepszög (fok) | 24,2 | 22,4 | 26 | 28 | 21 | 25,5 | 18 |
Szabad hasmagasság (mm) | 240 | 205 | 310 | 229 | 220 | 219 | 192 |
Vontatható tömeg (kg) | 3500 | 3100 | 3500 | 3500 | 3000 | 3500 | 3000 |