Csajozófurgon igényeseknek
Teszt: Fiat Ducato
Első nekifutásra - mint később kiderült alaptalanul - lomhának tituláltam, ugyanis a motor észrevétlenül teszi a dolgát, a 18 másodperces gyorsulása 100-ra nem rossz. A motor zajszintje az utastérben még nagy sebességnél is minimális. Ami nagyon tetszett, hogy nem érezni a sebességet, nagyon megy, sőt kanyarokban is rendkívül stabil, a közegnek ugyanez már kevésbé tetszett.
Nagyon meg kell pakolni, hogy azt az autó mozgásán érezni lehessen, még teljes terhelésnél sem szenved a 127 lóerős motor. Fogyasztása a teszt alatt 10 literre jött ki, ami nem sok. A motorokban az olajat 40000 km után illendő lecserélni, a vezérműszíj-csere pedig 240 ezer kilométer megtétele után esedékes.
Az 5+1 fokozatú sebességváltót nagyon jól eltalálták. A helyzete is tökéletes, kifejezetten kézre esik. A rövid váltókarhoz rövid váltóút dukál, a fokozatok pedig precízen kapcsolgathatók. A váltó igazi nyomaték-király, csak nagy sebességcsökkenésnél kell visszakapcsolni.
A 2,0-es és a 2,3-as Ducatón elöl tárcsa-, hátul dobfék található, a 2,8-as mindkét tengelyét tárcsafék fékezi ABS-szel kiegészülve. Nem volt egyetlen kritikus helyzet sem, amikor a homlokomat törölgettem volna, bárhol, bármikor tökéletesen megfogja a járművet ez a fékrendszer.
A raktér kialakításában nem találtam kivetni valót. A raktér és a talaj közötti 54 cm-es távot könnyedén le lehet gyűrni a fellépő segítségével. A rögzítőszemek a padlólemezhez rögzítve ideális helyen vannak a rakomány lekötéséhez. A raktér oldalára még egy oldalzsebet is szereltek, a rakomány dokumentumainak elhelyezéséhez.
A Ducatót három különböző tengelytávval gyártják. A legrövidebb (2850 mm) és a 3200 mm tengelytávú rakterébe keresztbe három szabványos raklap fér, a leghosszabb (3700 mm) tengelytávú rakterébe pedig ugyanebből négy. A Ducato rakterének térfogata 7,5-12 m3 lehet, teherbírása pedig 1040 kg és 1505 kg közötti.
|
Értékelés: 5 - Eddig azt hittem, hogy az IVECO Daily -nél jobb nem lehet - tévedtem. |