Csajozófurgon igényeseknek

Teszt: Fiat Ducato

2002.05.22. 09:30

Első nekifutásra - mint később kiderült alaptalanul - lomhának tituláltam, ugyanis a motor észrevétlenül teszi a dolgát, a 18 másodperces gyorsulása 100-ra nem rossz. A motor zajszintje az utastérben még nagy sebességnél is minimális. Ami nagyon tetszett, hogy nem érezni a sebességet, nagyon megy, sőt kanyarokban is rendkívül stabil, a közegnek ugyanez már kevésbé tetszett.

 
   
   

Nagyon meg kell pakolni, hogy azt az autó mozgásán érezni lehessen, még teljes terhelésnél sem szenved a 127 lóerős motor. Fogyasztása a teszt alatt 10 literre jött ki, ami nem sok. A motorokban az olajat 40000 km után illendő lecserélni, a vezérműszíj-csere pedig 240 ezer kilométer megtétele után esedékes.

Az 5+1 fokozatú sebességváltót nagyon jól eltalálták. A helyzete is tökéletes, kifejezetten kézre esik. A rövid váltókarhoz rövid váltóút dukál, a fokozatok pedig precízen kapcsolgathatók. A váltó igazi nyomaték-király, csak nagy sebességcsökkenésnél kell visszakapcsolni.

 
   
 

A 2,0-es és a 2,3-as Ducatón elöl tárcsa-, hátul dobfék található, a 2,8-as mindkét tengelyét tárcsafék fékezi ABS-szel kiegészülve. Nem volt egyetlen kritikus helyzet sem, amikor a homlokomat törölgettem volna, bárhol, bármikor tökéletesen megfogja a járművet ez a fékrendszer.

A raktér kialakításában nem találtam kivetni valót. A raktér és a talaj közötti 54 cm-es távot könnyedén le lehet gyűrni a fellépő segítségével. A rögzítőszemek a padlólemezhez rögzítve ideális helyen vannak a rakomány lekötéséhez. A raktér oldalára még egy oldalzsebet is szereltek, a rakomány dokumentumainak elhelyezéséhez.

 
   
   

A Ducatót három különböző tengelytávval gyártják. A legrövidebb (2850 mm) és a 3200 mm tengelytávú rakterébe keresztbe három szabványos raklap fér, a leghosszabb (3700 mm) tengelytávú rakterébe pedig ugyanebből négy. A Ducato rakterének térfogata 7,5-12 m3 lehet, teherbírása pedig 1040 kg és 1505 kg közötti.

 
  További adatok
 
 Szélesség: 2024 mm
Nyomtáv: 1720 mm
A raktér szélessége 1808 mm


A 2850 mm tengelytávú modellnél a hosszúság 4749 mm, a raktér hosszúsága 2510 mm, a 3200 mm tengelytávú hosszúsága 5099 mm, raktere 2860 mm hosszú, a 370 mm tengelytávú pedig 5599 mm hosszú, a 3360 mm hosszú raktér mellett.
A Ducato magassága 2150 mm, 2470 mm és 2700 mm lehet. Változatok:
Zárt és üvegezett Furgon 11
2 modell, 1 tengelytáv (2850 mm) Rendelhető motorok: 2.0 JTD, 2,3 JTD Hasznos teherbírás: 975-1170 kg Hasznos raktér: 7,5-9 m3 Zárt és üvegezett Furgon 15 7 modell, 2 tengelytáv (3200 mm, 3700 mm)
Rendelhető motorok: 2.0 JTD, 2.3 JTD, 2.8 JTD
Hasznos teherbírás: 1195-1510 kg
Hasznos raktér: 7,5-14 m3
Zárt és üvegezett Maxi Furgon 2 modell, 1 tengelytáv (3700 mm)
Rendelhető motorok: 2.3 JTD, 2.8 JTD
Hasznos teherbírás: 1345-1735 kg
Hasznos raktér: 14 m3
Értékelés: 5 - Eddig azt hittem, hogy az IVECO Daily -nél jobb nem lehet - tévedtem.