6 kerék, 7 méter, 8 henger
Hagyományos értelemben vett konkrét csomagtartó sajnos nincs, viszont van egy személyautónyi plató, aminek ugyan eredetileg az iparban, az agráriumban, vagy a polgári védelemben megszokott logisztikai feladatokat szántak a tervezők.
- Ez mi? - tettem föl megdöbbenésemhez illő ostoba kérdésemet.
- Ez kérlek egy GMC Sierra 3500 Crew Cab, amit mindennapos
közlekedésre használ a gazdája, itt Budapesten.
Töprengtem volna még egy kicsit az elhangzott mondat
üzenetértékű második részén, ha a fotózás céljára rendelkezésünkre
álló idő végének vészes közeledéséről nem tájékoztattak volna a
közelgő naplemente fényei.
Mivel az autó már 2000. óta Magyarországon közlekedik, s döntően
Budapesten, a tulajdonos az eltelt időszak alatt már memorizálta a
használati értéket csökkentő nehezítő tényezőket a fejében tárolt
itinerben.
A fővárosi parkolóházak - a Westend külső parkolójának
kivételével - kerülendők, egyéb mélygarázsok szóba sem
jöhetnek.
Az utcai parkolás is majdnem lehetetlen, hiszen e rutinfeladat a méretek alapján fizetendő parkolási díj mértékének morális és jogi kérdésein túl nehezen leküzdhető térbeli problémákat is felvetne. A szabad ég alatt történő parkolás kellemetlen utóhatásairól is kapok egy rövid áttekintést, amikor az idei tél kerül szóba, ugyanis előfordult, hogy egy kiadósabb havazást követően több köbméter havat kellett lelapátolni a rakfelületről.
A sofőrt nyilván nem érdeklik ezek a bosszantó apróságok, amikor
D-állásba kapcsolja a négysebességes automata váltót és
a 7400 köbcentis, 8 hengeres Vortec motornak nyom egy kövér
gázfröccsöt. Ami a hátsó tengelyre felszerelt 4 db 245-ös gumi
csikorogása és füstölése közepette kilövi a sorból a 2 és fél
tonnás monstrumot.
Ami élmény az utastér bőrfoteljaiban kényelmesen terpeszkedő négy utasnak, rémálom az előző lámpánál a sorban utolsóként nehézkesen rajtoló háziasszonynak, hiszen a visszapillantó tükörben olyasmi történik, ami talán valamelyik amerikai sci-fi akciófilm jelenetét idézi: fekete szörny közeledik, termetéhez képest vészesen nagy sebességgel, a történést kísérő hang- és fényjelenségek már a közeli végzet bekövetkeztére utalnak.
A szörny ugyanis szemből nézve
szám szerint 9 darab jelzőfénnyel rendelkezik: a fényszórók
melletti helyzetjelzőkön túl, a szélvédő fölött 5 darab sárga
színű, a már említett drabális sárvédőkön pedig 1-1 sárga színű
lámpa adja tudtul a közlekedésben részt vevő többi jármű vezetője
számára, hogy a nem túl távoli jövőben nem mindennapi helyzet
kibontakozásával kell számolniuk.
A franciaágynyi méretű motorháztető felnyitása után nem is magán a motoron időzik el elsőként a tekintet, hanem a szintén grandiózus levegőszűrőn. Természetesen azért az ördög - a részleteken túl - a motorban lakozik, hiszen ekkora tömeget csak egy 300 lóerőt meghaladó teljesítményt leadni képes benzines Vortec képes ilyen dinamikával mozgatni.