Egyterű és terepjáró helyett

2004.10.20. 09:34

A hátsó üléseken a láb- és a válltér is megfelelő, a fejnek meg egyenesen gigantikus lehetőségei vannak - alienek és cilinderesek előnyben, meg azok is, akik esetleg menet közben akarják levenni a kabátjukat. A magas ülőlap eredményeképpen a lábtér is elegendő, kiszállásnál azonban a magas küszöb és a rövid ajtónyílás miatt 34-es méret fölött nehéz kituszkolni a lábat. Könnyű arccal előre kiesni az autóból vagy begyűjteni egy laza bokaficamot. A hátsó utasoknak egyébként jutott repülőg épes felső-tároló is, ami nagyon jópofa, de mivel oldalanként egyterű, garantáltan minden összekeveredik, amit belerámolunk.

csik2.jpg

A csomagtartó a járműosztály velejárójaként igen komoly, alapban 650 liter, amit a terepes Kangoo ide szorult pótkereke sajnos 100-zal lecsökkent. Mégis kicsit nagyobb baj, hogy a pótkerék felső ívét bele kellett formázni a kalaptartóba is, ami ennek eredményeképpen nem csukható össze vékony kis lappá - mint a sima elsőkerekes testvérnél -, és kivett állapotában is igen sok helyet rabol. De hát valamit valamiért.

És akkor jöjjön a legnagyobb különbség, ami az eddig hasonló kis autókból két teljesen más járművet formál: a hajtáslánc. A 4x4-es kivitel állandó viszkokuplungos összkerékhajtásának, 200 mm-re emelt hasmagasságának köszönhetően könnyebb terepen, rossz földúton, vagy egyszerűen csak Budapest bármely részén könnyedén elboldogul, a futómű e közben meglepő komfortot biztosít. Az emelt has és a nagy kerekek miatt különösen kellemes meglepetést okozott a rendkívül jó egyenesfutás. A váltó viszonylag könnyen kapcsolható, már nem remegett úgy, mint a régi Kangoo-nál.

Egyáltalán nem remegett viszont a váltókar másik tesztautónkban, melynek első kerekei a jól ismert Renault adaptív automatáján keresztül hajtotta a motor. Az adaptív automata váltót jól ismerjük számos régebbi és új típusból. Hagyományos négysebességes, viszont képes kilenc kapcsolási programja közül mindig a vezető stíluséhoz és az útviszonyokhoz leginkább megfelelőt kiválasztani. Kulturált módon a fordulatszámmérő alsó részében jeleníti meg a használt fokozatot: a P-R-N-D üzemmódok állandóan látható, az alsóbb fokozatok kapcsolása esetén külön a séma mellett mutatja, hogy pl. hosszú lejtőn a 2-es fokozatot választottuk motorfékezéshez. A váltó oldalán található egy kis gombocska, amivel a D3 fokozatot aktiválhatjuk, felkészülve ezzel például egy országúti előzéshez. Sokat vezettem egy most 4 éves hasonló erőátvitellel szerelt Scénicet, ahol bizony szükség is volt erre a gombra, mert az a váltó átlag 2 másodpercet gondolkozott a gázpedál kickdown-os letaposása után.

Mára odáig javult a váltóelektronika, hogy tulajdonképpen ezt a funkciót el is hagyhatnánk: még le sem ér a jobbos pedál a padlólemezre, néha már két fokozatot visszadob az automata, hogy tisztességesen gyorsulhasson. Tehát jónak és kulturáltnak mondhatnánk a szerkezetet, ha nem lenne egy apró és egy nagyobb hiányossága működési kultúra területén. Mert nagyon szépen kapcsolgat a fokozatok között föl és le egyaránt, ám amikor mi fékezünk és ő megpróbál szerény kis motorfékjével segíteni nekünk, ezt a visszakapcsolást mindig csak egy kis rántás kíséretében képes megtenni, ami leginkább egy lelkes de kicsit béna sofőrre emlékeztet. Némi finomítással ez a hiba biztos kiküszöbölhető lenne.

A másik butasága ennél sokkal bántóbb. Amikor ugyanis a fent már említett módon előzésbe kezdünk, és pl. 60-as tempónál (itt már vígan 4-esben van a váltó) eltapossuk a gázpedált, azonnal visszavált 2-es fokozatba, amit simán húzat 100-ig, vagy a 3-asnál akár 140-ig, majd miután visszaálltunk a sávunkba és visszavettük a gázt, a motor még jó 15 másodpercig eszeveszetten pörög 5000 fölötti fordulaton. Ekkor meglepő módon felrakja 3-asba, ahol teljesen feleslegesen elpörgeti további 10 másodpercig, és csak ekkor jön a negyedik. Kívülről meg mazsolának nézünk ki.

A két francia ikertestvér mindegyike a Privilége fantázianevű gyári csúcsváltozat képviselője, főleg hogy más felszereltséggel meg sem lehet venni őket. Ezek az autók a klímától az ABS-ig a két légzsákon át sok mindent tartalmaznak, így a felszereltség már csak igazi nyalánkságokkal bővíthető, mint pl. az ülésfűtés, térelválasztó háló, CD-s rádió vagy a tesztelt 4x4-es kombinált üveg-vászon teteje. Ennek a hátsó része nagyon kellemes klimatikus körülményeket idéz elő a jármű belsejében - főleg, ha kellemes időben megyünk el valahova országúti gurulgatásra.

A vezető fölötti üvegtető azonban teljes kiábrándulást okozott: kifelé ugyanis nem látunk át rajta rendesen, a nap az viszont rendesen tűzi a fejünket. (Kopaszoknak csak sapkában ajánlott!). Miért nem lehetett egy rendesen átlátszó üvegtetőt berakni elhúzható takarórolóval - hogy országhatárokon belül maradjunk, mint a 307 SW esetében? Ami pedig még ennél is nagyobb baj: elveszítjük azt a fej fölötti tárolópolcot, amire ugyan nem nagyon látunk fel, viszont irdatlan mennyiségű holmit elnyel esernyőtől a térképhegyekig.

Renault Kangoo 1.6

Két különlegesnek nevezhető autó, gondolhatnánk, hogy az áruk is az. Ez részben igaz is, hiszen a terepkivitel 4 370 000-es alapára pont 800 000-rel szárnyalja túl a hasonlóan felszerelt és kéziváltós elsőkerekes 3 570 000-ét. Igaz, abban az ABS-ért kell fizetni 170 000 forintot, így ennyivel beljebb vagyunk, de azért jelentős a felár. Persze ezért a pénzért még mindig nem kapunk semmi hasonlót. Az automata váltóért ennél kevesebbet kell leszurkolnunk, 3 900 000 Forintért juthatunk hozzá. Mivel ez a kivitel is tartalmazza a blokkolásgátlót, az ártöbblet végeredményben 170 000 jó magyar fizetőeszköz - ami a nyújtott kényelemért nem is olyan veszélyes.

Műszaki adatok

   Renault Kangoo 1.6 16V 4x4 Renault Kangoo 1.6 16V Automata
Hosszúság 4046 mm 4035 mm
Szélesség (tükrökkel együtt) 2031 mm 2031 mm
Magasság 1890 mm 1825 mm
Tengelytáv 2624 mm 2605 mm
Nyomtáv elöl 1410mm 1400 mm
Nyomtáv hátul 1430 mm 1420 mm
Fordulási átméro járdák között 11 m 10,4 m
Gumiméretek 185/65R15 175/65R14
Hengerurtartalom 1598 ccm 1598 ccm
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Maximális teljesítmény 70kW/95LE 5000/min 70kW/95LE 5000/min
  Maximális nyomaték   148 Nm 3750/min   148 Nm 3750/min
  Sebességváltó   5 fokozatú kézi   4 fokozatú automata
  Erőátvitel   Négykerékhajtás   Elsokerékhajtás
Fékek Elöl 280mm tárcsa hutött, hátul tárcsa 280 mm Elöl tárcsa 259 mm, hátul tárcsa
Legnagyobb sebesség 153 km/h 162 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h-ra 13,1 mp 12,4 mp
Gyári fogyasztás (város/városon kívül/vegyes) 10,8/7,3/8,6 l/100km 11,8/6,3/8,0 l/100km
Tesztfogyasztás 10,7 l/100km 9,6 l/100km
CO2 kibocsátás 205g/km 190 g/km
Csomagtartó kalaptartóig/lehajtott ülésekkel 550/2500 l 650/2600 l
Üzemanyagtartály 60 l 50 l
Menetkész tömeg 1300 kg 1120 kg
  Megengedett össztömeg
  1850 kg   1645 kg
  Vontatható tömeg fékezetlen/fékezett utánfutóval   685/1200 kg   595/1150 kg

Az oldalról ajánljuk

Íme a magyar utak legnagyobb idiótái egy nagy csokorba gyűjtve
  • Hírek

Íme a magyar utak legnagyobb idiótái egy nagy csokorba gyűjtve

Őszintén nem tudjuk eldönteni, melyik felvétel a kedvencünk.

2024. december 31., 19:46
Porig égett hét hidrogénbusz Franciaországban, az egyik jármű okozhatta a tüzet
  • Hírek

Porig égett hét hidrogénbusz Franciaországban, az egyik jármű okozhatta a tüzet

Nagyjából 4,2 millió eurós, azaz 1,75 milliárd forintos kár keletkezett.

54 perce
Dupla ittas vezetéssel hangolódott az újévre egy balatonfüredi sofőr
  • Hírek

Dupla ittas vezetéssel hangolódott az újévre egy balatonfüredi sofőr

A férfit előállították és őrizetbe vették.

2024. december 31., 13:29
Őrült villanymotort építettek 50 darab akkus csavarozógépből
  • Hírek

Őrült villanymotort építettek 50 darab akkus csavarozógépből

A szerkezet összeállt, hamarosan élesben is tesztelik.

2024. december 31., 12:01
Vonuló tűzoltóautót talált telibe egy száguldó személyvonat Amerikában
  • Hírek

Vonuló tűzoltóautót talált telibe egy száguldó személyvonat Amerikában

A tűzoltóautó egy riasztáshoz sietett, ezért kikerülte a vasúti átkelő sorompóit.

2024. december 31., 16:53
Ezeket az autókat várjuk 2025-ben
  • Belsőség

Ezeket az autókat várjuk 2025-ben

2025-ben is lesznek izgalmas autók, mi ezeket várjuk a leginkább.

január 1., 05:58
Egyszer mindennek vége, ezektől az autóktól búcsúzhattunk 2024-ben
  • Közélet

Egyszer mindennek vége, ezektől az autóktól búcsúzhattunk 2024-ben

Vagy búcsúzhatunk hamarosan.

2024. december 31., 16:02
Mégis készülhet radioaktív melléktermékből épült út Floridában
  • Hírek

Mégis készülhet radioaktív melléktermékből épült út Floridában

Az uránt és rádiumot tartalmazó anyag a műtrágyagyártás mellékterméke.

2024. december 31., 10:13
Egyre gyakoribb, hogy leköpik, rugdossák és fenyegetik a MÁV munkatársait
  • Hírek

Egyre gyakoribb, hogy leköpik, rugdossák és fenyegetik a MÁV munkatársait

Idén is nőtt a MÁV-csoport munkavállalóival szembeni bántalmazások száma.

2024. december 30., 06:06
Jó oka van, hogy ez a 15 éves Porsche 911 most sokkal többet ér, mint újkorában
  • Hírek

Jó oka van, hogy ez a 15 éves Porsche 911 most sokkal többet ér, mint újkorában

Bár gyönyörű állapotnak örvend, a magas ár oka valószínűleg valami egészen már.

2024. december 30., 07:32
Saját streaming platformot indított a Lamborghini
  • Hírek

Saját streaming platformot indított a Lamborghini

Nyálcsorgatásra bőven akad lehetőség.

2024. december 31., 09:08
A Tesla 1,2 millióért javította volna a Cybertruck ajtaját, egy youtuber megoldotta tízezerből
  • Hírek

A Tesla 1,2 millióért javította volna a Cybertruck ajtaját, egy youtuber megoldotta tízezerből

Nem kellett új ajtópanel a horpadás javításához, csak egy kis leleményesség.

január 1., 05:59
Hiányzó csavarok miatt hívnak vissza 23 ezer Kiát
  • Hírek

Hiányzó csavarok miatt hívnak vissza 23 ezer Kiát

A probléma állítólag egy gyári munkás miatt alakult ki.

január 1., 05:59
Megrázó gonddal indul a Ford éve
  • Hírek

Megrázó gonddal indul a Ford éve

Visszahívást jelentett be a gyártó Amerikában.

január 1., 11:30
Nem biztos, hogy ilyen Nissan Z kombira vágyunk
  • Hírek

Nem biztos, hogy ilyen Nissan Z kombira vágyunk

Egy Nissan Z, amihez egy Stageát és egy Leafet is felhasználtak.

2024. december 30., 06:05
Videón, ahogy kivágják az autóból a tűzoltók a bajbajutott utast
  • Hírek

Videón, ahogy kivágják az autóból a tűzoltók a bajbajutott utast

A baleset a III. kerületben történt.

2024. december 31., 06:09
Hagyják már a fenébe a hibrideket! – mondja Andy Palmer, a Leaf atyja
  • Hírek

Hagyják már a fenébe a hibrideket! – mondja Andy Palmer, a Leaf atyja

Szerinte tévút a hibridekkel foglalkozni.

január 1., 08:28
A rettegő autógyártók millió dolláros adományokkal vívnák ki Trump támogatását
  • Hírek

A rettegő autógyártók millió dolláros adományokkal vívnák ki Trump támogatását

Trump kemény büntetővámokat helyezett kilátásba a egyes külföldi országokban készült villanyautókkal szemben, ami több márkát is nehezen érintene.

2024. december 31., 09:08
Az erősebb, de nehezebb Hyundai, vagy a gyengébb, de könnyebb Tesla a gyorsabb?
  • Hírek

Az erősebb, de nehezebb Hyundai, vagy a gyengébb, de könnyebb Tesla a gyorsabb?

Egyenesben a Tesla gyorsabb, kanyarban azonban más a helyzet.

2024. december 31., 06:09
Halálos vasúti baleset történt vasárnap este Püspökladánynál
  • Hírek

Halálos vasúti baleset történt vasárnap este Püspökladánynál

A katasztrófavédelem emberei csak feszítővágóval tudták leszedni az autóroncsot a mozdonyról.

2024. december 30., 14:52
Ellopott egy Ferrarit, öt év börtönt és 50 milliós bírságot is kaphat
  • Hírek

Ellopott egy Ferrarit, öt év börtönt és 50 milliós bírságot is kaphat

A férfi egy olyan amerikai államban lopott autót, ahol ezért nagyon súlyos büntetés jár.

2024. december 30., 18:08
Új módszerrel folytatják a kutatást a 10 éve eltűnt maláj repülő után
  • Hírek

Új módszerrel folytatják a kutatást a 10 éve eltűnt maláj repülő után

A gép roncsait máig nem találták meg.

2024. december 30., 16:19
A rendőr szeme láttára kétszer is büntetőfékezett egy pickupos Amerikában
  • Hírek

A rendőr szeme láttára kétszer is büntetőfékezett egy pickupos Amerikában

Azt nem tudni, hogy mi az agresszív fellépés előzménye.

2024. december 30., 09:48
A mai fiatalok is a '90-es évek klasszikus autóira vágynak és a kézi váltót sem vetik meg
  • Közélet

A mai fiatalok is a '90-es évek klasszikus autóira vágynak és a kézi váltót sem vetik meg

Készítettek egy tanulmányt arról, hogy a mai fiatalok milyen autókra vágynak.

2024. december 30., 16:55
Jelentősen emelkedhetnek jövőre a globális elektromosautó-eladások, főleg Európában és Indiában
  • Hírek

Jelentősen emelkedhetnek jövőre a globális elektromosautó-eladások, főleg Európában és Indiában

Az előrejelzések szerint globálisan emelkedni fog az elektromos autók piaci részesedése.

2024. december 30., 12:34
Hordozható Supercharger állomásokkal újított a Tesla
  • Hírek

Hordozható Supercharger állomásokkal újított a Tesla

Bár költségesek, nagy segítséget nyújthatnak az ügyfeleknek.

2024. december 30., 08:41
Sok magyarhoz rengeteg pénz érkezik jövőre, feltámad az autópiac?
  • Közélet

Sok magyarhoz rengeteg pénz érkezik jövőre, feltámad az autópiac?

A járvány előtti szint messze van, uniós szinten azonban nem teljesített rosszul a magyar újautó-piac. Kérdés, mi lesz jövőre.

2024. december 31., 06:09
Kigyulladt egy autó az M0-son, egy sávon halad a forgalom
  • Hírek

Kigyulladt egy autó az M0-son, egy sávon halad a forgalom

A tűz a jármű egészére átterjedt.

2024. december 30., 13:43
Letört sorompó
  • Hírek

Letört sorompó

2024. december 31., 14:33
Toyota Landc Roomy
  • Hírek

Toyota Landc Roomy

2024. december 31., 11:36