Bébielefánt

Haszonjárműteszt: Mitsubishi Pajero Pick up (L200)

2004.05.03. 09:47

Két figyelmetlenül tervezett kiegészítőt találtam, zavaró hatásukat tervezéskor még könnyen kiküszöbölhették volna. Az egyik a műszerfal közepéből kihúzható pohártartó. Az ebbe helyezett félliteres palackok mind a rádió, mind a klíma kijelzőjét teljes egészében eltakarják, megnehezítik kezelésüket. A másik a GLS-hez járó, a műszerfal tetejére eszkábált műszeregység. Az átgondolatlan tervezésről tanúskodik a többi műszerrel kevésbé harmonizáló forma- és színvilága, valamint hogy a vízszintestől kissé eltérő alap miatt vízszintjelzője teljesen sík talajon is némi dőlést jelez. Mindezekkel együtt lehet élni, csak kár értük.

Az apró hibákkal szemben a hasznos felszerelési tárgyak sora még nem ért véget. Két légzsákot, hátsóablak fűtést, a hátsó üléssoron könyöktámaszt, a jobb első ülés alatt rakodófiókot és egy terepezési tanácsokkal szolgáló füzetet találhat, aki alaposan körülnéz. Ez a rövid gyakorlati útmutató segít a négykerék-hajtás, a felező és a teljesen záródó hátsó differenciálzár kezelésének elsajátításában. Szerencsére egyik használatához sem kell kiszállnunk a kényelmes vezetőülésből. Elegendő, ha megállunk, mivel ilyenkor egy könnyen kezelhető karral és egy elektromos kapcsolóval választhatunk a hajtási variációk közül.

Az L200-as ezután szinte bárhol elmegy, ahol a legnagyobb Pajero. Bár tengelytávolsága 180 mm-rel nagyobb a terepjáróénál, teljes hossza csak 105 mm-rel haladja meg. Így, ha elkerültük a dombhátra való felakadást, amiben a GLS 20 mm-rel megemelt hasmagassága is segít, az első és hátsó terepszögekkel már mi leszünk a nyerők, egészen a kapaszkodóképesség határáig. A magasítás olykor előny, de idős rokonaink szállítását szinte lehetetlenné teszi, mivel - ahogy pickupoktól az megszokott -, magasan, mégis előrenyújtott lábakkal kénytelen utazni a család.

Ha pedig csomagokat is vinnének, a 2,2 m 2-es alapon nyugvó, a peremig 882 literes plató áll a rendelkezésünkre. Ehhez kapcsolódóan minden olyan L200-as vásárlónak javaslom, aki nem szénát vagy homokot szállít majd Mitsubishijén, szerezzen egy utólag is felszerelhető üvegszálas burkolatot a platóra, aminek segítségével a csomagok épsége és állaga fokozottan óvható. Ráadásul a pickupos társadalomba is sokkal jobban belesimulhatnak majd.

Mitsubishi Pajero Pick up (L200)

Ha pedig megvan az autó, a krómozott csövek, a távolsági és kereső fények, valamint az üvegszálas burkolat is, könnyen megérezhetjük az új világ pusztáinak és nyílegyenes országútjainak hangulatát. Ekkor már bármi is legyen a leküzdendő feladat, annak a biztos tudatával indulhatunk útnak, hogy ha kompromisszumok árán is, de az L200-assal kényelmesen és biztonságban érünk majd célba, akár egy m 3 trágyával a hátunk mögött.

 
  Műszaki adatok
 
  
 Mitsubishi L200  
 Külső méretek (mm)  
Hosszúság 5010
Szélesség 1775
Magasság 1800
Tengelytávolság 2960
Nyomtáv elöl / hátul 1465 / 1 480
Szabad magasság 235
Önsúly (kg) 1750
Összsúly (kg) 2830
Fordulókör átmérője (m) 13,3
 Raktér méretei (mm)  
Hossza 1500
Szélessége 1470
Magassága 400
A rakfelület magassága 880
 Motor turbódízel elektronikus befecskendezéssel és intercoolerrel
Hengerek száma 4
Hengerűrtartalom (cm 3) 2477
Furat x löket (mm) 91,1 x 95
Szelepek száma / vezérlés 8 / SOHC
Maximális teljesítmény / fordulatnál 98 kW (133 LE) / 4000 1/min
Maximális forgatónyomaték / fordulatnál 280 Nm / 2300 1/min
Sűrítési arány 21:1
Végsebesség (km/h) 158
Kapaszkodóképesség (%) 70
 Üzemanyag-fogyasztás (l/100km)  
Vegyes használatban 10
Tesztfogyasztás 11,3
Üzemanyagtartály (l) 75
 Nettó árak (Ft)  
A tesztautó: DK 2,5 TD GLS 4WD (HP) 5 844 000
DK 2,5 TD GLS 4WD (115 lóerő) 5 639 000
DK 2,5 TD GL 4WD (HP) 4 544 000
CK 2,5 TD GL 4WD (115 lóerő) 4 234 000
EK 2,5 TD GL 4WD (115 lóerő) 3 999 000
Értékelés: 4,5 - Kétségtelenül kategóriája egyik legjobbja.