Bébielefánt
Haszonjárműteszt: Mitsubishi Pajero Pick up (L200)
Két figyelmetlenül tervezett kiegészítőt találtam, zavaró hatásukat tervezéskor még könnyen kiküszöbölhették volna. Az egyik a műszerfal közepéből kihúzható pohártartó. Az ebbe helyezett félliteres palackok mind a rádió, mind a klíma kijelzőjét teljes egészében eltakarják, megnehezítik kezelésüket. A másik a GLS-hez járó, a műszerfal tetejére eszkábált műszeregység. Az átgondolatlan tervezésről tanúskodik a többi műszerrel kevésbé harmonizáló forma- és színvilága, valamint hogy a vízszintestől kissé eltérő alap miatt vízszintjelzője teljesen sík talajon is némi dőlést jelez. Mindezekkel együtt lehet élni, csak kár értük.
Az apró hibákkal szemben a hasznos felszerelési tárgyak sora még nem ért véget. Két légzsákot, hátsóablak fűtést, a hátsó üléssoron könyöktámaszt, a jobb első ülés alatt rakodófiókot és egy terepezési tanácsokkal szolgáló füzetet találhat, aki alaposan körülnéz. Ez a rövid gyakorlati útmutató segít a négykerék-hajtás, a felező és a teljesen záródó hátsó differenciálzár kezelésének elsajátításában. Szerencsére egyik használatához sem kell kiszállnunk a kényelmes vezetőülésből. Elegendő, ha megállunk, mivel ilyenkor egy könnyen kezelhető karral és egy elektromos kapcsolóval választhatunk a hajtási variációk közül.
Az L200-as ezután szinte bárhol elmegy, ahol a legnagyobb Pajero. Bár tengelytávolsága 180 mm-rel nagyobb a terepjáróénál, teljes hossza csak 105 mm-rel haladja meg. Így, ha elkerültük a dombhátra való felakadást, amiben a GLS 20 mm-rel megemelt hasmagassága is segít, az első és hátsó terepszögekkel már mi leszünk a nyerők, egészen a kapaszkodóképesség határáig. A magasítás olykor előny, de idős rokonaink szállítását szinte lehetetlenné teszi, mivel - ahogy pickupoktól az megszokott -, magasan, mégis előrenyújtott lábakkal kénytelen utazni a család.
Ha pedig csomagokat is vinnének, a 2,2 m 2-es alapon nyugvó, a peremig 882 literes plató áll a rendelkezésünkre. Ehhez kapcsolódóan minden olyan L200-as vásárlónak javaslom, aki nem szénát vagy homokot szállít majd Mitsubishijén, szerezzen egy utólag is felszerelhető üvegszálas burkolatot a platóra, aminek segítségével a csomagok épsége és állaga fokozottan óvható. Ráadásul a pickupos társadalomba is sokkal jobban belesimulhatnak majd.
Ha pedig megvan az autó, a krómozott csövek, a távolsági és kereső fények, valamint az üvegszálas burkolat is, könnyen megérezhetjük az új világ pusztáinak és nyílegyenes országútjainak hangulatát. Ekkor már bármi is legyen a leküzdendő feladat, annak a biztos tudatával indulhatunk útnak, hogy ha kompromisszumok árán is, de az L200-assal kényelmesen és biztonságban érünk majd célba, akár egy m 3 trágyával a hátunk mögött.
|
Értékelés: 4,5 - Kétségtelenül kategóriája egyik legjobbja. |