2006.01.05. 08:40

Adatlap Mitsubishi L200 Intense Dk - 2005

  • 2477 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 116 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 2000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Végsebesség:
    152 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.0 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 5 800 000 Ft

Néha előveszik a Mitsubishinél, leporolják, aztán visszalökik a melóba, hiszen oda való. Most a legújabb változatot dobtuk be az akadálypályára, ahol a terepezést nehezítő kiegészítő krómcsomag ellenére mindenen átment. Szó szerint.

Az a jó az L200-ban, hogy mindig olyan, amilyennek épp szeretnénk. Bár a motorválaszték kimerül a 2,5-ös turbódízelben, ez egyáltalán nem hátrány. Jobb is, hogy a motoron nem kell vacillálni vásárlás előtt, több energia marad a kabinra és a futóműre. Nekünk most egy dupla kabinos GLS változat adatott, hogy megvizsgáljuk terepjáró tulajdonságait.

Ennél a GLS változatnál nemcsak a légkondit, a több légzsákot meg a könnyűfém felniket kapjuk meg az 5 800 000 forintos árért, hanem a típus legmagasabb változatát is. A hasmagasság 235 mm, ami pont 20-szal több mint a földön kúszó változaté, de még az első és a hátsó nyomtáv is szélesebb 45 mm-rel. Ez ám a férfias!

Ha hozzávesszük, hogy a futómű elöl kettős lengőkaros független, hátul meg merev tengely van, már fel is rémlik előttünk a földutakon pattogó autó képe, ami még a városban is kirázza a bent ülőkből, amit csak lehet. Nos, igen. Az L200 a favágók ideális gépe, akiknél a zakó belső zsebében akkor is alapjáraton pötyög a motoros fűrész, ha színházba mennek.

Kőkemény macsó járgány. Már a külsejével is erőt sugároz. A nagy kerekekkel és az akár öt személynek helyet adó utastér mögött található platóval olyan benyomást kelt tulajdonosáról, hogy kőművesbrigádjával együtt kedveli az úttalan utakat, de legalábbis életmentő a Baywatchból. Ha elég sok krómcucc van az autón, netán még a már betiltott gallytörőből is maradt egy kevés, simán nagydarab kopasz, és szereti az ilyen presztízsautókat.

Pedig az L200 ennél sokkal többet érdemel. Az utasoknak tényleg minden kényelem megadatott - már ami egy terepjárásra is alkalmas teherautóban megadathat -, nem lehet panasz a sima utazási körülményekre. Kicsit sprődebb, mint egy csilli-villi divat-SUV, de ezzel csapathatunk a susnyásban.

Mert a motor kicsit hangos, minden úthibát érezni a kemény kormányon, kicsit macerás parkolni vele a városban... Itt aztán véget is ér a hibalista. A nem éppen legkorszerűbb motor alapban a hátsó kerekeket hajtja, és pont annyi erőt ad át a váltón, hogy akár keresztbe is csúsztathatjuk egy poros kanyarban. (Micsoda látvány!) A kormány érzékenyen reagál mozdulatainkra, a terepezésnél pedig akár milliméteres pontossággal, precízen kikerülhető egy mélyebb gödör. Parkolni meg bárhol lehet vele, simán felmászik a legmagasabb padkájú járdára is.

A család mögé felfér az új hűtőszekrény vagy nyaraláskor a snowboardkészlet, esetleg mindkettő. Apró kínjait feledteti a az a végtelen nyugalom, ami vezetés közben körülveszi az embert. Tudja, hogy nem érheti semmi baj. Ha hirtelen húszcentis hó esik, csak betolja a váltó melletti kart a négykerékhajtásba, és szalad tovább. Ha át kell kelnie az Óperenciás-tengeren túli üveghegyen, ugyanezen a karon lök még egyet, és máris felezőben van a váltó - a négykerék-hajtás marad -, és egyesben alapjáraton átkel.

Falco-életrajz

Johann Hölzel névvel szültetett Bécsben 1957. február 19-én. Zenei tehetsége már egész fiatalon megmutatkozott, az új Mozartnak hívták. Szülei elváltak, az ifjú Johann anyjával és nagymamájával nőtt fel. 16 évesen fejezte be az iskolával kapcsolatos teendőit, és ezután több munkát is kipróbált, de a zene mindeközben fontos része volt életének. Aztán egyszer csak beiratkozott a Bécsi Zenei Konzervatóriumba. Ekkoriban kezdett el különböző együttesekben is játszani, Bécsben és Nyugat Berlinben is (akkor még ilyen is volt). 1977-ben változtatta nevét FALCO-ra, amit egy kelet-német síelőtől, Falko Weisspflogtól vett át.

Ekkor vette kezdetét egy különleges karrier. A közös zenélés bandáival (Drahdiwaberl, Spinning Wheel, Hallucination Company) egyelőre nem hozott sikereket, de aztán a Ganz Wien című dala - melyet Drahdiwaberllel nyomattak - a listákra ugrott. Falco ekkor még a háttérben volt, csupán a basszgitárt nyúzta, de a GIG Record szóló szerződést ajánlott neki, ő pedig simán elfogadta.

A Ganz Wien első szólólemezére, az Einzelhaftra (1982) is rákerült, és ez lett az első dala, melyet a rádiók tiltólistára raktak vitatott szövege miatt. Első kislemeze, a Der Komissar már nemzetközi sikereket is hozott. Ebben ötvöződött először a Falco zenéjére a későbbiekben is jellemző New Wave-Rap stílus. A német-angol-olasz keverékű szarkasztikus szövegeivel, és a német szövegek mellé rakott angol refrénnel a német nyelvű országokban egyedülálló színfolt volt. És azóta sem volt más, aki ilyennel próbálkozott volna. A Der Komissar 7 millió példányban kelt el.

Ezt nehéz lett volna überelni, így az 1984-es Junge Römer album bukása várható volt. A kritikusok szerint túl kifinomult, túlságosan megelőzte saját korát. De aztán 1985-ben jött a Falco 3, melyhez a holland Bolland testvéreket választották producernek. Az első kislemez, a Rock Me Amadeus Ausztriában, Németországban, Angliában és még az Egyesült Államokban is (no meg persze más országokban is) a listák első helyére ugrott. Sőt, 4 hétig volt a tengerentúli slágerlisták elején. Az album második durranása a Jeanny volt, mely a következő botrányt is hozta. Sokan sérelmezték a dal szövegében megjelenő erőszakot, gyilkosságot, így ezt is betiltották több rádiónál, de még a boltokban sem lehetett kapni. A rajongók persze hozzájutottak. És ezen az albumon volt a szintén listás Macho! Macho! dal is.

Falco egyértelműen a csúcson volt. Rengeteg pénzzel, világhírnévvel a zsebében - ahogy ez lenni szokott -, a magánélete katasztrofális volt. Következő albuma, az Emotional 1986-ban jelent meg. Kislemezei, a Sound of Musik, a Coming Home (ami egy Jeanny-folytatás) és az Emotional több-kevesebb sikert értek el. Ezután Falco a magánéletében gyülekvő gondok palástolásával volt elfoglalva (házassága, és válása Isabella Vitkovickal, később tudta meg, hogy lánya is született - és persze az ivászat). Az 1988-as Wiener Blut és az 1991-es Data de Groove album nem hagyott mély nyomot sem a listákon, sem a rajongókban.

1992-ben úgy tűnt, hogy eljött a nagy visszatérés a Nachtflug albummal, mely Ausztriában első helyre ugrott. A Titanic kislemez 18 hétig volt a listán, míg maga az album 17-ig. Hat éve után Falco ismét turnézni indult. Ezután néhány évig ismét a magánélete került a fókuszpontba. Közben 1995-ben egy techno dallal - Mutter, der Mann mit dem Koks ist da - megmutatta magát Németországban.

1996-ban házat vásárolt a Dominikai Köztársaságban, majd a paparazzik és persze az adózás elől menekülve le is telepedett ott. Ekkor készült Naked című kislemeze, mellyel a kor divatjának megfelelő zenei stílusban hozta a saját formáját. Az album, amelyre ez a dal is készült, az utolsó Falco-album lett, melynek címe Egoisten lett volna.

1998. február 6-án elfogyott a cigije, és leugrott a közeli közértbe egy csomagért. Útközben autóbaleset érte, egy autóbusz belerohant Mitsubishi Pajerojába, miközben tolatott ki a parkolóból, és azonnal meghalt. Új albuma az Out Of The Dark címet kapta, és mindkét kislemez róla (Out Of The Dark, Egoist) felkerült a listákra.