2003.08.25. 11:55

Az elcsépelt: "Beltér, mint a személygépkocsikban" hasonlat helyett inkább a "beltér, mint a nyolcvanas évek személygépkocsijaiban"-t használnám. Nem a rosszindulat szól belőlem, a Navara belsejét nem lehet modernek nevezni. Kényelmes teherautó, minden a helyén van és könnyen átlátható. Van elég rekesz a menetokmányoknak, és az üdítős poharat is biztonságban lerakhatjuk.

A gyárak között lehet valami verseny, hogy ki tudja a leghülyébb pohártartót kitalálni. Ebben a versenyben a Saab igen előkelő helyen áll, bár a Navarában most láttam egy olyan megoldást, ami megcélozza a dobogó felső fokát. A magnó fölül ugrik ki, és minden irányba elmozdul egy komplex mechanikai szerkezet, hogy két poharat helyezhessünk bele. Sajnos így viszont kitakarja a magnó nagy részét, ezért egy figyelmeztető felirattal látták el.

Az első ajtókra szerelt villanyablak kapcsolóegyüttesének kivitelezése borzalom. Látszik, hogy az alacsonyabb felszereltség esetén ablaktekerő van a helyén, most meg oda van tapasztva a műanyag dobozka a kapcsolókkal. Az utángyártott ablakemelőknél láttam ilyet. Nem olcsó a Navara, ezért elvárható lenne egy igényesebb megoldás. Esetleg - ne adj isten - lecserélhetnék az egész könyöklőt a villanyablakosoknál.

A kormány csak le- és fölfelé állítható, de az üléssel együtt szépen össze tudtam hangolni. A magas padlószint miatt szinte vízszintes lábakkal ülünk, mint egy sportkocsiban. A pedálok viszont túl magasan vannak. Zsigulis emlékeket idéz a kuplungpedál rossz ergonómiája. Cserében hosszú, váltásmentes utazáskor a bal lábam ki tudtam nyújtani, kényelmesen elfért a kuplung mellett.

Hátul a padlószint tovább emelkedik. Az ülés lapja és a padló között kb. 20 cm van, így a hátsó üléspozíció nem túl kényelmes. Hivatalosan ötszemélyes a Navara, de én azt nem erőltetném.


A fehér számlapos műszerekkel - ami csak a Navarához jár - még nem lenne különösebb baj, de a tipográfia csapnivaló. Sajnos ezzel a problémával kevesen tudnak eredményesen megbirkózni, a keletről érkezett járművek esetében ez általános. Cserébe sötétben, a hátulról világított kontúros számok elfogadhatóak.

Egy hétig volt nálunk, többen is teszteltük. Véleményünk szinte mindenben megegyezett. Kedves horgász barátommal, Zozóval is nekiindultunk egy próbakörnek. Ő éppen pickup vásárláson töri a fejét, és megfontoltan vizslatja a konkurenciát. A Nissan rendkívüli kedvezményeket ad a vásárláskor, ezért elsők között szerepelt a listáján. Sajnos a tesztút nem volt elég meggyőző. A magas vételár és a tapasztaltak nincsenek arányban. Ha a Navara úgy harminc százalékkal olcsóbb lenne, egy szavunk se volna. De hatmillió fölött hadd legyenek már bizonyos alapelvárások.

 
  Nissan Navara árak
 
  King Cab Navara Plus: 5 408 000 Ff+ÁFA
Double Cab 4WD Navara: 6 067 000 Ff+ÁFA
Double Cab 4WD Navara Plus: 6 170 000 Ff+ÁFA
 
  Műszaki adatok
 
  Motor: 2,5 turbódiesel
Karosszéria: Duoble Cab (dupla kabinos)
Lökettérfogat: 2488 cm 3
Max. teljesítmény: 133 LE 4000 1/min-nél
Max. nyomaték: 304 Nm 2000 1/min-nél
Hosszúság: 4955 mm
Szélesség: 1825 mm
Magasság: 1705 mm
Raktér méret (h x sz x m): 1395 x 1390 x 435 mm
Szabadmagasság: 220 mm
Üzemanyagtartály: 75 l
Max. sebesség: 160 km/h
Fordulókör átmérője: 12,8 m

a csattanás amit hallottál tipushiba...

a következő okozza:
a kormányzott kerék végállásán parkoláskor teljesen alászedett állapotban a legkisebb döccenőn is hatalmas 'zaj' keletkezik, ahogyan a futómű rúdrésze végignyalja az ívelt végállás idomot

a szervizben jól mondták, a zsírzás valóban megoldja a porblémát...
egészen az első esőig :-)

az olajszivárgás a turbón szintén tipushiba, nem vészes!

és van mégegy, amit ti nem vettetek észre, egy hét alatt nem derül ki általában: a kézifék leragad egy idő után.
Rendszeres használat sem segít rajta, amit a szervizesek javasolnak, xal lerozsdál állandóan, és menet közben is fog!
Nekem kérdés nélkül bontják az olajcserénél :-)

én L200-ból ültem át (nem jószándékomból, ellopták) akkor jött be ez az új kaszni, meg az erősebb motor navaráéknál,
de már najjon megbántam.

Van ugye még 2 tipus a mazda/ford (no ez a lexarabb) és a toyota (eszt egyáltalán nem ismerem) de ki merem jelenteni, hogy a micu a legjobb!

a micuval a gond szintén a kezdőár, de az azé nem egy nisszán minőség, és a szervizköltség ami a szijjazott motorból ered, ráadásul sokkal sűrűbb a szervizciklusa (7500 km!!!!) de határozottan jobb autó!

M. J.

Olvastam a cikked és sajnos több helyen is pontatlan

A neve Nissan Navara Di és nem TDI.

A TDI a régi 105 lovas ócskavas amit én is hajtok L az nagyon gyenge, az új amit ti is teszteltetek az már jobb (olyat is hajtok).

A nagy kattanás: elöl a Navarában és a Terrano II-ben is van ütközésgátló az első felfüggesztésben. Az szól ekkorát (legalábbis a Nissannál ezt mondják, meg a tapasztalat is ez, csak ha kanyarodva mész bukkanóra akkor szól) Az olaj nálam nem folyik (9 hónap 48000 km).

A futómű az általam vezetett 5 Navarában jó volt (csak meg kell szokni a hogy majd egy 180° egy előzés 140-el autópályán ).

Bocs nem okoskodni akartam, csak van vele tapasztalatom. Nagy előnye: marha igénytelen

Ami nálunk van új Navara (amit ti is próbáltatok) az cool. Ez munkaautó nem hobbyautó. Annak jó. Egy nagy hibáját találtam amit te nem is említettél: hosszú távon nagyon kényelmetlen az ülése 6 hónap alatt 33000 km után se olajos sehol (csak ahol kell). Komolyan tudom ajánlani a barátodnak. Amit teszteltetek az szar volt tuti. A mienknek semmi baja (ezek céges autók, tehát kapnak rendesen minden nap terepeznek is szinte)

Üdv: B. Zs.