Ami tulajdonképpen nem is akkora baj - hiszen ez kemény, férfias haszonjármű. A motorkerregés mellett a gázadásra nagyot ránduló, irdatlan hosszú váltókar, a kemény kuplung és a csattogós, durva rugózás olyan hangulatot teremt, amit nagyon megszerettem a Pickupban. Bedobom a telefont a váltószoknya redői közé, betaposom a kuplungot, eltekerve kiengedem a sajátosan reteszelődő kézifék-esernyőnyelet a jobb térdemnél, adok egy gázfröccsöt, csak úgy viccből, hogy megbillenjen a bő másfél tonnás vas, le a kuplungról, kis guminyekkenés, elmoccan a fara, aztán egyenesbe, gáz, és hadd menjen. Elszántan markolom a volánt, szemem résnyire húzom a napszemüveg mögött, végigtekintek a hosszú motorháztetőn és úgy érzem magam, mint Kris Kristofferson a Convoyban.
A kiegészítő felszerelések is ezt a kemény vonalat követik. Kéthangszórós, egyszerűen kezelhető a széria gyári rádió, az ablaktörlő bajuszkapcsolója sprőd, rideg műanyag, nincs állítható intervallum. A fűtés-szellőzés karokkal szabályozható, hatalmas és tükörmentes a napellenző. A két jókora visszapillantó csak kívülről állítható. Kedvenc segédberendezésem a HEAT feliratú kapcsoló, amit átbillentve megemelkedik a motor fordulatszáma - és gyorsabban bemelegszik télen a hideg motor.
A vezetési élmény igen sokrétű, a Nissan a ringatózó kényelmet mindenek fölébe helyező puhányokon vagy a rázópadot egészségügyi okból nem tűrőkön kívül minden embertípusnak tartogat valami jót. Aki csikorgó kerekekkel szeret rajtolni a lámpánál, mert kúl, annak ott van a rövid egyes és a kétezres percenkénti főtengelyfordulaton jelentkező 304 Nm nyomaték - és a 11,7 másodperces 0-100 gyorsulás, ami épp annyi, mint az E osztályos 200 CDI Mercedesé.
Aki inkább kanyarban szeret nagyokat alakítani egy porfellegben bródszájdoló szörnyeteg rendíthetetlen lovasaként, annak ott a hátsókerékhajtás a kemény Bridgestone Dueler A/T-kkel. (Érdekes módon a 2WD Pickup közel sem olyan instabil kanyarban, mint a 4WD.) Aki megrögzött gyorshajtó, annak négyezernél 133 lóerő és 160 km/h feletti végsebesség áll rendelkezésére. Jó tudni, hogy ilyenkor az autó üresen is tíz liter felett fogyaszt. Aki erre a hírre a szívéhez kapott (mint én a benzinkútnál), és a következő etapban inkább spórolna egy kis benzin/gázolaj-pénzt, az kétezres fordulat alatt tartva a motort 1000 kilométert is elmehet egy 75 literes telitankolással.
Bármely típusba tartozzunk is, mindig adódhatnak életünkben pillanatok, amikor földúton kell fuvaroznunk egy köbméter rőzsét nagyanyánk házához a tanyára. Ilyenkor van igazán elemében a Pickup. Jó, jobb az öszkerékhajtás, de a 4X4-es alap-Pickup még az így is elég drága, csaknem négymillió plusz ÁFÁ-s alapnál további 900 000-rel kerül többe. Száraz, mély sártól vagy hótól mentes időben kétkerékhajtással is hegyen-völgyön átszállítja a rőzsét a Nissan, a masszív felfüggesztéseknek és a nagy hasmagasságnak kevés dolog jelent akadályt. Voltaképpen ez a terepjáróképesség az, ami a Pickupot megkülönbözteti mondjuk egy Ford Tourneo Connect-től , vagy egy szintén platós FSO Roy-tól.
A hátsókerékhajtású Pickup csak egy modellváltozatban, PLUS felszereltségben és négyajtós, ötszemélyes karosszériával kapható. Ebben a modellben manuális klíma, állítható magasságú szervokormány, négy villanyablak, egy légzsák és gyári rádiómagnó dolgozik a vezető kényelméért és biztonságáért. Azért ezt egy picit meg lehetett volna fejelni elektromos tükrökkel és ABS-szel, de végülis a kézzel rángatható hatalmas visszapillantók és a füstölve blokkoló kerék hozzátartoznak a Nissan Pickup macho fílingjéhez.
Értékelés: 3,5 - Teherautó, teherautó, de akkor is lehetne lágyabb és csendesebb. És olcsóbb: a duplakabinos Mazda B2500 összkerékhajtással is csak százezerrel drágább! |