A koreai Corolla immár nagy puttonnyal is kapható, a tesztautó újdonságértékét és érdeklődésünket tovább fokozta a 115 lovas, 1,6-os koreai dízelmotor. Az i30 sajnos kicsit csúnyább lett a nagy far miatt, és ebből még lehet baj, hiszen mára egyértelműen bebizonyosodott: még a családi kombik kategóriájában is sokkal több pontot veszíthet egy modell a rossz dizájn miatt, mint amennyit nyerhet a hatalmas csomagtartóval.
Furcsa szerzet a tudatunk, ha valamit megszokott, nehéz vele elhitetni, hogy az a valami már rég nem az a valami. Hiába próbáltam megannyi jól sikerült koreai modellt, hiába az utóbbi évek sok jó tapasztalata, a mai napig úgy szállok be egy koreai autóba, hogy előtte ösztönösen fanyalgok egy sort. Az i30 CW miatt mellesleg lehet is fanyalogni, mert ami az ötajtóson szép volt – nevezetesen a feneke –, pont az változott meg gyökeresen. Ettől a kombinak még annyi egyénisége sem maradt, mint puttony nélküli testvérének, ami ugyan egy Toyota Corolla és egy 1-es BMW keresztezése, de legalább valamilyen.
Az orr-rész maradt, amilyen volt: nem fog mély nyomot hagyni az emberekben, sőt, a többség agyában a világon semmiféle nyomot nem fog hagyni. Egyesekben megfogalmazódik egy halovány mondatfoszlány, mely nagyjából így hangzik: valami japán. A keveseknek, akik felismerik, vagy i30-uk van, vagy majdnem vettek maguknak egyet. A személyiség nélküliség az autó oldalán teljesedik ki, a „valami japán” mellett ugyanis a következő gondolatok is felüthetik a fejüket: lehet, hogy francia? Vagy ez az új Skoda?
Hátsó lámpái miatt hátulnézetből talán Volvónak néznénk, ha egyáltalán gondolkoznánk még ekkor a kérdésen, de ez a szituáció nem túl életszerű. Sokkal nagyobb az esélye annak, hogy ekkorra már régen elfogadtuk ezt a mindenfajta személyiségtől, hivalkodástól mentes, egyszerű, simulékony formát, melynek csupán egyetlen igazi előnyét tudtam felfedezni: akárhonnan nézem, nem csúnya. Nem is szép, azt nem mondom, de legalább nem szúrja a szemünket.
Odabenn sokkal jobb a helyzet. Bár a műszeregység echte koreai – értsd: legalább annyira semmilyen, mint a külső formaterv, sőt, már-már átcsúszik a csúnya tartományba –, a beltér összességében mégis kifejezetten kellemes. A középkonzol szép, kék fénye rám nyugtatóan hatott, a kormány műanyag betétje már kevésbé tetszett, de a bőr tapintása kellemes, az üléseket elöl, hátul egyaránt nagyon kényelmesnek találtam – elöl még oldaltartás is van, amire egyébként semmi szükség, de erről majd később –, és a kategóriához képest nagyon jó a helykínálat.
Az anyagok minőségével sincs gond, a kezünk ügyébe kerülő felületek zöme puha tapintású, sok a rekesz, külön helyük van a poharaknak, a mobiltelefonnak, a térképeknek, a CD-knek és a napszemüvegnek. Semmi átütő, semmi izgalmas nincs az i30 utasterében, de míg a külső megítélésénél a „semmi különös” inkább negatív jelző, belül ugyanennek a szókapcsolatnak a pozitív oldalával ismerkedhetünk meg. A Hyundaiban nyugi van. Nem elegáns, felsőbbrendű nyugalom, mint a Lexusokban, de a kistestvére.
A csomagtér 75 literrel nőtt az ötajtóséhoz képest: 415 literes, és lehajtott hátsó üléssorral akár 1395 literesre bővíthető. A csomagtartóban praktikus, kicsiny, felhajtható fémfülek segítik a pakolást, sőt hálót is kapunk, hogy rögzíthessük a csomagokat.
A tesztautót a Hyundai Kia Automotive Group saját fejlesztésű 1,6-os turbódízel motorjával szerelték, amellyel nagyon elégedett voltam. A gyártó egyébként két változatot is kínál ugyanabból a blokkból, a gyengébbik 90, az általunk próbált erősebbik példány 115 lóerős. A relatíve nagy teljesítmény mellé az 1900-2750 fordulatszám-tartományban tekintélyes, 255 Nm-es nyomaték társul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Nepperűző
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Közélet
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
