Nem ez az első Italdesign-Daewoo: a Giugiaro vezette csapat tervezte a Matizt, a Lanost és a Leganzát. A Kalos vonalai arról tanúskodnak, az olaszok végre el tudtak vonatkoztatni attól, hogy koreaiaknak terveznek autót.
![]() |
A Matiz is azért lett olyan, amilyen, mert európai megrendelőnek készült, csak végül lemondták az igénylést. A már felsorolt többi Daewoo esetében nem tudni, mi történt, a koreaiak szóltak-e, hogy valami jellegtelen-csúnyácskát, ha lesz szíves, vagy Giugiaróék mentek elébe a vélt igényeknek, a koreaiak meg nem mertek szólni, elvégre az Italdesign csak tudja, mit csinál.
![]() | |
![]() | ![]() |
Egészében olyan kifogástalanul jól sikerült, hogy még kisautó-kedvencemmel, a Punto II-vel is felveszi a versenyt. Addig nézegettem a bemutatón a ferde hátú Kalosokat, míg elhatároztam, inkább a lépcsős hátú változatot kérjük, mert az embert menthetetlenül kiröhögik a kollégák, ha egy Daewoo-ról áradozik. És el kell valahogy kerülni az esztétikai keszonbetegséget, ami alattomosan támad, ha hirtelen túl mélyről túl magasra emelkedünk.
A forgalmazó is a kedvünkben járt: a lehető legkispolgáribb fehér színű tesztautót kaptunk. Így most már tényleg a lehető legborzasztóbb, de még így is látszik rajta, hogy maradandó fogyatékosságot okozó balesete előtt szép kis autó volt.
![]() | |
![]() | ![]() |
A belső dizájn - mondhatjuk - rendben van. A Kalos csak kívül szögletes, belül a Matiz kerek formáit fejlesztették tovább. A kerek műszereken, légbeömlőkön kívül tetemes mennyiségű kör látható az ajtókon is, a nyitó fogantyú felett, a kilincs körül. Nem beszélve az elektromos ablakemelő kapcsolóiról, amit szintén kör közepén áll, persze ez sokkal kevésbé lesz majd extravagáns a legnépszerűbb alap-Kalosban, kézi tekerővel. A szélvédő közepe alá épített kvarcórás, visszajelző LED-es megoldás is azt mutatja, hogy törődtek a dizájnnal.
Beesett egy-két sanyarúbb minőségű anyag, de csak módjával; egy kicsi a műszerfalon meg az ajtóborítások tetején. Kár értük, mert egyébként sikerült jó benyomást keltő műanyagokkal operálni - a kategóriatársakban (Suzuki, Peugeot 206, Fiat Punto) egyértelműen több az alázó polimer. Beltéri kedvencem az elakadásjelző kapcsolója: jóféle csillogó piros műanyag, akárcsak a Fiatokban és Alfákban.
![]() | |
![]() | ![]() |
Az egyetlen roppant szörnyetegség a kormány: borzalmas forma, textúra, tapintás. A váltószoknya is elég betyáros anyagból van, a váltógombon viszont már látszik valamelyes minőségérzetre való törekvés, a fekete műanyag kapott egy kis rücskösítést, akárcsak a kézifék karja. És amikor már jól kiörvendeztük magunkat, meg be is esteledett, átállítanánk a tükröt éjszakai állásba, de olyan neki sajnos nincs.
Az első tetőoszlop jó vastag - manapság nem a szép kilátás hódít, hanem a jó törésteszt-eredmény, márpedig a tetőoszlopok brutalitása alapján ebben a Kalos nem lesz rossz. A belső tér talán lehetne nagyobb, ha fél centivel kijjebb rakják az üléseket, mert így két kabátos férfiember hamarjában nem biztos hogy tudja, melyik könyök kié.
![]() | |
![]() | ![]() |
Hátul magam mögött egész jól elférek, nemcsak hosszában, hanem széltében is; a Kalos papíron ötszemélyes, tehát két embernek kényelmes a hátsó ülés. A lépcsős hátú Kalosban a csomagtartó nagy, a gyári adat szerint 320 liter, de könnyen bele tudtam hemperedni, ami a TotalCar szabvány szerint legalább 410 litert jelent.
A váltó alapjában véve nem rossz, könnyen és pontosan kapcsolható, bizonyos megszorításokkal. Hidegben, úgy mínusz 5 tájt megmakkan, és míg fel nem melegedett egy kicsit, legalább annyi kalóriát égetünk el, mintha eveznénk. A másik megszorítást, hogy az egyest kizárólag álló helyben hajlandó elfogadni, már a leglassúbb gurulásra is blokkol a rudazat.
< >
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)