Mielőtt elfelejtem, még egy apró adalék a beltérhez: a teljes Magentis-gyártás nagyjából 20%-a jön Európába - többi mint a fele megy az amcsikhoz -, és ezekhez a modellekhez teljesen más üléseket és kárpitokat készítenek. Felkészültek rá, hogy az európaiaknak más kell. De hogy akkor minek jön még mindig az a sok kínai tornacipő... Érthetetlen. Szóval az anyagok mellett az összeszerelés minősége is sokat javult. Lehet, hogy ehhez kellettek a németek a tervezésnél. Meg a felszereltségek beosztásánál. A kormány fel-le állítása mellé a ki-be állítást például külön felszereltségben lehet kérni. Ahogy a multifunkciós kormányt is, amelynek gombjai nekem nem estek ujjra, így nem tudtam használni őket.
Kavarog bennem a múlt bátor, egyedi Magentisének emléke a jelen szürkébb, de mégis kedvesebb élményével, és nem tudom, melyiket szeressem. A mostaniban a motor a kisebbik benzines volt - a nagyobb 2,7 literes V6-os lesz majd nyáron -, és úgy tűnik a Kiák kétliteres mocijának nagy fogyasztása típushiba, mert a Ceratónál is valami ilyesmi volt a gond. Itt viszont van más is. Van 16 szelep, 144 lóerő, 189 Nm; akkor mi kellhet még? Mondjuk egy kicsivel több erő, mert a számokat látva nem derül ki, mennyire kevés ebben az autóban.
Négyezres fordulat alatt nem történik semmi. Jó van egy kis mormogás elöl, de az csak arra elég, hogy érezzük, hogy autóban ülünk, nem vitorlázórepülőben. Aztán a fordulat emelkedésével már történik némi meglódulás, de az sem túl meggyőző. Tudom, nem sportkocsi, nem is próbál még csak kinézni sem annak, de akkor is. Ez egy kétliteres benzines, ennek többet illene tudnia, mint csak beszlopálni az üzemanyagot. De sajnos nem tud.
A váltó egyébként rendben van, pontosan kapcsolható, még talán az áttételezésével sincs gond. A futómű már más tészta. Vagy nem kutattak elég európai közvéleményt, vagy csak a kárpitokra kérdeztek rá, de az tuti, hogy az amerikai hajóhintázás-szerű mozgás nem véletlen. Az biztos, hogy ezt a futóművet nekik szánták, nem nekünk, és mégis ezt kapjuk mi is. Bár ha jobban belegondolok, ehhez a motorerőhöz végül is ez a futómű illik. Így lehet komfortosra hangoltnak nevezni az egész autót, és hát az átlagossághoz az kell. Tehát egy újabb pont ami a tudatos tervezésre utal.
Az új Magentis tehát nagyon átgondolt, nagyon átalakított, nagyon jó kis átlagos szürke egér lett. Sokat foglalkoztak minden porcikájával, hogy az előző verziónál kelendőbbet alkossanak. Csupán azt rontották el - szerintem -, hogy az előzőnek is csak egy hibája volt: az ára. És az a mostaninál is több mint gázos. Hatmillióról indulunk, és a most májusig tartó bevezető akcióban ebből két kiló kedvezményre lehet számítani.