A motor alapját az öthengeres Merci-alapú Rexton-motor adja, itt csupán lemetszettek belőle egy hengert. A kétezres (1998 cm 3), 140 lóerős dízelhez változó geometriájú turbót párosítottak. Jótékony hatása gyorsulásokkor érezhető. Leírva talán soknak tűnik a 16,2 másodperc, de menet közben a nagy test gyorsulása nem rossz. A 310 Nm nyomaték elkél a 2300 kg-os doboz mozgatásához. A vezérlőelektronika programját folyamatosan fejlesztik, a tesztautó átvétele előtt is kapott egy ápdétet.
Nem vadállat, de nem is rossz, szépen lehet vele haladni 130 km/h közeléig, ezután elveszti fickósságát. De ez nem is oly nagy baj, mert igen billegősnek éreztem. Talán a rövid tengelytáv és az óriási kerekek, vagy a különböző hangolású lengéscsillapítás miatt, de nem éreztem jól magam gyors országúti haladáskor. A menetstabilizátor tisztességesen dolgozik dinamikus kanyarodáskor, és ezt riasztó csipogással a tudtunkra is adja.
A tizennyolcas kerekek (255/60-as gumikkal) extrában kérhetők, alapból 16-os felni jár. Aki viszont többet vinné terepre, ne sajnálja a traktorkerekeket. A Kyron az országúti hősies hűséget terepen jócskán meghálálja. Szépen mászik, magas hasával meredek dombokon is átevickél. Ahogy kell, elvittük az Adventure parkba, és a havas pálya ellenére mindent teljesített. Na jó, a vizesárkot kihagytam, de csak azért, mert be volt fagyva, és beszakadással fenyegetett.
Alapból hátsókerekes autó gombnyomásra 50-50 százalékban osztja el a hajtást, és a telhetetlenek szintén gombnyomással felezőt is kapcsolhatnak. A felfüggesztés is terepjárós, elöl kettős lengőkar spirálrugóval, hátul merevtengely öt karral megvezetve, szintén spirálrugóval.
Tesztautónkban a Mercedes T-Tronic ötsebességes, a vezetési stílushoz alkalmazkodó automata váltója volt tempomattal, plusz félmillióba kerül. A továbbiakban ehhez még hozzáadódik néhány liter gázolaj száz kilométerenként, de mit számít, egy ilyen autónak ez való, nehogy má' kézi váltással makettkodjunk. A fogyasztása vegyes használatban tíz liter körül alakult.
Ha a SsangYong Kyron mellett döntünk, 100 000 km vagy 3 év garanciát és kilométer-korlátozás nélküli 5 év átrozsdásodás elleni garanciát kapunk. A forgalmi mellé 3 év SsangYong Assistance is jár. A legolcsóbb, Comfort felszereltségű Kyron 7 millió forint, de a tesztelt modellhez hasonlóan extrás darab automata váltóval, metálfénnyel 8 830 000 Ft. Nem mondom, hogy könnyű dolga lesz a SssangYongnak, főleg mert alternatívaként legközelebb a Kia Sorento áll, gyakorlatilag ugyanennyiért. Szóval szerintem ebben az esetben csak a szépség dönthet, és akkor...