A motor alapját az öthengeres Merci-alapú Rexton-motor adja, itt csupán lemetszettek belőle egy hengert. A kétezres (1998 cm 3), 140 lóerős dízelhez változó geometriájú turbót párosítottak. Jótékony hatása gyorsulásokkor érezhető. Leírva talán soknak tűnik a 16,2 másodperc, de menet közben a nagy test gyorsulása nem rossz. A 310 Nm nyomaték elkél a 2300 kg-os doboz mozgatásához. A vezérlőelektronika programját folyamatosan fejlesztik, a tesztautó átvétele előtt is kapott egy ápdétet.
Nem vadállat, de nem is rossz, szépen lehet vele haladni 130 km/h közeléig, ezután elveszti fickósságát. De ez nem is oly nagy baj, mert igen billegősnek éreztem. Talán a rövid tengelytáv és az óriási kerekek, vagy a különböző hangolású lengéscsillapítás miatt, de nem éreztem jól magam gyors országúti haladáskor. A menetstabilizátor tisztességesen dolgozik dinamikus kanyarodáskor, és ezt riasztó csipogással a tudtunkra is adja.
A tizennyolcas kerekek (255/60-as gumikkal) extrában kérhetők, alapból 16-os felni jár. Aki viszont többet vinné terepre, ne sajnálja a traktorkerekeket. A Kyron az országúti hősies hűséget terepen jócskán meghálálja. Szépen mászik, magas hasával meredek dombokon is átevickél. Ahogy kell, elvittük az Adventure parkba, és a havas pálya ellenére mindent teljesített. Na jó, a vizesárkot kihagytam, de csak azért, mert be volt fagyva, és beszakadással fenyegetett.
Alapból hátsókerekes autó gombnyomásra 50-50 százalékban osztja el a hajtást, és a telhetetlenek szintén gombnyomással felezőt is kapcsolhatnak. A felfüggesztés is terepjárós, elöl kettős lengőkar spirálrugóval, hátul merevtengely öt karral megvezetve, szintén spirálrugóval.
Tesztautónkban a Mercedes T-Tronic ötsebességes, a vezetési stílushoz alkalmazkodó automata váltója volt tempomattal, plusz félmillióba kerül. A továbbiakban ehhez még hozzáadódik néhány liter gázolaj száz kilométerenként, de mit számít, egy ilyen autónak ez való, nehogy má' kézi váltással makettkodjunk. A fogyasztása vegyes használatban tíz liter körül alakult.
Ha a SsangYong Kyron mellett döntünk, 100 000 km vagy 3 év garanciát és kilométer-korlátozás nélküli 5 év átrozsdásodás elleni garanciát kapunk. A forgalmi mellé 3 év SsangYong Assistance is jár. A legolcsóbb, Comfort felszereltségű Kyron 7 millió forint, de a tesztelt modellhez hasonlóan extrás darab automata váltóval, metálfénnyel 8 830 000 Ft. Nem mondom, hogy könnyű dolga lesz a SssangYongnak, főleg mert alternatívaként legközelebb a Kia Sorento áll, gyakorlatilag ugyanennyiért. Szóval szerintem ebben az esetben csak a szépség dönthet, és akkor...

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
