A Magentis futóműve nem szokványos. Elöl a manapság oly gyakori
McPherson helyett kettős lengőkarokat és tekercsrugót, hátul független
rudazatos felfüggesztést találunk. A hátsó futómű tudja a dinamikus
kerékösszetartást (DTC) is, vagyis a kerekek mindig optimális szögben
állnak az úttesthez képest. Az amerikás futómű hangoláson is tetten
érhető, hogy a Magentis milyen piacokra kíván betörni. Túlságosan
szélsőséges körülmények között ugyan nem próbáltuk, de számomra
határozottan kellemes benyomást tett. Viszont mindig rácsodálkoztam,
milyen fordulékony a Magentis. Elsőre beparkoltunk vele olyan helyre,
ahova úgy gondoltam, csak hosszas manőverezés után sikerül.
Amit még érdemes tudni
|
Magentis bal
hátsó lámpa: 37.884 Ft nettó
jobb első tükör: 47.900 Ft
nettó
első fékbetét garn.: 19.864
Ft nettó
15000 km-enként olajcsere és
levegőszűrő csere
30000 km-enként szerviz
Garancia: 3 év, vagy 100 000
km teljeskörű, 5 év átrozsdásodás
elleni garancia.
|
|
|
A biztonsági alapfelszerelés része az utasoldali légzsák, ami
sajnos nem kikapcsolható, így véletlenül se tegyük a gyerekülést az
első ülésbe. Cserébe hátul ízlésesen elhelyezett Isofix rögzítő füleket
találunk. A biztonsági öv-emlékeztető éppen csak jelzés értékű. A
gyújtás ráadásánál felvillan egy lámpácska, ami a motor indulása után
el is alszik, ránk bízva a döntést. Jobban kedvelem az erőszakosabb
megoldást, és ha az utast is szíjazásra kényszeríti. A biztonsághoz
tartozik, hogy a Magentisnek hátul is tárcsaféke van, valamint széria
az ABS, az elektronikus fékerőelosztó (EBD) és a nyomatékszabályzó
(TCS) rendszer.
Egy hétig nyúztuk a Magentist hóban, sárban, jóban-rosszban, és
közben a szívemhez nőtt. Sok tesztautóval ellentétben kialakult valami
érzelmi kötődés. Ahol megfordult, kutató tekintetek fürkészték a
csomagtartót, hogy be tudják azonosítani, mit látnak. A dugóban
lemaradtak az autók, hogy megtudják, milyen gonosz tekintetű vadállat
követi őket.
A Magentisnek erős konkurensekkel kell megküzdenie, akikkel
szemben egyébként esélyei is lennének, ha nem volna olyan borzasztóan
drága. Ahol egy vadonatúj fejlesztésű, hibátlan dízel Accordot
hétmillióért kapni, sajnos nincs létjogosultsága a 6,2 milliós
Magentisnek (a fapados változat is öt és fél millió forint).
Szerkesztőségünk - minden jóindulata ellenére - egyöntetűen csupán a
négymilliós vételárat tartaná reálisnak. Annyiért kéne is.
Műszaki adatok
|
Motor:
2,0
2,5 V6
Hengerszám/elrendezés:
4/soros
6/V
Lökettérfogat:
1997 cm3
2493 cm3
Névleges teljesítmény:
100 kW /136 LE 6000 1/min
124 kW/169LE 6000 1/min
Maximális nyomaték:
180 Nm 4500 1/min
230 Nm 4000 1/min
Sebességváltó:
5 seb mechanikus
4 seb automata
Legnagyobb sebesség:
207 km/h
209 km/h
Fogyasztás (vegyes):
9,1 l/100 km
10,3 l/100 km
Elsőkerék-felfüggesztés:
független-felfüggesztés,
háromszög-kereszthimba, felül és
alul gáztöltésű lengéscsillapító,
stabilizátor
Hátsókerék-felfüggesztés:
független-felfüggesztés, rugóstagok
gáztöltésű lengéscsillapítóval
Fék: kétkörös fékberendezés
szervorásegítéssel, elöl hűtött
tárcsafékek, hátul tárcsafékek
ABS: négycsatornás,
négyszenzoros EBD-vel
Hosszúság x szélesség x
magasság: 4720 x 1815 x 1410 mm
Csomagtartó térfogata:
470-810 liter
Gumiabroncs méret: 205/60 R15
91H
Menetkész tömeg:
1478-1558 kg
1500-1577 kg
Megengedett össztömeg:
1985 kg
2000 kg
|
|
|
Árak
|
Magentis LX 2.0,
136 LE - 5 599 900 Ft
Négyajtós, manuális légkondi,
duplalégzsák, oldallégzsák, ABS,
Szervokormány, állítható
kormánymagasság, elektromos
ablakemelők, immobiliser, 4
hangszóró, ISO Fix biztonsági
gyermekülés rögzítés, elektromos
fűtött tükör, akkumulátor őr
Magentis SE 2.0, 136 LE - 6
299 900 Ft
Négyajtós, automata légkondi,
duplalégzsák, oldallégzsák, ABS,
Szervokormány, állítható
kormánymagasság, elektromos
ablakemelők, immobiliser, 6
hangszóró, ISO Fix biztonsági
gyermekülés rögzítés, elektromos
fűtött tükör, akkumulátor őr,
fabetétes műszerfal, kulcsnélküli
ajtónyitás, riasztó,
menet-stabilizátor, hővédő
üvegezés, bőr bevonatú kormány és
váltógomb, ködlámpa, automatikusan
sötétedő belső tükör
Magentis SE Automatic 2.5 V6,
168 LE - 7 699 900 Ft
Négyajtós, automata légkondi,
duplalégzsák, oldallégzsák, ABS,
Szervokormány, állítható
kormánymagasság, elektromos
ablakemelők, immobiliser, 6
hangszóró, ISO Fix biztonsági
gyermekülés rögzítés, elektromos
fűtött tükör, akkumulátor őr,
fabetétes műszerfal, kulcsnélküli
ajtónyitás, riasztó,
menet-stabilizátor, könnyűfém
kerekek, bőr belső, elektromos
ülésállitás, ülésfűtés, tempomat,
Tiptronic típusú automataváltó,
hővédő üvegezés, ködlámpa,
automatikusan sötétedő belső tükör,
fényszórómosó. Metálfényezés bruttó
felára: 90 000 Ft
|
|
|
A törzsfejlődés: Mitsubishi Sigma >> Hyundai Sonata >> Kia
Magentis
A Sonata-ban még a motor-kódok is Mitsubishi "style" módon voltak
megadva (a miénk például G6AT volt, a 2000-es pedig G4CP). Smakkolnak a
fútóműadatok is, valamint az alkatrészek túlnyomó többsége. Pont olyan
rokoni fokozatban vannak egymással, mint a Rover 400-Honda Civic és a
Rover 600-Honda Accord masinák_
Üdvözlettel
ML
Kicsit szigorúak vagytok az árral, szerintem, ha Nálatok járt autót
egy picikét 5 millió alatt adnák, már kelendő lehetne. Nézzetek körül
mit lehet kapni 4 millióért, azok nem összemérhetők a Magentis-el
(szerintem).
GL