Adatlap Daihatsu Materia White X - 2009
Kisautóból nem sok feltűnőbb van a piacon. A guruló kocka olyan erővel vonzza a tekinteteket, mint a legdrágább sportgépek. Rendhagyó külseje ellenére azonban a Materia teljesen normális autó 1,5-ös benzinmotorral és néhány praktikus megoldással.
Teszteltünk már kiskockát, azt éppen Scion xB-nek hívták. De hívhatták volna Toyota bB-nek avagy Toyota Corolla Rumionnak is, nagyjából ugyanaz az autó lett volna. A Daihatsu Materia már egy második generációs kocka, nem ugyanaz, mint a fent említett tesztben szereplő Scion xB. Míg az a Yaris Verso platformjára, ez a Sirionéra épül.
Nem elég megnézni, megfogdosni, kipróbálni a Materiát, hogy tökéletesen megértsük − meg kell néznünk a méretére vonatkozó pontos adatokat. Rövid és magas, ez látszik rajta, de vajon mennyire, és vajon tényleg nagyon széles, vagy csak a fura dobozformája miatt néz ki ilyen mokánynak.
Az autó teljes hossza 3800 milliméter, vagyis tényleg nagyon rövid, hiszen manapság már a kisautók is mind nagyjából 4 méteresek. A Materia mindössze 10 centivel hosszabb egy Swiftnél, az SX4-nél 30, az Opel Astránál már 70 centivel rövidebb. Magassága verhetetlen, efelől nyilván senkinek sincs kétsége, ami azonban meglepő, hogy széltében csak akkora, mint a Swift. A Daihatsu kerek 10 centivel vékonyabb az Astránál, a dobozforma tehát szépen megvezeti a szemünket.
Ha összegezni szeretnénk az adatokat, arra a következtetésre juthatnánk, hogy a Materia egy nagyon magasra nőtt, furcsa formájú Swift; és itt jön a turpisság. A Materia tengelytávja jóval hosszabb, mint a Swifté − de még az SX4-énél is hosszabb −, ennek következtében az utastérben jóval több a hely. Ezenfelül a hátsó üléseket előre-hátra tologathatjuk is annak függvényében, hogy éppen láb-, avagy csomagtérre van szükségünk. A csomagtartó koppanásig hátratolt ülésekkel csak 180 literes, de 300 literesre hizlalhatjuk, ami már egész jónak mondható. A hátsó üléseket természetesen le is lehet hajtani, így tetőig pakolva közel 1000 liternyi csomagot rakhatunk a Materiába.
Külső méreteit tekintve Swift, belül tetszés szerint Swift nagy csomagtartóval, vagy Golf kicsivel. A térérzetünk azonban még töpörített hátsó sor mellett sem olyan rossz − ne feledjük, a tető nagyon magasan van, ami a tágasság érzetét kelti még akkor is, ha a lábaknak kevesebb hely jut. Na de melyik részletben bújik meg a Ferrari?
Aki a motorra gondolt, annak csalódást kell okoznom. A másfél literes benzinmotor 103 lóereje és 132 Nm-es nyomatéka bőven elég ahhoz, hogy dinamikusan közlekedjünk városban – a Materia 10,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100-ra −, fejet leszakító, szívet megállító vad őrjöngéshez azonban édeskevés. Nem, a ferrariság nem a motorban, hanem a külső dizájnban rejlik.
Bár a Toyota fejlesztőmérnökei közül soha senki nem fogja elolvasni ezeket a sorokat, én mégis köszönetet mondok nekik, amiért színt vittek sivár életembe. A trend csúnya szó, sem a hangzását, sem a jelentését nem szeretem, sem azt, amit művel akár az emberekkel, akár az autókkal. Uniformizálódunk; ha tetszik, ha nem, egy irányba tekerünk. Autóink is nagyon hasonlítanak egymásra, és bár folyamatosan változnak, mindegyik egyszerre lesz púpos, szögletes vagy éppen gömbölyded.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
