A Mazda6 – különösen a négy- és ötajtós karosszériával – nagyon sportos, dinamikus formájú autó. Álló helyzetben is azt sugallja: száguldani, gyorsulni, suhanni, előzni, széles gumit is vadul csikorgatni, kanyarból elegánsan kigyorsítani, meg ilyeneket akar. Ezzel a 185 dízel lóval, 400 Nm-rel mindennek semmi akadálya. 1800 felett.
Amikor teljes erővel tölt a turbó, és beköszönt mind a négyszáz newtonméter, jön a hátbavágás: a legerősebb új dízel Mazda6 elképesztően jól gyorsul. 3500-as fordulaton érkezik a csúcsteljesítmény, négyezer fölé pörgetni semmi értelme. Ilyen szűk fordulatszám-tartományhoz jó hosszú váltót célszerű párosítani, a Mazdának pedig az van.
Száznál 1600-at forog hatodikban a motor, tehát 200-nál is csak 3200-at mutatna a műszer, ha Mallorcán szabad lenne ilyen gyorsan menni. Autópályán 100-ról 140-re, 160-ra gyorsítani pillanatok kérdése, a többi közlekedő csak kikerülendő, moccanatlan tereptárgynak tűnik.
És ez az autó nemcsak papíron erős és gyors, annak is érződik. Akármilyen kifinomult műszakilag, vidáman, nyersen szól és forog a motor, a kormányon állandóan érezni, hogy ott van elöl, és jól érzi magát. Egyesben-kettesben padlógázra száraz aszfalton is mindig elforog valamelyik első kerék. A menetstabilizáló gyorsan, ügyesen kezeli a helyzetet, csak egy kis csikkanás, pillanatnyi orrtolás jelzi, mekkora erőt engedtünk gondatlanul a kerekekre.
Jó ez az elektronikus kontroll, de még jobb lenne egy difizár. Szűk kanyarokban, kikapcsolt menetstabilizálóval akkor lenne igazán élvezetes autó a Hatos. Persze az ilyesmit úgyis csak a sofőr élvezhetné egy családi autóban, az utasok már így, sperrdifi nélkül is a hányáshatáron billegő áldozatok. (Egy török csapatot láttunk is helyzetben: egy kanyar után az út szélén álló Mazda jobb első ajtaja nyitva, az utas pedig szomorúan görnyed oldalra kifordulva az árok felé.)
A futómű (elöl kettős keresztlengőkar, hátul multilink, ahogy kell) nagyon pontos, feszes, nagyon nem a mi útjainkra tervezték, de tény, hogy ilyen motort csak ilyen kemény felfüggesztés tud rendesen kiszolgálni. A kormányzás pontos, a rásegítés minimális, a fékeket pedig még durván kanyargó, nagyon hosszú hegyi lejtőkön sem sikerült elfárasztanunk.
A legerősebb új dízellel nagyon stabil, nagyon masszív, már-már félelmetesen erős középkategóriás lett a Mazda6-ból. Családi autónak nemigen ajánlom, de mondjuk forróvérű menedzserek remekül feloldhatják vele az unalmas „ Mondeo vagy Passat" dilemmát. A munkába járás mindig öröm lesz vele, kérdés, hogy mennyire szenved majd bennük hétvégén a kirándulni vitt család.
Mallorcát elfoglalta az Air Berlin?
A Drang nach Osten ideje lejárt, Németország mostanság nem kelet, hanem dél felé menetel. Illetve röpdös. Mallorcára például évente 12 millió turista érkezik – sokan jönnek a kontinentális Spanyolországból, sokan Nagy-Britanniából, de a legtöbben Németországból. Töméntelen mennyiségű fiatal német jön át bulizni egyet, és még talán náluk is több nyugdíjas, hogy a mediterráneumban melegíttesse át a nappal öreg csontjait.
A nyolcszázezres népességű szigetnek akkora reptere van, hogy tíz Ferihegy kijönne belőle. Van mozgójárdája is, három. És ez az irdatlan komplexum szinte teljes egészében egy fapados légitársaság, az Air Berlin színeit viseli. Air Berlin check-in pultok, Air Berlin reklámok, Air Berlin repülőmakettek, kint a placcon pedig tucatjával parkoló Boeing 737-800-as Air Berlin repülők, piros-fehér az egész repülőtér.
Utánanéztem. Nos, az Air Berlin Németország második legnagyobb légitársasága (a Lufthansa az első, naná). Az Amerikában alapított cég 1990-ig Nyugat-Berlin elszeparáltságából élt, mint kiváltságos légi szállító. Az újraegyesítés után német befektetők vásárolták fel a céget, 2004-ben pedig a Lauda Air utódjában, a Nikiben is tulajdont szereztek, a fura fülű exversenyző cége is nekik fuvaroz.
Az Air Berlin egyik fő tevékenysége a német fiatalok és nyugdíjasok hurcolása a Baleári-szigetekre (e szigetcsoport tagja Mallorca is) és vissza. Olyan masszívan ráálltak erre, hogy még politikai háború is kerekedett a dologból. A Baleár-szigetek Spanyolország autonóm tartománya, külön kormánya is van. Amely küldött egy levelet az Air Berlin menedzsmentjének, miszerint lesznek szívesek járataikon a katalánt és a spanyolt, a szigetcsoport hivatalos nyelveit is használni. Az Air Berlin vezére, Joachim Hunold erre idén szeptemberben felháborodott nyílt levélben válaszolt a légitársaság magazinjában, hogy ugyan már, Mallorcán alig hallani már katalán szót, hogy lenne már hivatalos nyelv, amit sok helyi gyerek nem is beszél. Mallorca tiltakozott, most megy a huzavona a bocsánatkérésen.
Tehát dúl a háború, az őslakosok védekeznek, de az Air Berlin csak hozza és hozza a német csapatokat. A spanyol uralom napjai meg vannak számlálva Mallorcán – Lidl mindenesetre már van a szigeten.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
