Tavaly nyáron visszafogott felhördülést keltett a közlemény, melyben a Mazda az MX-5 MPS-koncepciójának elkészültéről tájékoztatott. Később, Frankfurtban meg is lehetett nézni az autót, ám egyelőre úgy tűnik, hogy az igazi hátsókerék-szaggatásra éhes MX-5 szerelmesek továbbra is csak turbófeltöltő vagy kompresszor utólagos felszerelésével hozhatnak ki 200 lóerőt a kis roadsterből.
A Mazda6 vonalai mögött könnyű felfedezni a meglehetősen szolidan álcázott fenevadat. Formája többre predesztinálja, mint amire az alapkínálat csúcsán megtalálható - egyébként rendkívül harapós és rettentő fordulékony - 2,3-as modell képes.
Ezt a gyár éles szemű mérnökei is észrevették, és elküldték az autót a Frankfurttól pár lépésnyire található európai fejlesztőközpontjukba, csináljanak belőle valamit, ami legalább egy kis reményt ad, amikor egy Impreza WRX vagy egy Lancer EVO nyomába szeretnének eredni.
Az MPS kivitel miatt picit átalakították az orr ötszögét, az első lökhárítót nagyobb légbeömlőjű, az RX-8-ason láthatóhoz hasonlatosra cserélték. Légterelő, stabilizáló szerepe van a csomagtérfedél emelkedésének, a 18-as kerekek tovább javítják az útfekvést és fokozzák a brutális hangulatot. A kizárólag ehhez a modellhez kikevert Silver Storm árnyalat is a motorháztető alatt háborgó teljesítmény fenyegetését sugallja.
S hogy ne legyen üres a fenyegetés, a 2300 cm 3-es blokkra egy eleddig ismeretlen paraméterekkel rendelkező turbót szereltek. Ezzel a ventilátorral kiegészülve a motor teljesítménygörbéje 6500-as percenkénti fordulaton tetőzik, ilyenkor 280 lóerő húzza-tolja az MPS-t.
Húzza-tolja, mivel a hajtáslánc alul egy elektronikus nyomatékelosztású differenciálművel ellátott négykerék-hajtási rendszerben végződik. Az aktív nyomatékszabályzás mindig a pillanatnyi helyzethez alkalmazkodva osztja le a négy keréknek a maximálisan 360 Nm-es nyomaték optimálisan rájuk eső részét.
Minimalizálták a hatfokozatú kéziváltó kapcsolási útjait, így a váltások gyorsan, precízen és főleg örömteli simulékonysággal történhetnek. Amennyiben a vezetőnek mégsem sikerülne a népes ménest féken tartani, közbeavatkozik a passzív biztonsági rendszereket közös irányítás alatt integráló DSC, vagyis dinamikus stabilitásellenőrző.
Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművek karakterisztikáját a bivalyerős motor teljesítményéhez és az újfajta hajtáslánc jellegéhez igazították. A könnyűfém keréktárcsák mögött elöl-hátul tárcsafékek forognak, a 245/40-es ZR 18-as Michelin gumikon jól tapad az aszfalthoz az autó.
Kicsit azért dolgoztak a belső térben is, itt a fekete lett a domináns szín, a sebességmérőben egy kis mélykékkel kiegészítve. A bőr és az alumínium kombinációja a luxus és a versenyhangulat finom keverékét adja.
Ezen kívül a leendő MPS tulajdonos roppant vagányan indulhat majd a parkolóból: miután a Keyless Entry diszkrét közreműködésével matatás nélkül behatolt autójába, jobb hüvelykujját az indítógombra helyezi, és egy könnyed nyomással kelti életre a motor finom zoomogását.
Párizsban fény derül , mit rejt a négykerekes Impreza-evő csomag. Előzetesben igazán izgalmasan hangzik, csupán egyetlen félelmünk van a 6-os MPS variánsával kapcsolatban. Amennyiben ezt a modellt is a mostanra már ködbe vesző MX-5 MPS sorsára szánják, akkor jövőre már el se küldjék a Mazda RX-8 MPS-ről szóló anyagokat. Álmokat nem kergetünk.
|