2005.09.27. 13:41

Adatlap Mercedes-Benz B 170 - 2005

  • 1498 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 95 LE @ 5200 rpm
  • 140 Nm @ 4000 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    11.3 másodperc
  • Végsebesség:
    184 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    9.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.0 l/100km



És a csomagtartó! Jó nagy, és egy ügyes megoldással változtatható magasságú az alja. Apu ettől persze nem ájul el, tudja ő, hogy a Golf +-é szélesebb, ebbe nem férne plazmatévé, és az egész autó fikarcnyival se tűnik jobbnak, mint egy Ford Focus CMax, VW Touran, Renault Scénic II. , miközben garantáltan drágább minimum egymillióval. De ha benéz, meglátja a bal oldali bumszli bajuszkapcsolót, aztán rutinosan benéz jobbra, ott nincs, oké, anyukám, megveheted, ez igazi Merdzsó.

Bármennyire okos és átgondolt nőmerci, volna mit javítani. Az alapfelszereltség méltó az alapárhoz (lásd keretes írásunkat), széria a CD-játszó, de a fejegység alatti tartórekeszbe csak 2 darab tok fér. A harmadik már félúton megszorul. A többit meg zörgethetjük az ajtózsebben vagy a kesztyűtartóban.

A napellenzőkben van sminktükör, de egyik sem kivilágított. 6,5 millió forintról beszélünk. Egyszer a kuplungpedál kezdett akadozni, aztán kiderült, hogy csak a szőnyeg szorult alá, de hiába hibátlan a kuplung, én 6,5 millióért elvárnám a rögzíthető szőnyeget.


Tuti, hogy a középkonzol formáját a merci kulcs ihlette

A beltérben mindenhol jók az anyagok, és ez nemcsak afféle touch desing-os himi-humi; elég nagyot kéne nyújtózkodni, hogy valami bénaságot találjunk. Oké, az utasülés alá már senki ne nézzen: a padlószőnyegeket mintha én sniccereztem volna össze sebtében, és az a piros stekker is jó lehet valamire, de hat és fél millióért kicsit jobban is eldolgozhatták volna a kompozíciót.

A fűtőventillátor 2-es állásban távoli, kerregő motorzajt utánoz nagy beleélő képességgel, meg is örültem, hogy a motor az, de nem. Csillapítva csapódik vissza a kapaszkodó, és okosan akad a napszemüvegtartó, hogy ne kelljen egyik kézzel fogni, amíg berakjuk a szemüveget, vagy egyetlen kézzel Pierre Richard-kodni.



A tordesillasi szerződés

A XV. század végére lezárult a hispániai félsziget visszahódítása az araboktól, és ezzel egyidőben, 1492-ben nemcsak az arabokat, de a velük békében élő, tehát kollaboránsnak tekintett zsidókat is kiűzték a területről.


Ugyancsak 1492-ben Kolumbusz megtalálta az egyik hiányzó földrészt, és bár számára nem volt rögtön világos, hová jutott, mind a spanyol, mind a portugál udvar tisztában volt a gyarmatosítható területek jelentőségével. A háborút elkerülendő a pápához fordultak, tegyen igazságot. VI. Sándor 1493 májusában a Zöld-foki-szigetektől 100 legua (480 km) távolságban húzódó képzeletbeli vonalat húzta meg a jobbára csak fehér foltokból álló térképen. Ettől balra a spanyolokat illetett minden új föld, jobbra a portugálokat.

Ekkoriban még nem volt nagy futballélet, már ennélfogva sem nevezhették a portugálokat Európa braziljainak, de már akkor is ebbe az irányba haladt a történelem. A felderítő utak révén ugyanis hamar rájöttek, mennyivel több jut így a spanyoloknak, és addig panaszkodtak a pápának, míg az 1494-ben Tordesillas spanyol városban aláíratta a két féllel, hogy a végleges határvonal már 370 legua, azaz 1770 kilométer távolságra nyugatra legyen a Zöld Foki-szigetektől.

A későbbiekben aztán a portugálok alaposan túllépték a vonalat Brazíliában, de a meghódítható terület bősége miatt a spanyolok nem fejtettek ki ellenállást. A XVI. század pedig már a spanyol korona hanyatlásáról szólt; az arab-zsidó kereskedők eltávolítása miatt épp az a szakma tűnt el a birodalomból, amire a beáramló kincsek menedzseléséhez nagy szükség lett volna.

Mercedes B 170

A Mercedestől természetesen nem várhatjuk, hogy női autóként hirdesse a B osztályt - az SLK óta is tudjuk, hogy a nőket legbiztosabban a "női" jelző tántorítja el egy autótól. "Dinamizmus, dizájn, praktikum" - ilyeneket kell a fülükbe duruzsolni, miközben megmutatjuk nekik a kultusztárgynak is alkalmas szerkezetet. A B osztály alkalmas is kultusztárgynak, a nők mohó tekintettel nézik; azt hiszik, jó. Lehet. De nem nekem.


B 170 alapfelszereltség

"ASSYST" szervizintervallum-kijelző rendszer
"Utrecht" szövet kárpitozás
3 süllyeszthető, magasságában és dőlésszögében állítható fejtámla hátul
Ajtóborítás, kilincsek és műszerek körüli kialakítás a választott felszereltségi színben
Aktív fejtámlák elöl (magasság- és dőlésszögállítás)
Belsővilágítás középen, hátul külön kapcsolható
Biztonsági öv használatára figyelmeztető vizuális jelzés a műszerfalon, hangjelzéssel
Fékbetétkopás-visszajelző
Csomagrögzítő pontok 4 rögzítőgyűrűvel
Csomagtérajtóba integrált környezetmegvilágítás és jelzőfény
Csomagtérpadló magasságában állítható
Csomagtérroló
Csomagtér-világítás
Elektromechanikusparaméter-kormányzás biztonsági kormányoszloppal
Elektromos ablakemelők elöl, komfortkapcsolóval
Elsősegélycsomag
Érme-, toll- és névjegytartó a kesztyűtartóban
Fedélzeti számítógép
Fényvisszaverők az ajtókban
Figyelmeztető hang a bekapcsolva felejtett járművilágításhoz és a behúzott rögzítőfékhez
Fordulatszámmérő
Fűthető hátsó szélvédő időkapcsolóval
Gyermekzár a hátsó ajtókon
Hárompontos biztonsági övek (5x), elöl övfeszítővel, magasságállítással és adaptív överő-határolóval, hátul jobb és bal oldalt övfeszítővel és automatikus magasságállítással
Hátsó üléstámlák 1/3 : 2/3 arányban dönthetők
Head/Thorax oldallégzsákok elöl mindkét oldalon
Irányjelző komfortfunkcióval
ISOFIX és TopTether gyermekülés-rögzítési pontok hátul
Jobb első ülés előre lehajtható
Kartámasz elöl tárolórekesszel és 12V-os csatlakozóval, és csomagháló a jobb oldali első lábtérben
Kivehető hátsó üléspárnák
Klímaberendezés (Forint-vásárlás esetén széria)
Kormányoszlop magasságában mechanikusan állítható
Külsőhőmérséklet-kijelző
Küszöbök alumíniumbetéttel, elöl "Mercedes-Benz" felirattal
Mechanikus ülésállítás elöl vezetőoldalon magasságállítással
Megvilágított és szellőztetett kesztyűtartó
Multifunkciós kormánykerék
Műszerfal központi multifunkciós kijelzővel, integrált órával és négy kerek kijelzővel
Napellenzők tükörrel
Olaj- és hűtőfolyadék-hibakijelző
Pohártartó az első ülések között
Polírozott alumínium díszítőelemek az ajtóban és középkonzolon
Szemüvegtok a vezetőoldalon bal oldalt a belső oldal-tetőburkolatra szerelve
Tárolórekesz a középkonzolban
Tárolórekeszek (4db) a csomagtér-borításban
Tárolórész az ajtókban elöl és hátul italtartóval
Táskaakasztók a csomagtartóban
Ülésfoglaltság-érzékelő a jobb oldali első ülésen
Windowbag (Forint-vásárlás esetén széria)

Külső

"STEERCONTROL" kormányasszisztens
Ablaktörlő "egy érintés, egy törlés" üzemmóddal
ABS, BAS, ASR, ESP (blokkolásgátló, fékasszisztens, kipörgésgátló, elektronikus menetstabilizálás)
B-oszlop, ajtókilincsek és külső visszapillantó tükrök matt fekete
színben Dörzslécek körben az autó színére fényezve
Elakadásjelző háromszög
Elektromosan állítható és fűthető külső visszapillantó tükrök
aszferikus tükörlappal Elektronikus indításgátló, reteszelés infravörös távirányítóval (TÜV és AZT által elismert), optikai visszajelzéssel
Elinduláskor automatikusan záródó központi zár belső kapcsolóval és ütközésszenzorral
Ragasztott biztonsági szélvédő elöl
Fűtött szélvédőmosó-fúvókák elöl
Guminyomás csökkenésére figyelmeztető jelzés
Hátsó ablaktörlő intervallum- és komfortkapcsolással
Hővédő üvegezés körben
Hűtőrács ezüst színben, 4 lamellával
Ködfényszóró és ködzárófény
Oldalsó irányjelzők a visszapillantó tükrökbe integrálva
Projektoros fényszórók
Szelektív lengéscsillapító rendszer
Tárcsafékek (4db), elöl belső léghűtéses